Gå til innhold

MIST 1000W på Microplex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, håper Hardware tester MIST 1000W, er interessert i å se innmaten og i å vite hvem som produserer denne. (Om det er ATNG slik som med 500/600W).

 

Edit: Om det er det, så er det kanskje fra denne serien, eller denne

 

Her er en test av en 750 og 850w ATNG laget strømforsyning på Jonnyguru.

 

Fikk grei nok kritikk, ser det ut som. Bare Teapo denne gangen da, det er vel et steg opp fra Teapo/Noname-comboen.

Lenke til kommentar

Det er ikke 24/7 settings, men en 3dmark test med overklokket q6600 og 8800GTX ++. Var bare morro å se at den gamle psu'n klarte det, hadde egentlig ikke trodd den ville det.

 

Men litt mer on topic vil jeg si at en god grunn til å kjøpe en dyr og stor psu er jo at man da trolig får høy kvalitet og en effektiv psu. Og man bruker ikke mer strøm med en stor (1000w) psu enn med en mindre (500w) gitt samme hw.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Det er ikke 24/7 settings, men en 3dmark test med overklokket q6600 og 8800GTX ++. Var bare morro å se at den gamle psu'n klarte det, hadde egentlig ikke trodd den ville det.

 

Men litt mer on topic vil jeg si at en god grunn til å kjøpe en dyr og stor psu er jo at man da trolig får høy kvalitet og en effektiv psu. Og man bruker ikke mer strøm med en stor (1000w) psu enn med en mindre (500w) gitt samme hw.

 

 

Hvis du har 200W belastning på to psuer, en på 500W og en på 1000W så er det meget gode odds for at den 1000W'ern har dårligere effektivitet enn 500We'rn på så lite last.

 

Effektiviteten er ikke konstant, den forandrer seg etter last, og er ikke noe særlig under 20-25% last.

 

efficiency.jpg

Ser somregel slik ut, eksempel fra SPCR sin Corsair HX520/620W test.

 

Ta en titt på disse testene:

 

http://www.silentpcreview.com/article692-page4.html (Corsair HX520/620)

http://www.silentpcreview.com/article726-page4.html (Enermax Galaxy 1kW)

http://www.silentpcreview.com/article713-page4.html (Tagan 700W)

 

Ikke mye forskjell, definitivt ikke nok til at du merker det noe særlig på varmeutvikling, men forskjellen er der.

 

Hadde jeg villet understreke poenget mitt, kunne jeg lagt inn en test med effektivitetsmåling av f.eks. Hiper Type-R psuene, de har jo utmerket seg med lav effektivitet.

Lenke til kommentar
Det er ikke 24/7 settings, men en 3dmark test med overklokket q6600 og 8800GTX ++. Var bare morro å se at den gamle psu'n klarte det, hadde egentlig ikke trodd den ville det.

 

Men litt mer on topic vil jeg si at en god grunn til å kjøpe en dyr og stor psu er jo at man da trolig får høy kvalitet og en effektiv psu. Og man bruker ikke mer strøm med en stor (1000w) psu enn med en mindre (500w) gitt samme hw.

 

Om du kun har et 8800GTX med en Q6600, så trekker ikke maskinen din 496W. Man kan komme opp i så mye, men da må man i så fall ha en overklokket quad-core (minst 3.5 GHz eller mer) og 8800 Ultra i SLI evt. 2900XT i Crossfire, pluss noe ekstrautstyr. Ikke stol for mye på hva kalkulatorene sier som sagt, de kan gi misvisende resultater.

Lenke til kommentar

Sittet og testa litt, fikk ein sånn energi måler fra clas i dag.

Idle så drar PC-en min ca 300w, dette er på ein lett overklokka quad prosessor.

får eg full load på cpu'n så nærmer den seg fint 410-420 watt

 

Skal eg da ha i sving 8800gtx'n min også, så kan eg fort inbille meg at den går over 500 watt minst.

Skal teste litt meir no å sjå kor masse det blir under speling.

 

System:

 

q6600 3.6 ghz (450x8)

4 x 1024 mb kingston ram.

8800gtx

8600gt

4 harddisker

1 dvd brenner.

Lenke til kommentar

huske på at cornel måler i stikkontakten, mens kalkulatorene regner ut DC-forbruk..

 

Har putta inn noe lignende oppsettet til cornel i en kalkulator nå, med riktig strømtrekk fra 8600GT og 8800GTX og en klokka Q6600 ( 3.3GHz, 1.4V), 4 disker og en dvdbrenner, psu-effektivitet på 0,82...

 

Da får man et DC-forbruk på maks 402W, og et strømtrekk fra veggen (AC) på 490W maks...

 

Med kun et 8600GT og ellers likt oppsett snakker vi 285W peak DC eller 350W AC. (Ble litt usikker på om Cornel kun har et 8600GT kort i maskina, ref "Skal eg da ha i sving 8800gtx'n min også" ...

Lenke til kommentar

Eg slang wattmåler min på ein pc og fikk 100 watt på idle, og 120 watt på full load.

 

Specs:

 

Amd Athlon 64 3000+

1024 + 512 mb ram.

samsung 80gb disk

nec dvd brenner

soundblaster live

radeon 2400 pro

Logitech bluetooth adapter

Logitech mx518

og til slutt Norsk tipping sin usb smartkort leser.

 

Prøvde med Mist 500watt psu og ein FSC 350 watt psu... det skilte bare 1 watt eller 2 mellom psu'ene.

Men det mest snodige av alt var, at når skrudde av PC-en brukte den 30 watt med mist psu'n og med fsc psu'n bare 11 watt.

 

Og det som er enda meir snodig var, når eg skrudde av powerknappen bak på mist psu'n, så brukte den 11 watt da også, på fsc psu'n falt da alt til 0. For ordens skuld kobla eg i fra strømkabeeln og da også falt den til 0 på mist'n...

 

Så da tjener du 70 watt fra idle til og ha PC-en avskrudd om du har ein mist psu i PC-en din.

Lenke til kommentar

så hvilken psu bør jeg velge? resultatet fra extreme.outervision sier pcn min bare bruker 376watt mens jeg opplever at pcn skrur seg av i world in conflict og faktisk i driv3r som ikke er så grafikk krevende. når dette skjer så må jeg vente til psu blir kald eller noe, for det hjelper ikke prøve å skru den på med en gang. den spinner bare opp viftene og skrur seg av igjen.

 

specs:

 

Mist 500w rev.1

asus m2n-e

amd am2 4200+

2 x ddr2 corsair value 667mhz, 1gb

sapphire radeon x1900gt 256mb

audigy1

1x dvd-ram

4 x harddisker: 2x pata og 2x sata

delene er ikke overklokket noe som helst

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...