Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
moped folket blir søren meg lært opp til at de har like mye rett som bilister på vegen, og at de kan ligge mitt i veien. arghhh :mad:

Hva slags trafikkskole har du fått det der fra? Jeg driver med mopedlappen (får den neste måned) og vi har lært at vi skal ligge til høyre så bilister kan kjøre forbi oss uten problemer. Men vi må fortsatt være forbredt på at det er mange tullinger på veien som vil presse oss ut i grøfta, så en mellomting er viktig. Men at vi skal/kan ligge midt i veien er noe som de fleste trafikkskole ikke lærer, antar jeg ... Isåfall må den vindunderskolen du har lært dette vissvasset fra være i et mindretall ...

Endret av The Prophet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egilanso: ja, jeg ser poenget ditt, men måten du skrev det på var som om man kategorisk skulle plassere seg slik samme hvilken vei man var på. Å sørge for egen og andres sikkerhet er viktigere enn å på bekostning av egen sikkerhet sørge for god flyt.

På to hjul må man forlange plass nok i trafikken, skaper man ikke en margin selv så kan det fort gå galt. På brede veier går det ann å ligge såpass til venstre at biler trygt kan passere i samme kjørefelt, men ligger man langt til venstre når det er dårlig plass skal det mye mindre til for at en idiot av en bilist kjører forbi selv om det er langt fra forsvarlig, og det kan fort gå utover mopedisten.

"En eller annen merkelig grunn" er vel et EU-direktiv så vidt jeg husker rett. Uheldig avgiftspolitikk på lettsykler kombinert med dyr opplæring gjør gapet mellom moped og lettsykkel så alt for stort prismessig. Ironisk nok så medfører motoravgiften på lettsykler at flere velger forurensende totaktsmopeder fremfor relativt rene firtaktslettsykler. Lederen blandt disse er for øyeblikket Honda CBF125 - forbruk på 0.2 på mila, klarte samtlige miljøkrav uten direkteinnsprøyting, men måtte alikevel ha det for å klare kravene.

Skrevet (endret)
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

:O :O

Er det death rally the movie elns? Den MÅ isåfall ses! Death Rally :love:

Endret av toth
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Skrevet

Let's dance to Joy Division,

And celebrate the irony,

Everything is going wrong,

But we're so happy

GOOOOD MORGEN :)

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

@Jann: Det var nok måten jeg skrev det på som fikk det til å høres litt feil ut ja ;)

@Toth: Det er fra Death Race 2009... forøvrig vil jeg anbefale å se filmen Death Race 2000 fra 1974 tror jeg det var, med Sylvester Stalone!

Skrevet

Ulempen med å kjøre 50ccm, er at folk i biler stort sett ikke ser deg.

Men ifg. mamma så gjelder det tohjulinger generelt.

Jeg har merka meg at ingen har respekt for deg om du kjører moped / scooter da, ingen tar hensyn heller. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet bråbremse for folk som har vikeplikt for meg. Alt fra busser og lastebiler til snut og ambulanse (ikke på uttrykning eller noe sånt heller).

Ganske pes i grunn.

Men jeg får jo ikke lov til å kjøre bil, så da er scooter det eneste valget for meg.

I alle fall siden jeg ikke har råd til verken lett-lappen eller lett-sykkel :p

Skrevet

Usj, det er ALT for varmt ute nå. Har 2 timers pause på jobb og ingenting å gjøre, og det er 30+ i sola og null skygge. Helt uutholdelig.

Skrevet
Jeg husker at vi ble fortalt at vi skulle ligge mot venstre, gudene vet hvorfor. Jeg ligger ca alltid mot høyre og stopper opp ute i veikanten når jeg har kø bak meg for å slippe forbi folk.

Men så har jeg alltid jævlig god tid når jeg er ute og putrer i 40-45 km/t :p

Vel, jeg har generelt god tid.

Gjør ikke noe om jeg kommer for seint til ting, så lenge jeg ikke stresser er jeg fornøyd. Det går alltids en buss / et tog / et fly, og jeg er på skolen for å være sosial / spise frokost :p

Vi ble også fortalt at vi skal ligge til høyre for å frigjøre trafikken hvis vi evt. har kø bak oss. Men jeg hadde en enkel løsning - trim. Holder følge med trafikken lett.

Skrevet

Tynt med folk her i dag. Alle er vel ute og koser seg i varmen...

Men nå er nå snart arbeidsdagen min også ferdig :) Trening og fjerning av anlegg og diverse ting fra gamle volvoen som skal vrakes i morgen står på tapetet i dag.

Skrevet

Jeg koser meg IKKE i varmværet. Jeg vansmekter! Smelter jo bare man stikker hodet ut døra. Best å holde seg innendørs foran en svær vifte mener nå jeg. Fuck sol.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...