Mikkel™ Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Hei bestefar! Ikke noe spess egentlig. Skal se NT nå, kanskje det finnes noen talenter her i byen! Lol@Michael Jackson Kid :!:
Datasmurf Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Ja, de fleste gjør det og jeg har nok ikke en stor hærskare av tilhengere som mener det samme som meg, men jeg har alltid vært litt motsatt på det punktet. Men joda, viking-tiden er jo en del av middelalderen og både den og (norrøn) mytologi opptar meg svært. Jeg har lest kongesagaene to ganger. Første gang fra jeg fylte til 14 til et halvt år senere, og så sporadisk i senere tid. Absolutt en interessant bok med mye interessant man burde ta lærdom av. Nå er ikke vikingtiden en del av middelalderen i norsk sammenheng. Det skilles klart mellom vikingtid og middelalder i Norge. Vi har vikingtid fram til ca. 1060 ( er enkelt å regne Stamford Bridge som slutten, 1066) og norsk middelalder fra da og utover. Regnes ikke den som tidlig middelalder altså? Trodde sen middelalder begynte rundt 1100 eller 1200, og da er det litt rart om tidlig middelalder f.eks. skulle være mellom 1066 og da. Eller har vi generelt kuttet ut tidlig middelalder, eller har jeg bare bommet helt på årene nå? Det er forskjell på Norge og Europa her. Mye av det som skjer i tidlig middelalder i Europa skjer også her hjemme i vikingtiden, typ statsdannelse og forming av statsinstitusjoner. Men Norge går også igjennom tidlig, høy og sen middelalder, men ikke til helt den samme tiden som resten av Europa. Som en faktor av dette er ikke den tidlige middelalderen veldig lang i Norge. Husker ikke helt når skillet for tidlig og høy middelalder er, men skillet mellom høy og sen er på cirka midten av 1300-tallet (svartedauden). Man må dessuten huske at disse begrepene er skapt i ettertid og det var ingen på den tiden som tenkte slik som dette og i 1351 mente at nå var man kommet inn i sen middelalderen Ah. Takk for oppklaringen i det minste.
Latias Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Hei bestefar! Ikke noe spess egentlig. Skal se NT nå, kanskje det finnes noen talenter her i byen! Lol@Michael Jackson Kid :!: Buktale fyren var syk!
Latias Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Virker som at de har spart de beste til slutt. Får vel følge med etter nyhetene og sporten også da...
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Puling av småbarn?
Eplefe Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg sanker premier til en geeky give-away på bloggen min. 8D
Deadringer Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Puling av småbarn? Er det feil også nåda.
KKake Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Haha, spilte akkurat en runde CSS, og fy faen og jeg sugde. Har ikke spilt det.. mye over et år hvertfall.
Datasmurf Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Kjenner følelsen. Vi spilte UT2k4 på mac-laben i dag (endelig noe brukbart å bruke de til), og selv om mighty mouse suger balle til gaming, var det gøy, men gud, jeg merka at det har gått i alt annet enn fps de siste åra. Oh well, nå har jeg installert Unreal Tournament igjen og koser meg på Phobos med sniper og rocket launcher og pwner n00bs som i gamle dager.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Jeg tafser på telefonen min, jeg tror jeg er forelsket i den.
Mikkel™ Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Jeg tafser på telefonen min, jeg tror jeg er forelsket i den. Ble det Legacy?
Eplefe Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg samler inn ting til giveawayen min. Skal jeg ha mange små premier eller en stor førstepremie, eller tre middels store (hvor de gradvis blir mindre fra 1-3)?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Jeg tafser på telefonen min, jeg tror jeg er forelsket i den. Ble det Legacy? Det ble HTC Legend. Jeg elsker den, noe helt annet enn den windowsbaserte møkka jeg hadde før. Nå venter jeg bare på nytt simkort fra netcom, så jeg får brukt det nye abonnementet, som gir meg fri datatrafikk.
Herr Brun Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Kjenner følelsen. Vi spilte UT2k4 på mac-laben i dag (endelig noe brukbart å bruke de til), og selv om mighty mouse suger balle til gaming, var det gøy, men gud, jeg merka at det har gått i alt annet enn fps de siste åra. Oh well, nå har jeg installert Unreal Tournament igjen og koser meg på Phobos med sniper og rocket launcher og pwner n00bs som i gamle dager. Sukk. Minnene
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hei småbarn! Hva skjer i kveld bortsett fra drikking, puling og slåssing? Puling av småbarn? Er det feil også nåda. Var heller det at jeg ville være litt forsiktig med å si hva jeg bedriver med i kveld Men fra spøk til revolver så sitter jeg på jobb, har sittet siden 14.00 og er ferdig om 20 min. Rett hjem og kose meg med Dragon Age og Jack på steinene.
Datasmurf Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Kjenner følelsen. Vi spilte UT2k4 på mac-laben i dag (endelig noe brukbart å bruke de til), og selv om mighty mouse suger balle til gaming, var det gøy, men gud, jeg merka at det har gått i alt annet enn fps de siste åra. Oh well, nå har jeg installert Unreal Tournament igjen og koser meg på Phobos med sniper og rocket launcher og pwner n00bs som i gamle dager. Sukk. Minnene I know! Nå om bare sambo klarer å koble seg til gamet mitt ...
Latias Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Haha, lol @ nerdene i NT som hentet inspirasjon fra Zelda. Ene nerden ville ikke si hvor mye dataspill han spiller hver dag, for han ville ikke bli sett på som nerd. Han andre nerden hadde ikke renset instrumentet sitt. :!:
Natrich Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Haha, lol @ nerdene i NT som hentet inspirasjon fra Zelda. Ene nerden ville ikke si hvor mye dataspill han spiller hver dag, for han ville ikke bli sett på som nerd. Han andre nerden hadde ikke renset instrumentet sitt. Synes de var herlige jeg
Anbefalte innlegg