Gå til innhold

Blitzere og SOS rasisme reiser til Sverige for å stoppe en minnestund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forstår Blitz sine synspunkter også.

Vi har jo gått på en smell før med å respektere nazistene. Hvorfor ta en sjanse for at det ikke skjer igjen?

Kan du uttdype hvordan vi har gått på en smell før?

Er jo enig i at en ikke kan la voldelige grupperinger (om de finnes lenger) etablere seg, men jeg ser vel ikke helt logikken i at det er Blitz sin oppgave å løse dette problemet.

 

Dersom noen har vold på agendaen, så er det en sak for politiet...

 

Tåle? Nynazistene ønsker jo at blitz-pøbelen skal komme og lage reklame for dem.

Hvordan vet vi det egentlig?

 

Jeg skulle tro at de aller helst ville slippe dette bråket...

 

Lurer forresten på hvordan foreldrene til denne 17 år gamle gutten stille seg oppi alt dette...

Lenke til kommentar
Forstår Blitz sine synspunkter også.

Vi har jo gått på en smell før med å respektere nazistene. Hvorfor ta en sjanse for at det ikke skjer igjen?

 

Sånn er det med ytringsfriheten. Skulle selv ikke hatt noe imot om nazismen, blitz, sv, rv, akp og kommunismen var slengt på dynga, men sånn fungerer ikke verdenen idag. En annen ekstrem gruppe har ingen rett til å demonstere med vold mot at mennesker med andre meninger enn seg selv ikke skal få tale sin sak.

Hvis nazismene gjør noe som strider med loven er det politiets oppgave å ta seg av det, ikke blitz!

Lenke til kommentar
Forstår Blitz sine synspunkter også.

Vi har jo gått på en smell før med å respektere nazistene. Hvorfor ta en sjanse for at det ikke skjer igjen?

 

Sånn er det med ytringsfriheten. Skulle selv ikke hatt noe imot om nazismen, blitz, sv, rv, akp og kommunismen var slengt på dynga, men sånn fungerer ikke verdenen idag. En annen ekstrem gruppe har ingen rett til å demonstere med vold mot at mennesker med andre meninger enn seg selv ikke skal få tale sin sak.

Hvis nazismene gjør noe som strider med loven er det politiets oppgave å ta seg av det, ikke blitz!

 

Hva jeg mener med "hvorfor ta en sjanse..." så mener jeg at vi som heller anser det som galskap skal kunne si i fra! Hverken mer eller mindre.

 

Men hvorfor demonstrer aldri Combat18 mot Blitz?

Lenke til kommentar
Dette gjør blitzere og slike typer folk hele tiden. Hvorfor er det greit for en gruppe idioter, men ikke for den andre?

Fordi nazisvina dreper folk, angriper de som er svakere enn seg selv med grov vold og utsetter hele lokalsamfunn for terroren sin.

Det samme gjør blitzere. De utøver vold, de utfører hærverk, osv.

 

Om du ikke ser forskjellen på blitzere som stort sett spiser vafler og demonstrerer litt voldsomt en gang i blant og nynazistiske voldskulter som står bak drap, grov vold mot handicappede, meningsmotstandere og innvandrere så bør du få sjekket hodet ditt.

Du fremstiller blitzere som snille lam som bare sitter og spiser kake. Faktum er at de er voldsbøller som har terroristert hovedstaden i mange år. De går til stadighet til fysisk angrep på f.eks. ambassader.

 

 

Forstår Blitz sine synspunkter også.

Vi har jo gått på en smell før med å respektere nazistene. Hvorfor ta en sjanse for at det ikke skjer igjen?

Da bør vi la være å ta sjanser med blitz også. De har vist seg å være voldsaper, så i følge deg må vi ta oss av dem også.

Lenke til kommentar

La nå "Nazisvina" få lov til å komme til!! hva er så farlig om de kommer til? utkasting av negere og utlendinger, sowhaat? *CRYYY*. Bra at det finnes ihvertfall noen her på forumet som holder med de og respekterer de. Ikke bare sosialiser-______-

Endret av wtf bacon?
Lenke til kommentar
Blitzere og nazister er to stykker av samme alen... At man kritiserer blitz betyr ikke at man holder med nazistskrullingene.

 

Nazister og blitzere er absolutt ikke to stykker av samme alen. Husker du sist nazister kastet stein på politiet?, okkuperte et hus? banket opp en politiker?

 

De nazistene som jeg har møtt fremstår som lam sammenlignet med blitzerne.

Lenke til kommentar
Blitzere og nazister er to stykker av samme alen... At man kritiserer blitz betyr ikke at man holder med nazistskrullingene.

 

Nazister og blitzere er absolutt ikke to stykker av samme alen. Husker du sist nazister kastet stein på politiet?, okkuperte et hus? banket opp en politiker?

 

De nazistene som jeg har møtt fremstår som lam sammenlignet med blitzerne.

Vi kan vel ikke feie under en stol at det fantes (finnes?) individer av den gruppen du beskriver som ikke akuratt kan beskrives som mors beste barn...

 

Det er vel strengt tatt flere episoder på vold hvor rasisme har vært motivet så jeg må helt ærlig si at en kanskje må være litt "forsiktig" med å fatte noen konklusjon...

 

regner vel med (eller håper det i hvert fall) at den voldelige delen av Blitz miljøet er i fåtall

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
La nå "Nazisvina" få lov til å komme til!! hva er så farlig om de kommer til? utkasting av negere og utlendinger, sowhaat? *CRYYY*.
Jeg tror du bør lære deg forskjellen på meningsytringer og handlinger.
Bra at det finnes ihvertfall noen her på forumet som holder med de og respekterer de. Ikke bare sosialiser-______-

Mener du virkelig at Blitz er et eksempel til etterfølgelse? Mener du for eksempel at nynazistene skal begynne å oppføre seg som Blitzerne? Okkupere et hus i sentrum og skrive sine slagord og henge bannere på utsiden? Gå fysisk til andrep på politikere de er uenige med? Fysisk angripe alle marsjer/markeringer av de gruppene de er uenige med?

Lenke til kommentar

HAR jeg sagt at de skal gå bananas som blitzer da?! Jeg tror Nazi folkene har litt mer "IQ" enn de. Gjør de noe slikt så vet de at de vil miste sympatien! Jo mer dritt blitzer gjør.. jo mer sympati vil de få.. noe som er bra, og det funker! ;D

Endret av wtf bacon?
Lenke til kommentar

Slik form for ytring tykkjer eg ikkje er noko bra, og eg kan ikkje forstå at nokon kan støtte det i det heile tatt. Rasisme og rasistisk motiverte drap er fæle greier, og eg kan ikkje sjå at SOS rasisme og Blitz, som er sjølvpålagde motstandarar av slikt, skal demonstrera og nytta vald for å stogga ein demonstrasjon for noko dei sjølv seier at dei kjemper for.

 

Slik det framstår for ein utanforståande, ser det ut til at dei venstreekstreme setjer livet til ein farga gut høgare enn ein kvit gut. Rasisme er rasisme uansett kva veg det går, og eg personleg hadde slett ikkje hatt noko imot å gått tog i denne minnestunda, like lite som eg hadde hatt imot å gå i tog for Benjamin og liknande hendingar. Det er også påfallande kor lite spalteplass dette Salem-drapet fekk i avisene, i motsetnad til Benjamin-saka.

 

Når ein les avisa, til og med aviser som DB og liknande, ser det ut til at det slett ikkje berre var ein nazistsamling. Det var ei minnestund for ein ung gut som vart brutalt drepen for hudfargen og dei haldningane han hadde. Det var barnefamiliar og eldre der også. Eg ser ein klar parallell til Benjamin-drapet, som "anti-rasistane" nytta for alt det dei kunne.

 

Og før nokon kallar meg nynazist, kan eg seia at eg verken er høgre- eller venstreekstrem, men er vel så midt i midten av sentrum som det går an å vera. Nei, venstresida er slett ikkje noko betre enn høgresida. Vald og grums på begge sider, berre at venstreekstremistane gjer det under ei fane av "antirasisme, antivald og demokrati" som dei gong på gong syner at berre er ord.

Lenke til kommentar
Jeg tror du bør lære deg forskjellen på meningsytringer og handlinger.

 

Indeed. Prinsippene vår vestlige sivilisasjon styres ved dikterer følgende rettmessige reaksjoner ved gitte alternative situasjoner til problemet er ved:

 

-De som deltar i minnestunden er utelukkende ute etter en fredelig minnemarkering, og Blitz/SOS rasisme motsetter seg dette ved en fredelig demonstrasjon: Ingen kan fordømmes. Man kan argumentere for at en side har rett eller ikke via saklig debatt rundt de forskjellige ideologiene som står bak minnemarkeringen og motdemonstrasjonen. Ytringsfriheten regjerer (working as intended), og svenske lover står håndhevet.

-De som deltar i minnestunden er utelukkende ute etter en fredelig minnemarkering, og Blitz/SOS rasisme motsetter seg dette via demonstrasjon som har som ubestridelig hensikt å ende opp i vold og opptøyer. Kun sistnevnte kan fordømmes. De som deltar i minnestunden utnytter sin ytringsfrihet uten misbruk. Blitz/SOS rasisme skaper uprovosert vold og bryter svensk lov ved å sette liv, lemmer og eiendom i fare. Ytringsfriheten er misbrukt.

-De som deltar i minnestunden bruker denne som unnskyldning til å utføre eller planlegge straffbare handlinger, og Blitz/SOS rasisme motsetter seg dette ved en fredelig demonstrasjon. Kun førstnevnte kan fordømmes. De som deltar i minnestunden misbruker ytringsfriheten i den hensikt av å forvolde skade til samfunnet og bryter i den sammenheng svensk lov. Blitz/SOS rasisme fremmer sin sak, altså motstand mot den andre siden sine holdninger eller handlinger ved de midlene ytringsfriheten og svensk lov tillater. Ytringsfriheten er misbrukt.

-De som deltar i minnestunden bruker denne som unnskyldning til å utføre eller planlegge straffbare handlinger, og Blitz/SOS rasisme motsetter seg dette via demonstrasjon som har som ubestridelig hensikt å ende opp i vold og opptøyer. Begge kan fordømmes. Begge bryter svensk lov under skul av ytringsfriheten. Uansett hvilke handlinger som blir utført eller skader som blir forvoldt av en part, gir ikke ytringsfriheten i seg selv rett til motangrep ved brukte midler. Forhindring av skader og lovbrudd skal falle til det svenske politivesenet, som per lov har eksklusivt mandat til å utøve vold (innenfor grenser allment oppfattet som rimelige) i den hensikt av å håndheve svensk lov (en tillatelse som per vestlige prinsipper faller til samfunnet ellers kun dersom politiet ikke var i stand eller villig til å ta den i bruk til tross for at dette er absolutt nødvendig). Ytringsfriheten er grovt misbruk.

 

Hva Blitz sin agenda var i denne saken har jo blitt tydelig bevist. De marsjerende sin agenda er ikke fullt så klar. Problemet faller ikke til hvorvidt organisasjonene på hver side har rett eller ikke, men hvorvidt medlemmene praktiserer sin ideologi i hensyn med lov. En lovlydig nazist eller blitzer kan være en komplett idiot, men kan ikke klandres grunnet sin bruk av ytringsfrihet. En nazist eller blitzer som bryter loven kan ha fullstendig rett, men må uansett fordømmes og straffes grunnet sine handlinger forutsett at myndighetene har kunnet utøve sin funksjon, noe som i dette tilfellet utvilsomt er tilfelle (dog til en høy pris).

Lenke til kommentar

Æsj, Blitzere. De er hyggelige om du står på samme side, men det skal ikke mye til før du er på den andre enden av steinen deres. Akkurat det samme med nynazister. Vi har yttringsfrihet, og de får disse fanatikerene i begge ender faen se å respektere. Jeg begynner å bli lei hvordan de konstant skjuler tilflukt under den, og samtidig kjemper i mot den. Gang på gang.

Lenke til kommentar
Æsj, Blitzere. De er hyggelige om du står på samme side, men det skal ikke mye til før du er på den andre enden av steinen deres. Akkurat det samme med nynazister. Vi har yttringsfrihet, og de får disse fanatikerene i begge ender faen se å respektere. Jeg begynner å bli lei hvordan de konstant skjuler tilflukt under den, og samtidig kjemper i mot den. Gang på gang.

Det der tror jeg du har så utrolig rett i.....

 

Viss det var noen som lurte, så har jeg faktisk hatt sosial omgang med både brosteins Blitzere og bølle Skinnheads... Ikke samtidig da :p

 

Vel, isolert sett så er begge hyggelige å snakke med, meget reflekterte på mange måter, problemet oppstår når du får dem i mot deg som du også skriver...

 

Skinnhead kulturen er noe som burde slås ned på med all makt, sånne tikkende bomber bør nærmest ikke få gå fritt.. Blitz bøller tror jeg faktisk (må jeg innrømme) kan være snillere sånn ellers, men får de ferten av en slåsskamp så slipper de alt løs...

 

Synes de begge burde stå sammen mot vold, og isolert sett så føler jeg at Blitz demonstrerte for vold i denne aktuelle situasjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...