Gå til innhold

Umulig å finne 60GB på nett?


Anbefalte innlegg

Jeg får lønning om 4 dager og jeg hadde planlagt å kjøpe ps3 denne måneden i veldig lang tid, men jeg var innom elkjøp komplett multicom mpx elprice ekspert, og absolutt INGEN har den gamle versjonen med 60GB og bakoverkompitabelitet, hvor har det blitt av komplett sin pakke til 6k? Den var jo helt genial, kontroller, minnekort, spil and the whole shabang.

 

Hvor finner jeg den? help plx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg leste just så kan du spille ps1 spill på 40gig`en, men ikke ps2 spill. Ja skulle tro noen finnes på ps store(har ikke sjekket så). Ps3 spill kan du spille på maskinen uansett hvor den kommer fra eller omvendt, men om det er det samme med ps1 spilla vet jeg ikke, skulle nå tro det.

Lenke til kommentar

Og jeg har hørt at denne chippen er magisk og gjør slik at Ps2 spill trylles fram på bildet når man spiller....

 

Nei, ærlig talt så har Sony fjernet skjermkort delen til Ps2, og dette gjør at det ikke går ann å emulere ps2 spill. (60GB i europa brukte software emulering av emotion engine (ps2 cpu) og HW grafikk kortet til Ps2 for å emulere ps2 spill).

Lenke til kommentar

Jeg håper og tror at 80GB versjonen vil komme når alle lagrene til 60GB er utsolgt. Men jeg syns det er fryktelig påfallende at sony har en meget stygg tendens til å ikke prioritere Europa ved release og pris. Vi vet alle at PS3 er mye billigere i Japan el USA. Samtidig som de har de mest ihugga fansene her.

Lenke til kommentar

koster 5000kroner på alle siba butikker.. dem har i bøtter og spann..

 

- hvis ikke vil de aldri få den inn igjen.

Utgår 60GB versjonen? Opps.. Å jeg hadde tenkt å vente til januarsalget.....

 

Men det må vel komme en ny PS3 versjon som støtter PS2 spill?

 

er ikke bekreftet på noen måte.. sony vil fokusere 110% på ps3 spill fremover.. jævli glad jeg har skaffa meg 60gb

Lenke til kommentar
koster 5000kroner på alle siba butikker.. dem har i bøtter og spann..

 

- hvis ikke vil de aldri få den inn igjen.

Utgår 60GB versjonen? Opps.. Å jeg hadde tenkt å vente til januarsalget.....

 

Men det må vel komme en ny PS3 versjon som støtter PS2 spill?

 

er ikke bekreftet på noen måte.. sony vil fokusere 110% på ps3 spill fremover.. jævli glad jeg har skaffa meg 60gb

 

 

er ganske glad for at eg og har 60 gb versjonen nå

Lenke til kommentar

Kan ikke annet enn å le hver gang temaet er bakoverkompatibelt. Var jo en viss Sony person som sa att alle PS3 ville ha 100 % støtte for PS1/PS2 spill fra dag en i motsetning til en hvis konkurent. Lurer på hvem som ler nå MS eller Sony.

 

Er nok ett bevis på Sonys løftebrudd og nå vill nok enkelte si att bakoverkompabilitet ikke er viktig men det tar ikke bort fakta fra denne berømte omtalelsen som siden har blitt latterliggjort.

 

PS3 er en god maskin for all del men ikke den maskinen som vi ble lovet på den pressekonferansen.

Lenke til kommentar

Den eneste av de tre store konsollprodusentene som tilbyr skikkelig bakoverkompabilitet her i Europa, i allefall til forrige generasjons stasjonære konsoller, er vel Nintendo i form av Gamecube-kompabiliteten på Wii.

 

Den europeiske PS3 60GB sin bakoverkompabilitet er langt fra perfekt, det er så vidt jeg kan se flere av de mest populære PS2-titlene som ikke fungerer skikkelig, både i følge Sonys offisielle oversikt og i følge denne uoffisielle.

 

Jeg vil derfor anbefale folk å undersøke om de aktuelle PS2-spillene vil fungere skikkelig før de blar opp ekstra for PS3 60GB for å få med den noe mangelfulle bakoverkompabiliteten.

 

Man får jo gjerne en ekte PS2 (de selges billig på Siba.no) + en PS3 40GB for samme prisen, litt avhengig av hvor bra tilbud det er snakk om på PS3 60GB-utgaven da. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Kan ikke annet enn å le hver gang temaet er bakoverkompatibelt. Var jo en viss Sony person som sa att alle PS3 ville ha 100 % støtte for PS1/PS2 spill fra dag en i motsetning til en hvis konkurent. Lurer på hvem som ler nå MS eller Sony.

 

Er nok ett bevis på Sonys løftebrudd og nå vill nok enkelte si att bakoverkompabilitet ikke er viktig men det tar ikke bort fakta fra denne berømte omtalelsen som siden har blitt latterliggjort.

 

PS3 er en god maskin for all del men ikke den maskinen som vi ble lovet på den pressekonferansen.

 

sa microsoft at 30% av alle maskiner ville dø ?:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...