Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor stor er den norske utgaven av wikipedia?

Ikke så stor egentlig. Jeg tror den engelske ligger på rundt 25-30GB ferdig utpakka (uten bilder selvsagt) og den er jo flere ganger større.

Hvem gidder å ha wiki liggende egentlig? Sånn strengt tatt?

Folk som bruker PC på prøver, men blir utesperret fra internett mens de tar dem.
Skrevet
As of 12 March 2010, the latest complete dump of the English-language Wikipedia can be found at http://download.wikimedia.org/enwiki/20100130/ This is the first complete dump of the English-language Wikipedia to have been created since 2008.

The .bz2 file enwiki-20100130-pages-meta-history.xml.bz2 linked from that page contains the complete text of all publicly-viewable revisions found in the current database. It has an unofficial md5sum of "65677bc275442c7579857cc26b355ded" (Tomasz Finc. "Posting to Wikitech-l: 2010-03-11 01:10:08: enwiki Checksumming pages-meta-history.xml.bz2 :D".)

The .7z version of the same file is still being processed, and will be available soon.

Warning: the compressed file enwiki-20100130-pages-meta-history.xml.bz2 is over 280.3 GB in size, and decompresses to several Terabytes of text. Before consuming Wikipedia's bandwidth downloading this, ask yourself: do you really have enough hard disk space and computing resources to work on this file? Can't you use Wikipedia's API instead and work on a small random sample of the dataset?

Skrevet

Pizza er fantastisk fyllemat når burgersjappene ikke er åpne! :D

Mindre fantastisk å gå gjennom en råk, ene benet mitt og ene benet til kompisen min er iskaldt nå. :|

Oh well, var verdt det! Fantastisk fyll! :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...