Gå til innhold

hardware.no / linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne tenkt meg noe om iptables...

 

Også noe om multimedia.. Kunne vært interessant å lest noe om hvordan man f.eks. setter opp en skikkelg multimedia box..

 

Tenkte jeg skulle sende en mail til MS og spørre om de kunne porte MediaPlayer 9 til linux... hehe.. aktuelt tenker jeg..

 

Så vidt meg bekjent mangler linux en ordentlig multimedia player..

Lenke til kommentar
Hva med muligheter for brukerne til å legge inn manualer og FAQs (eventuellt oversatt til norsk)? Eller noen fine "knep" som man vil lære bort? Kanskje ha en poll på hver av dem, slik at brukerne kan gi karakterer på "kvaliteten"?

 

God ide,

 

Jeg skal se på saken.. Brukerne kan også sende maualer/FAQ's/linker til nyttige programmer/ o.l til meg.

Lenke til kommentar

tamt.. En bra side har vel noe for alle ?? eller er det bare mitt syn ?

 

^ kan ikke ha noe for absolutt alle, man må lage seg en nisje og en viss profil. hvis man prøver å tilfredsstille alle blir det bare halvveis.

 

man kan jo ikke blande brudekjoleutsalg med bilverksted, slår ikke helt an noen av delene da, hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

forslaget om www.alinux.no var veldig bra, stor kreditt til deg som kom med det. du traff spikeren på hodet! begynner å bli latterlig mange søstersider med www.a-ettellerannet.com så det begynner å gå på bekostning av seriøsiteten. hvor mange søster-sider skal man ha? når er det nok? synes det begynner å bli litt for mye, jeg... trenger uavhengige kilder, ikke et nettverk og sammensurium av websider som driver innavl med et felles forum.

 

det siste var bare min spontane mening.

 

-eivind

Lenke til kommentar

Dette var en glimmrende ide.

Som andre har nevnt kommer det inn mange spørsmål om oppsett av router/nettverk ol. så dette burde det helt klart fokuseres på..

Skriv en fet guide om det! Feks. en komplett guide om oppsett av en CC med deling av internett, oppsett av apache med MySQL og php støtte.. php+sql+apache var noen jeg brukte 1/2 år på å lære meg..

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Dette var en glimmrende ide.

Som andre har nevnt kommer det inn mange spørsmål om oppsett av router/nettverk ol. så dette burde det helt klart fokuseres på..

Skriv en fet guide om det! Feks. en komplett guide om oppsett av en CC med deling av internett, oppsett av apache med MySQL og php støtte.. php+sql+apache var noen jeg brukte 1/2 år på å lære meg..

 

Stå på!

 

noen av de guidene du sikter til ligger vel på itpro.no eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte var "enda en...".

Det finnes millioner av tutorials, howtoer og FAQ'er der ute, om man vet om ting som tldp, google og sunn fornuft. Hvor mange firewall-howtoer vet jeg ikke, men garentere at det er et tosiffret antall av dem som er skrevet på norsk. En side dedikert til Linux bør ikke rette hoveddelen av fokusen på å skrive slike. Da vil jeg påstå det er en vesentlig bedre idé å lage et link-arkiv, med lenker til de aktuelle guidene.

 

Uansett ville jeg foretrukket en side som fokuserer på nyheter. Og da kanskje helst innen utvikling, nye features i programmer/systemer, distrobusjoner som lanserer nye ting, og den slags.

 

Når det kommer til distrobusjonstesting så stiller jeg meg skeptisk. Dette blir alt for uprofftp spør du meg. Folk er forskjellige og liker forskjellige distrobusjoner. Å si at "den er bedre enn den" blir derfor litt kunstig. Da forslår jeg heller å sette opp en oversiktsside som setter opp en liste over distrobusjoner, hvilket særegenskaper de har, info om dem, rykte de har fått på seg, etc etc. En slik side bør _ikke_ ta stilling til hvilken distrobusjon som er "best", men den kan fungere som en veiviser for folk som lurer.

 

Just my two cents....

Lenke til kommentar
Det første jeg tenkte var "enda en...".

Det finnes millioner av tutorials, howtoer og FAQ'er der ute, om man vet om ting som tldp, google og sunn fornuft. Hvor mange firewall-howtoer vet jeg ikke, men garentere at det er et tosiffret antall av dem som er skrevet på norsk. En side dedikert til Linux bør ikke rette hoveddelen av fokusen på å skrive slike. Da vil jeg påstå det er en vesentlig bedre idé å lage et link-arkiv, med lenker til de aktuelle guidene.  

 

Jo, jeg skjønner jo hva du mener, men hva med dem som har problemer med å lese engelsk? Du ser jo bare her på hw.no, at Linux "exploderer" i popularitet (det virker sånn på meg, vaffal). Du ser jo også at mange av de samme spørsmålene/problemene gjentar seg i det uendelige. Hva gjør vi etterhvert, vi som kan litt om Linux (mener ikke å skryte på meg noe)? Vi kommer til å få høl i huet av allt "maset", siden det ikke finnes særlig mange manualer/guider på norsk.

Vi har jo selvsagt ikke plikt til å hjelpe folk, men Linux handler jo litt om å "gi & ta" hvorfor ikke gjøre det på en litt lettvinn og grei måte? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...