Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Hvordan er det å ha vaskejobb egentlig? Jeg vurderer sterkt å finne meg en annen type jobb, enn kunderelatert grunnet sosial angst. Derfor har jeg også blitt sykemeldt nå pga. at jeg ikke klarer å jobbe med kunder dagen lang. Så derfor lurer jeg egentlig om vaskejobb muligens kunne ha vært noe.

Kan godt tenkes det har vært nevnt før, men jeg gidder ikke å gå tilbake flere sider for å lese hvorvidt en vaskejobb funker.

Endret av Slettet-77do0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan er det å ha vaskejobb egentlig? Jeg vurderer sterkt å finne meg en annen type jobb, enn kunderelatert grunnet sosial angst. Derfor har jeg også blitt sykemeldt nå pga. at jeg ikke klarer å jobbe med kunder dagen lang. Så derfor lurer jeg egentlig om vaskejobb muligens kunne ha vært noe.

Kan godt tenkes det har vært nevnt før, men jeg gidder ikke å gå tilbake flere sider for å lese hvorvidt en vaskejobb funker.

Jeg jobber med sykehuset, så vi har rimelig høye krav til renhold, men jeg kan fortelle litt om dagen min, hvis du vil.

Jeg kommer på jobb, bytter sko til noen som ikke er kontaminert + mer behagelige å gå inne med (hvis jeg jobber på sykehuset skifter jeg og klær til hvit kittel, men når jeg er i barnehagen er det ikke så nøye).

Vasker hendene (hele Bæ, Bæ, lille lam aka. 30 sekunder) og henter mopper og kluter.

Gjør i stand vaskepreparater på flaskene de skal på, i riktige forhold.

Fylle på speilskap med tørkepapir.

Fylle på såpe og hånddesinfeksjon.

Vaske hender/desinfisere dem (bæ, bæ, lille lam, eller til spriten tørker).

Begynne å vaske, minimum en klut og en mopp per rom, vasker ovenfra og ned, begynner med støvtørk, skifte søppelposer, vaske dører og lister osv.

Vasker hender hver gang de er synlig forurenset, og desinfiserer ellers når de virker kontaminert (har du tatt på noe ekkelt? Søppelposer?!)

Vasker badene, da med vasker (som er ufattelig ekle! I kid you not!) og doer (som og er ekle, forståelig nok). Litt omvendt her, man vasker doskålen først, da man ikke vil spre ekkelhetene på nyvasket gulv, da er det bedre å spre det på skittent gulv som skal vaskes! Ellers som andre rom.

Hvis doen var veldig skitten når du begynte å vaske den, kan doringen desinfiseres med overflatedesinfeksjon, men det skal i utgangspunktet ikke være nødvendig.

Sortere skitne mopper og kluter i sine respektive kasser.

Merke avfall (restavfall, stort sett, papir osv. tar barnehagepersonell seg av) og sette på henteplass.

Slukke lys, skru på alarm, låse.

Skrevet

Minus skulesnakk? Ok, om det gjer meg grønt lys så...

Eg vert vekt på morgonkvisten av ein glad og opplagt to-åring som er klar for å koke egg til frokost. 10minutt seinare er me på veg til barnehagen, før eg set meg på toget som i snitt er 8 minutt for seint. Nyttar tida på toget til å lesa eit eller anna morosamt; Jærbladet, Fra Kristianiabohemen, I`m OK/You`re OK osv. Så går eg på *sensurert*, før eg gjer alt det forannemnte i motsett rekkefølge.

Tilbringer dei siste timane før leggetid på tå hev for å unngå at sambuaren min lagar ein scene framfor ungane, før eg legg dei i seng, og horer på forumet fram til leggetid.

TADAAA!!!!

No undrar eg kva Lars gjer på.

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)
Hoho. Du skriver morsomt, Mephistopheles. Digger det. Selv om jeg ikke skjønner stort. :wee:

Det er sidemål/nynorsk.

... mulig jeg ikke fikk høye karakteren i sidemål, men det minner i alle fall om det :hmm:

Endret av Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Du har rett i at det er nynorsk. Å kalle det sidemål vert feil, sjølv om du kjem frå ein bokmålskommune...

Eg har bokmål som sidemål, sjølv om eg beherskar det betre enn hovudmålet mitt. Ser på skriftspråket som ein del av kulturarva vår, så då nyttar eg det mest på trass. :)

@Bytex: Eg skreiv kortare enn Eplefe, og eg spurte om lov. Kor ofte skjer det at du høpp over innlegg som spenner over 2 avsnitt?

Endret av Mephistopheles
Skrevet

"det minner iallefall om det".

Kjenner dere ikke til Nynorsk når dere ser det? Tydeligvis at skolesystemet ikke klarer å håndtere neddopete østlendinger. :p

Skrevet
Tilbringer dei siste timane før leggetid på tå hev for å unngå at sambuaren min lagar ein scene framfor ungane, før eg legg dei i seng, og horer på forumet fram til leggetid.

TADAAA!!!!

No undrar eg kva Lars gjer på.

Hva har du gjort galt/hva mener hun du har gjort galt?

Jeg satt og så på TV og stumblet btw.

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

@Slimda: Geografi var tydeligvis ikke din sterkeste side, ettersom "Smøla" ligger på nordvestlandet.

Dessuten var kommentaren primært ment smått humoristisk ;)

Endret av Slettet-77do0b
Skrevet
Hva har du gjort galt/hva mener hun du har gjort galt?

Er litt usikker her. Me har vorte enige om å gå kvar til vårt, av ymse grunnar. Saka er den, at ho såg for seg at ho berre kunne flytta med ungane utan vidare, sjølv om me ikkje var eins om samvær/etc. Dette er heldigvis feil, etter ei relativt ny lovendring som seier at ingen av foreldrene kan ta ungane ut av heimen før avtale om omsorg føreligg.

Mi største synd for augenblinken, er at eg har påpeika denne finfine lova for exen. Eg er ikkje for å halda ho her som gissel pga. ungane, ho står fritt til å flytte. Men eg står svakt nok allerede, sidan eg har penis framfor bryster, om det vert barnefordelingsak av dette. Eg vil ikkje ha ei anna adresse enn ungane, når saka kjem opp i fyrste forhandling om to veker.

Høyrer kanskje betre heime i deppetråden dette?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...