Gå til innhold

MIST 1000W på Microplex


Anbefalte innlegg

så hvilken psu bør jeg velge? resultatet fra extreme.outervision sier pcn min bare bruker 376watt mens jeg opplever at pcn skrur seg av i world in conflict og faktisk i driv3r som ikke er så grafikk krevende. når dette skjer så må jeg vente til psu blir kald eller noe, for det hjelper ikke prøve å skru den på med en gang. den spinner bare opp viftene og skrur seg av igjen.

 

specs:

 

Mist 500w rev.1

asus m2n-e

amd am2 4200+

2 x ddr2 corsair value 667mhz, 1gb

sapphire radeon x1900gt 256mb

audigy1

1x dvd-ram

4 x harddisker: 2x pata og 2x sata

delene er ikke overklokket noe som helst

 

 

Synes det virker veldig rart at det der ikke skal gå.. har samme psu og har kjørt heftigere hardware som har vært overklokket uten problemer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg har både 2 stk mist 500 og en mist 600, pluss en del andre psu, og det eneste jeg er sikker på er at til mitt oppsett så får jeg prob med 500 wattere.. måtte sette inn en mist 600 for å få maskinen til å fungere skikkelig..

 

Kan ha noe med det at jeg har en god del disker, og at stort sett alt er overklokket, og de litt unødvendige kaldkatodene mm.. men jeg vurderer selv den 1000 w til mitt neste prosjekt som jeg håper jeg har skrapet sammen nok penger til å begynne på rundt sommeren  2008..

 

Skulle ønske jeg klarte å finne tibake til den hardware listen med anntatt load pr del.

Lurer også på hvor jeg har gjort av voltmeteret eller hva det nå heter, lurer litt på hvordan jeg skal koble det til for å få målt reel load.

 

Har forresten opplevd noe skikkelig kjip de siste dagene med min første mist 500 w som står i mediaboxen, som etter lang tro tjeneste (ca 2 år) ha gått heden og dratt med seg en del annet, hvor mye vet jeg ikke enda, men jeg vet at hd-dvd spilleren er død. Antatt årsak er et strømbrudd på torsdag som affektere store deler av byen. (maskinen sto på under strømbruddet) håper n

 bare

at ikke noe mer har gått poff..

Ny psu og hd-dvd spiller er ikke akkurat hva jeg har råd til nå i jula.. ARGH

 

Taleg

Lenke til kommentar
Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal velge 600W eller 1000W. Skal snart oppgradere systemet og ifølge den psu-kalkulatoren trenger jeg 785w. Er dette realistisk med quadcore, et highend skjermkort, sata kontroller, 5 disker, og vk?

 

 

Hmm? Sjekk posten min, der eg har stappa på ein wattmåler...

Min bruker under 500 watt på full fres.

 

quad [email protected] og 88gtx osv... sjekk noken poster lengre opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...