Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jente-befal? Da må man være villig til å gi 110%. Var noen jenter i kullet mitt som ikke burde vært i militæret i det hele tatt.(når jeg tenker meg om, gjaldt det alle jentene i kullet mitt)
Ja, det blir spennede å se. Søkt som lærlingbefal. Tviler på at jeg kommer inn, men hadde jeg ikke søkt hadde jeg endt opp med å angre på det. (:
Vel, for å gjenta de offiserene våre sa til jentene i bataljonen: "Ikke bli feltmadrass". :p
Skrevet

Jeg vet at i alle fall to av jentene i en av mine gamle klasser klarte å komme seg gjennom befal og gjør det brukbart, men de fleste strøyk på opptakstesten :p

Men for å ta noe helt annet.

np: Frem fra glemselen - Ved Idas grav [01:30/02:26 (128 kbps, 44 kHz)]

Jeg liker denne sangen ^^

Fin tekst :)

Mosbedekket hytte sto ved Heklas fot,

ville graner svaiede ved fjellets rot

men der inne sorgfullt minne stormen sakte rides av.

Hist ved stranden står et kors på Idas grav.

Alfred skjønn som våren, dro til fremmed land,

blek, med bitre tårer Ida gret på strand.

Gå å stride, glem ei Ida, kjærlighetens sterke bånd,

de vil holde, gud oss leder ved sin hånd.

Året gikk sin bane tvende ganger om

savnet blev en vane, ingen Alfred kom.

Stakkars Ida, kvaler lider, dølger smerten for sin far,

ensom kraft å stride, hennes hjerte bar.

Ida gikk til stranden, ensom med sitt savn,

og i sanden skrev hun ofte Alfreds navn.

Morgenstunden, middagstunden, Ida venter ennu her,

månens bleke stråler finner henne der.

Skyhøj bølger farer over havets bryn,

torden heftig svarer, lynet deler sky'n.

Et skib nu føres, nødrop høres, vraket slynges i mot land,

og på bølger føres mange frelst til strand.

Men det syn som Ida nu fikk se,

var sin Alfred død, på stranden,hvit som sne.

På kne hun faller og hun roper: Alfred, jeg vil gå

med deg, inn i døden, livet er ei mer for meg!

Og sin hånd hun lagde i sin faders hånd,

ømt farvel hun tok og dro til dødens land.

Dødens engel kaller henne med sitt smertes hårde bud.

Den samme engel bringer Idas sjel til gud

Skrevet

128 kbps? Fryktelig dårlig kvalitet, eller?

Vel, for å gjenta de offiserene våre sa til jentene i bataljonen: "Ikke bli feltmadrass". :p
Det var vel ikke helt planen heller, nei. :p
Pøh, as if.
Aner jeg et snev av skuffelse?
Skrevet
Veldig. Eldgamle mp3er fra tiden med dc++ :p
Ikke alltid like lett å finne god kvalitet av gamle sanger. Finner selv ikke "Heaven Metal"-skiva til Black Ingvars, så jeg sliter med en dårlig rip fullt av hull og "hakk" i plata.
Skrevet

Fulgte ei venninde eit stykke på vegen mot sesjon på Madla i dag, ser for meg ho kan verte eit greit army-emne...

Ikkje den store faren for at ho ender som feltmadrass heller, makan til luremus skal ein leite langt etter.

(Nei eg er ikkje bitter og lurt :-) )

Skrevet
Veldig. Eldgamle mp3er fra tiden med dc++ :p
Ikke alltid like lett å finne god kvalitet av gamle sanger. Finner selv ikke "Heaven Metal"-skiva til Black Ingvars, så jeg sliter med en dårlig rip fullt av hull og "hakk" i plata.

Har plata, vel, syv av sangene i alle fall, men det er også bare 128 kbps, fra den tiden da lydkvalitet ikke var så viktig og det viktigste var å spare plass :p

Oh well, wtb lommetørkle. Sitter her og snufser og smågriner over gamle raller- og skillingsviser. Irriterer meg over at Frem fra glemselen har en helt annen melodi på tekstene enn hva jeg er vant til. :p

Skrevet
Ja, det blir spennede å se. Søkt som lærlingbefal. Tviler på at jeg kommer inn, men hadde jeg ikke søkt hadde jeg endt opp med å angre på det. (:

Da burde du begynne å komme deg i form slik at du har en sjanse. Befalskolen er skikkert uberfun da.

Skrevet (endret)
Da burde du begynne å komme deg i form slik at du har en sjanse. Befalskolen er skikkert uberfun da.

Jepp. Har jo starta så smått med å slutte røyke og begynne sykle. Så skal jeg på ProGym i Kongsberg neste uke og høre litt. Jeg tror det hadde blitt ganske awesome om jeg kom inn, selv om jeg får litt prestasjonsangst mtp opptaket. :p

Blir først 12mnd påbygg til generell studiekompetanse og befalsskole, så 6mnd fagutdanning, fulgt av 18mnd praksis avslutta med fagprøve.

Endret av bazukh
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...