Gå til innhold

TEST: MIST Oghma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult å se norsk produsert tastatur, men dumt at layouten ble feil.

 

Her er drømme tastaturet, når det kommer.. :)

Ikke noe ghosting på tastaturet, kan holde inne så mange taster du vil uten at det skaper problemer. Helt unikt tror jeg, og kanskje ikke så nyttig for de fleste, men for min bruk så setter jeg stor pris på det. For de spillegale. ;)

post-144421-1197309633_thumb.jpg

Lenke til kommentar

LockBreaker: Nei, jeg har VELDIG lyst på dette. :)

Alternativt dette.

 

Og så har jeg en drøm om å få tak i et tastatur som det de har i filmen Netforce. :D

Så også engang et todelt tastatur hvor du hadde 8 fordypninger med 5 knapper (ned, høyre, venstre, fram og tilbake). Var visstnok veldig vanskelig å lære seg, men så var det jo også det ultimate geek-verktøyet!

Lenke til kommentar
Dette var nesten ett vurderbart alternativ, synd at noe som tilsynelatende kunne vært et godt produkt gjøres dårlig ved å ha alternativ plassering av taster, samt at selve tastene er i stygg plast når selve huset er i aluminium. Det er helt utrolig at det ikke finnes ett eneste tastatur i hele verden som faktisk oppfyller mine enkle ønsker:

* Sort aluminium

* 100% standard layout av taster

* Stor enter-tast

* Ingen multimediataster, eller veldig få som ikke gjør tastaturet fysisk større

* Bryter/dimmer for status-LEDene

Det nærmeste jeg finner er Enermax Aurora med innebygget USB-hub (diskret på baksiden) og audio inn/ut-ganger (diskret på siden). Det har dessverre ikke stor entertast eller dimmer til statusled, men til det kan jeg anbefale sort elektrikertape. Den demper bort 90% av lyset.

 

329291.jpg

3316-1.jpg

Flere bilder

Redigert: Det ser ut til at den kommer i to utgaver. En med liten og en med stor entertast.

Lenke til kommentar
Hmm..

- Ustandard plassering av tastene

- Mangler volumhjul

- Mangler scrollehjul

- Manger stopp og pause-knapper

 

 

Enig med den ja, men hadde jeg fått det trådløst med bluetooth hadde jeg tatt det...

Har enda ikke klart å bytte ut mitt Logitech cordless desktop. :love:

Har hatt det siden 2002 og ikke en eneste liten feil enda.

Har testet dinovo edge men det passet ikke meg. (Hadde veldig lyst på et sånt en stund)

 

Fikk veldig lyst på apple sitt nye trådløse tastatur. Det er et pent tastatur.

Mangler dessverre også multimedia knapper da. :roll:

Utrolig strøkent, virker mot pc og har bluetooth. :w00t:

apple tastatur

Lenke til kommentar
urk, hvorfor må dem drive å kødde med området mellom hoveddelen og nummertastaturet hele tiden?!

 

HEAR HEAR !

 

Eneste tastaturet som er ok for tiden er Logitech UltraX Premium. Bare så synd at kvaliteten er "made in china".. har mitt 2re tastatur av denne typen, må strax bestille nr3.

 

Har dette selv, meget fornøyd med mitt! Eneste tastaturet som jeg ser som en anne mulig kandidat er det enermax tasataturet lengre opp!

Mist tastaturet var mer en ond drøm, de pengene for et slik får ingen av meg.

Lenke til kommentar
LockBreaker: Nei, jeg har VELDIG lyst på dette. :)

Alternativt dette.

 

Og så har jeg en drøm om å få tak i et tastatur som det de har i filmen Netforce. :D

Så også engang et todelt tastatur hvor du hadde 8 fordypninger med 5 knapper (ned, høyre, venstre, fram og tilbake). Var visstnok veldig vanskelig å lære seg, men så var det jo også det ultimate geek-verktøyet!

 

Tenkte selv å kjøpe MISAT Oghma, men kommer ikke til å gjøre det pga av plaseringen av div knapper.

 

har også tenkt på Logitech diNovo Edge, som er fint å fansy ut.. men det er trådløst :s

 

Hvordan kan det være for en som bruker PC-en mye, blir for dumt å måtte ta et par timers pause fra PC-en for å lade tastaturet...

Lenke til kommentar
urk, hvorfor må dem drive å kødde med området mellom hoveddelen og nummertastaturet hele tiden?!

 

HEAR HEAR !

 

Eneste tastaturet som er ok for tiden er Logitech UltraX Premium. Bare så synd at kvaliteten er "made in china".. har mitt 2re tastatur av denne typen, må strax bestille nr3.

 

Sitter på et sånt selv, veldig fornøyd faktisk. Hadde et Saitek Eclipse før, men liker bedre Logitech'n. Eneste minuset med det i forhold til Saitek er selve knappelyden.. litt vel høy vil jeg si.. Uansett, Mist tastaturet så finfint ut, er enig i at de tre knappene over piltastene burde være som de ellers er.. men det er vel igjen en vanesak. Kanskje jeg skal gå for et slikt til PS3'n? Prisen var jo upåklagelig.

Lenke til kommentar
LockBreaker: Nei, jeg har VELDIG lyst på dette. :)

Alternativt dette.

 

Og så har jeg en drøm om å få tak i et tastatur som det de har i filmen Netforce. :D

Så også engang et todelt tastatur hvor du hadde 8 fordypninger med 5 knapper (ned, høyre, venstre, fram og tilbake). Var visstnok veldig vanskelig å lære seg, men så var det jo også det ultimate geek-verktøyet!

 

Tenkte selv å kjøpe MISAT Oghma, men kommer ikke til å gjøre det pga av plaseringen av div knapper.

 

har også tenkt på Logitech diNovo Edge, som er fint å fansy ut.. men det er trådløst :s

 

Hvordan kan det være for en som bruker PC-en mye, blir for dumt å måtte ta et par timers pause fra PC-en for å lade tastaturet...

 

Trådløst er bare en fordel, i alle fall på dette tastaturet. Ledningen hadde tatt litt av designet bort, sikkert derfor Logitech ikke implementerte den. ;)

 

Men det er lang batterilevetid på det da, så det er ingen krise. Bluetooth adapter følger også med. :)

Lenke til kommentar
HEAR HEAR !

 

Eneste tastaturet som er ok for tiden er Logitech UltraX Premium. Bare så synd at kvaliteten er "made in china".. har mitt 2re tastatur av denne typen, må strax bestille nr3.

Jeg sitter også på et UltraX faktisk, men det begynner å bli litt slitt og til å begynne med så MIST Oghma ut som et bra alternativ helt til jeg fikk se at de har rota til en del knapper.

Kanskje det blir et Enermax Aurora i stedet, det så lekkert ut.

Lenke til kommentar

Enig med deg der Gertin. Har veldig lyst på et sånn tastatur. :)

 

Selvsagt hadde jo Dinovo Edge vært det beste, men har liksom ikke råd til å spille på det. :p (Har liksom ikke råd til å kjøpe det heller)

 

Er jo søren meg 1200 kroner for det :ermm:

 

Enten Enermax Aurora eller Logitech G15 v.2. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Dette var nesten ett vurderbart alternativ, synd at noe som tilsynelatende kunne vært et godt produkt gjøres dårlig ved å ha alternativ plassering av taster, samt at selve tastene er i stygg plast når selve huset er i aluminium. Det er helt utrolig at det ikke finnes ett eneste tastatur i hele verden som faktisk oppfyller mine enkle ønsker:

* Sort aluminium

* 100% standard layout av taster

* Stor enter-tast

* Ingen multimediataster, eller veldig få som ikke gjør tastaturet fysisk større

* Bryter/dimmer for status-LEDene

Det nærmeste jeg finner er Enermax Aurora med innebygget USB-hub (diskret på baksiden) og audio inn/ut-ganger (diskret på siden). Det har dessverre ikke stor entertast eller dimmer til statusled, men til det kan jeg anbefale sort elektrikertape. Den demper bort 90% av lyset.

Redigert: Det ser ut til at den kommer i to utgaver. En med liten og en med stor entertast.

 

Enermax-en har jeg tittet på noen måneder nå i avvente av noe bedre. Er det ikke kommet noe bedre når juleferien er over så går jeg for dette. Svart elektrikerteip eller gaffa fikser selvsagt lyset, men det trekker litt ned på de estetiske :/

En fin ting med enermax aurora er hodetelefonutgang på tastaturet, noe jeg ser som svært interessant selv om jeg aldri kommer til å bruke det. Liten usb-hub skader jo heller ikke så lenge den er gjemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...