Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, en på jobb var veldig mye syk (enkeltdager) en periode ifjor, han sa han følte seg fyllesjuk hver morgen, altså hodepine og kvalme, og legene fant ikke hva det var, så de bare sykemeldte han i 2 og 3 uker. Helt til en lege foreslo å teste ham for søvnapnè.

Det innebærer at man stopper å puste flere ganger iløpet av natten som gjør at hjernen får for lite oksygen, og man blir utmattet istedet for oppfrisket av å sove sånn. Han ble sendt inn på sykehuset og måtte sove med masse elektroder på hodet, og de konstaterte at det faktisk var det han hadde. Da fikk han en Darth Vader/Facehugger-aktig maske som skulle fungere som ekstra pustemaskin hvis han stoppet å puste igjen.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kanskje burde dra og få sjekka om jeg har søvnapné. :ermm:

Utifra testen jeg tok her så burde jeg kontakte legen min :ermm:

Under to timer til fylla! =D

På en torsdag?

Tja, en på jobb var veldig mye syk (enkeltdager) en periode ifjor, han sa han følte seg fyllesjuk hver morgen, altså hodepine og kvalme, og legene fant ikke hva det var, så de bare sykemeldte han i 2 og 3 uker. Helt til en lege foreslo å teste ham for søvnapnè.

Det innebærer at man stopper å puste flere ganger iløpet av natten som gjør at hjernen får for lite oksygen, og man blir utmattet istedet for oppfrisket av å sove sånn. Han ble sendt inn på sykehuset og måtte sove med masse elektroder på hodet, og de konstaterte at det faktisk var det han hadde. Da fikk han en Darth Vader/Facehugger-aktig maske som skulle fungere som ekstra pustemaskin hvis han stoppet å puste igjen.

Takk,nå ble jeg virkelig beroliget her :ermm:
Skrevet

Jeg vet hva søvnapné innebærer. Jeg hadde da ikke giddet testa meg for noe jeg ikke har tro på at jeg har. I hvert fall ikke på eget initiativ.

Utifra testen jeg tok her så burde jeg kontakte legen min :ermm:

Mm. Jeg har egentlig aldri lest noe om det eller tenkt noe særlig på det før, men kom tilfeldigvis over det for et par dager siden. Og det er akkurat som om alt av biter faller på plass, egentlig. Bortsett fra impotens da. Det har jeg aldri opplevd.

Skrevet
Åh, gud bedre! Dette ølet smaker helt jævlig. :|

Og skummet på toppen er jo nesten solid. oO

Du kan bare dø sånn med en gang. Jeg vil også ha meg en kald en :(

Bortsett fra impotens da. Det har jeg aldri opplevd.

lie-detector-steroids.jpg

Skrevet

Altså, årsaken til at italiensk pizza med bunn som er tynn, slik den skal være, "ofte" blir brent er at tosken som har bakt/stekt den ikke kan sitt fag. Selv har jeg jobbet som pizzabaker i 10 år, da av italiensk pizza og vet nøyaktig hvorfor pizzaen blir brent. Det er en av 3 store feller å gå i når man baker italiensk pizza i steinovn.

1) Du får ikke bort overflødig mel fra deigen før du pakker den i ovnen. Én måte å gjøre det på er å kaste den opp i lufta noen ganger.

2) Pizzaovenen steker ikke helt jevnt. Når man legger en kald pizza i ovnen, så synker naturlig nok temperaturen på steinflata - akkurat der hvor du legger pizzaen. Når du så må snu pizzaen, så er det svært viktig at denne legges på plass der hvor du fant den, hvis ikke så brenner du pizzaen.

3) Rester av ost og annet kan sette seg fast i ovnen(hvis du ikke er påpasselig nok). Etter en godt stund i ovnen så blir dette naturlig nok brent. Legger du en pizza oppå, så setter dette seg gjerne fast i den seige deigen og blir med ut.

Pan-pizza har aldri vært godt. Det har ikke noe som helst med pizza å gjøre. Deigene blir ofte masseprodusert, frøset ned og shippet ut til restaurantene ferdig baket ut, og med saus. Møkkaprodukt og intet bedre enn en hvilken som helst annen frossenpizza.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...