Gå til innhold

hardware.no / linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert mange som lukter litt på linux og går inn på sidene av nyskjerrighet. Gi dem noen fete screenshots som viser f.eks k3b, kover mplayer, gimp,mozilla etc etc i aksjon gjerne under ulike wm. Må "markedsføre" linux litt når sjangsen byr seg.

Lenke til kommentar
Sikkert mange som lukter litt på linux og går inn på sidene av nyskjerrighet. Gi dem noen fete screenshots som viser f.eks k3b, kover mplayer, gimp,mozilla etc etc i aksjon gjerne under ulike wm. Må "markedsføre" linux litt når sjangsen byr seg.

 

Hehe, akkurat det der som fikk meg til å prøve Linux første gangen :)

Lenke til kommentar

Om noen har noen phete screenshots av linux i arbeid, så vil jeg gjerne ha de. (en link) for deretter og kanskje lage et arkiv om det.. for akuratt og "selge" linux til folket.

 

Er enig med dere når det gjelder det og lage en database med linker til diverse norsker/engelske howto's istedet for og bruke masse tid på og skrive det andre har skrevet.

 

Jeg trenger da hjelp til og finne de virkelige gode guidene.. :) regner med at det er et flertall som ønsker og hjelpe meg med det ?? :)

Lenke til kommentar

Dette syntes jeg var en meget god ide, håper det blir bra & omfattende, så den vil være til nytte for en bred brukergruppe, newbie guider, og andre av vanskeligere grad, generelt om linux, webserver (alt annet stæsj rundt det som php, mysql servere under linux), sikkerhet, alt muligt, dette kan bli digg, stå på! :woot:

 

Hvordan installere linux fra scratch, installering av xfree86 manuelt, og kde, gnome, windowmaker, fluxbox, blackbox manuelt.

 

hvordan kompile kernel etc.

 

hva man skal gjøre når man ikke får installert ting via linux (tar.gz) og du har alt du trenger, den ikke finner programmer den trenger for å la seg installere, men de er installert, men du trenger å fortelle hvor det befinner seg.

 

commander i shell, etc etc etc...

 

men det er kun en ting, jeg syntes det hadde vært bedre å åpne opp en side om alle *nix'er/unicer, ikke bare GNU/Linux. Kunne hatt med UNIX'ene og BSD'ene. Men det er jo mitt syn...

Lenke til kommentar
Sikkert mange som lukter litt på linux og går inn på sidene av nyskjerrighet. Gi dem noen fete screenshots som viser f.eks k3b, kover mplayer, gimp,mozilla etc etc i aksjon gjerne under ulike wm. Må "markedsføre" linux litt når sjangsen byr seg.

 

Hehe, akkurat det der som fikk meg til å prøve Linux første gangen :)

 

Jeg tenker i de baner jeg og, men hva med å lage en "inngangsportal" (nå vet ikke jeg hva som finnes rundt om kring, så ikke kjeft for mye...) for type skoleadmin'er og andre systemansvarlige som ikke har for mye peil, men samtidig litt økonomisk innsikt. Hadde vært artig å bare få noen å av dem til å bruke linux - som skolelinux, f. eks. Tror ikke de svømmer i muligheter til å få vite hva potensialet faktisk er.

Lenke til kommentar
Kunne tenkt meg noe om iptables...

Så vidt meg bekjent mangler linux en ordentlig multimedia player..

 

Mplayer. Xine. Xmms..... mplayer spiller jo til og med quicktime og wmv/wma, hva mer vil du ha?

 

Kunne vel egentlig tenkt meg noe litt mer avansert enn xmms.. Har egentlig ikke sansen for winamp stilen.. Slik som mediaplayeren til MS er organisert er genialt etter min mening, med en ordentlig database over hvilke mediafiler som til enhver tid er på maskinen og søkefunksjon etc... Ja, ja vet at winamp har det, men den blir fort veldig rotete og lite tilgjengelig i forhold til MS sitt..

Lenke til kommentar

.

Kunne vel egentlig tenkt meg noe litt mer avansert enn xmms.. Har egentlig ikke sansen for winamp stilen.. Slik som mediaplayeren til MS er organisert er genialt etter min mening, med en ordentlig database over hvilke mediafiler som til enhver tid er på maskinen og søkefunksjon etc... Ja, ja vet at winamp har det, men den blir fort veldig rotete og lite tilgjengelig i forhold til MS sitt

 

 

Finnes mange av de.. Kommer ann på bruksområdet. mediaplayer tar jo for det meste _alt_..

Lenke til kommentar

For og holde siden så oppdatert som mulig, trenger vi nyheter til enhver tid. :)

 

Jeg er med andre ord på jakt etter folk som pleier og holde seg oppdatert på nyheter innen linux miljøet og blant programmer/systemer til linux.

 

Om du ønsker og hjelpe til for og lage hardware.no/linux til en bra linux-guide-nyheter side, så send meg en mail..

 

Jeg ønsker og få igang siden så fort som mulig. :)

Lenke til kommentar
Ser for meg en database med all mulig hardware i kategorier (skjermkort, lydkort osv) der alt er listet opp etter produsent. Så kan man legge ut drivere for linux der (eventuelt link) og skrive sine egne erfaringer og tips til denne hardwaren i linux

 

Sitter og programmerer Driver guiden nå, der kommer vi til å sette opp en database med drivere oppdelt i: eksempel

 

Linux>Red hat>Skjermkort>Nvidia>Geforce 4mx

 

Det blir og mulighet for å legge til kommentarer, har ikke testet

det ut helt enda men jeg vet at det er der :smile:

 

Ps..Holder og på å sette opp et filarkiv utenom driver arkivet og

:smile: som blir oppdelt noe likt som ovenfor.

Lenke til kommentar
Erfarene brukere.. du tenker på litt sånn "nytt sikkerhetshull funnet i openssh v.3.2" og ikke bare "red hat har sluppet ny distro"..

 

 

Jeg ønsker og se litt på begge deler..

 

Men jeg trenger folk som er med meg som ønsker og jobbe, (finne nyheter og poste det!)

 

Selv så skal jeg ta for meg en del tester og skrive en del artikklere for skoler/bedrifter ang mulighetene for de. Jeg ønsker dette for og få linux mer inn på markedet for allmenheten!

 

Føler litt slahsdot faktor her :p ( positivt ment )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...