Gå til innhold

Oliver Kahn saksøker EA Sports


Anbefalte innlegg

Keeperen på FC Bayern liker ikke at EA har modellert ham i spillet uten å spørre ham først og vil ha ca. 5600000 kr pluss at spillet trekkes tilbake som erstatning for skader på privatlivet.

 

Det tyske fotballforbundet har i ettertid også uttalt at de vurderer søksmål fordi EA Sports ikke har spurt om lov til å bruke det tyske emblemet.

 

 

 

http://www.ananova.com/news/story/sm_748297.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wøhøhø husker for et par år siden når Ole gunnar solskjær og noen andre fotballkarer (som sikkert aldri har tatt i et pc-spill) hadde tenkt

å saksøke EA Sports for å ha brukt deres fulle navn i FIFA-spillene :)

Et temmelig dødfødt prosjekt vil jeg tro.

Ser for meg situasjonen. Ole gunnars lillebror får FIFA2xxx til jul. "Fy'a meg! Der er navnet mitt jo! Jeg har ikke skrevet under på å være i dataspill. Saksøke!"

Tipper advokatene lo rimelig rått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvorfor skulle advokatene le rått ?

er vel det samme som det kontroversielle fotball spillet der de skrev falske ting om bakgrunnen til spillerne, han bedrar kona, han er homofil, osv.

men uansett er det noe som ikke stemmer, trodde ea hadde sikret seg rettighetene til å bruke real-life navnene til spillerne ?

for å si det sånn, jeg tviler liksom på at ole gunnar har gått glipp av at han har vært med i spillet siden fifa 97 eller 98

Lenke til kommentar
hvorfor skulle advokatene le rått ?

er vel det samme som det kontroversielle fotball spillet der de skrev falske ting om bakgrunnen til spillerne, han bedrar kona, han er homofil, osv.

men uansett er det noe som ikke stemmer, trodde ea hadde sikret seg rettighetene til å bruke real-life navnene til spillerne ?for å si det sånn, jeg tviler liksom på at ole gunnar har gått glipp av at han har vært med i spillet siden fifa 97 eller 98

 

 

 

trodde jeg å.....?! :-? kansche de sikra seg rettighetene for 4 år siden og bruker de rettighetene ennå... hvem vet. :-?

 

håper Kahn ikke prøver cm....hehe :lol:

Lenke til kommentar

Fotballspillere er no furtete drittunger som tjener alt for mye penger for å tuppe en ball rundt om kring. 8)

De har tross alt selv valgt å bli "kjendiser" på en teit måte, og jeg syns ærlig talt at de må tåle å bli modelert eller få navnet sitt klessa her og der i spill uten at de begynner å grine. :oops: (jeg for min del hadde blitt stolt)

 

De tjener uansett nok av penger på en LEK så de burde være takknemlig for at ingen skyter dem når de går ut med søpla om morgenen. :grumpy:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

men det kan forsåvidt hende at ole gunnar misliker at de bruker fullt navn?

vi vet jo fra før at fyren er i mot det meste av reklame og nekter å stille opp, men dette er jo en del år siden ? ( er det bare 2 ? )

men dette er jo annerleds, tror ikke akkurat ea blir tvunget i kne av dette..vet jo at de har rettighetene, vet ikke helt hvorfor tyskland og oliver kahn klager heller..

tror nok dette mest sannsynlig at dette er et falskt rykte som er på gang, tror nok ikke oliver kahn er så dum at han tror at pga noen med rettigheter til å gjøre så modellerer han så kan han få en FEIT sum penger og at de trekker spillet tilbake..

det er jo en grunn til at de har med fifa i navnet

:wink: de har avtale med fifa og rettigheter til å bruke spillerne.

fifa owns them alll :D

Lenke til kommentar
men det kan forsåvidt hende at ole gunnar misliker at de bruker fullt navn?

vi vet jo fra før at fyren er i mot det meste av reklame og nekter å stille opp, men dette er jo en del år siden ? ( er det bare 2 ? )

men dette er jo annerleds, tror ikke akkurat ea blir tvunget i kne av dette..vet jo at de har rettighetene, vet ikke helt hvorfor tyskland og oliver kahn klager heller..

tror nok dette mest sannsynlig at dette er et falskt rykte som er på gang, tror nok ikke oliver kahn er så dum at han tror at pga noen med rettigheter til å gjøre så modellerer han så kan han få en FEIT sum penger og at de trekker spillet tilbake..

det er jo en grunn til at de har med fifa i navnet

:wink: de har avtale med fifa og rettigheter til å bruke spillerne.

fifa owns them alll :D

 

Vinner Oliver fram med sitt krav i en eller annen form, betyr jo dette at Fifa ikke kan foreta seg noe som helst uten å spørre hver eneste fotballspiller i Europa om lov først. Kan like godt legge ned hele Fifa da. :wink: :yes:

Lenke til kommentar
Jaja. Da får jeg vel bare kontakte advokaten min da, for en av spillerene i Fifa 2003 ligner på meg. De har ikke spurt meg om lov til det. Så her er det raske millioner å tjene. :D

 

Dette kan jo fort bli en folkesport :p

noen som vet om det er en fotball spiller med navn Remy i Fifa?

størrelse 180 eller lignende? :p

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har EA rettigheter til å bruke spillernes fulle navn, de har kjøpt rettigheten til hele FIFA-serien, og har hatt den retten siden 90-tallet.

Bare så patetisk av folk som tjener 8293043298 millioner i uka å saksøke et spillselskap, bare fordi "alle andre gjør det" (GTA3 var hett tema i den tida). Omtrent som når flygeledere som tjener 600k i året

streiker pga for lav lønn. Det skjedde omtrent på samme tid som når Dåvøy preika i alle medier om å bannlyse GTA3. Solskjær skulle vel være politisk korrekt og prøve seg på databransjen han også.

 

Det jeg mente med at advokatene ler rått er når lille solskjær bare skulle saksøke for å hive seg på hylekoret, og så er hele basisen for et søksmål basert på uvitenhet.

Lenke til kommentar

Synes det er kvalmt at toppspillere tjener så mye som de gjør i utgangspunktet.

Og når du er en celebrity så må du regne med og finne bilde av deg i aviser, ukeblader & dataspill !!

Men de dustene blir jo aldri fornøyd, og lar ikke en saksøkingsmulighet gå unna.

 

Håper ea tar affere, og gir ut neste fifa med en haltende mongis kahn som ikke duger til annet enn benksliting.

muhahaha

 

dagens sitat : "Kvinnefotball er som og se kuer på travbanen" ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...