Gå til innhold

MIST 1000W på Microplex


Anbefalte innlegg

Fant ingen tråder om denne når jeg søkte, så da våger jeg meg med en start-post på denne PSU'en. Regner med hardware.no tester den ganske snart ettersom de er veldig fornøyde med de forrige modellene. Det er jeg også så denne er hyperaktuell til mitt neste oppsett :)

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MIST1000XHE135CF

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får jeg spørre hvilket oppsett hadde du tenkt deg ettersom at du må ha 1kw PSU?

 

Synes dette virker overkill.. med det oppsettet jeg har har jeg en 550w psu, og den er stabil og det er ikke akkurat for mye last på den...

Jeg vet helt ærlig ikke hvilket oppsett jeg kommer til å kjøpe neste gang, men jeg pleier alltid å velge en overkill PSU sånn at jeg ikke lever i grenseland. Det kan virke sløsete, ja, men jeg føler PSU'en er ganske så viktig ettersom jeg liker å leke meg med overklokking, SLI, mange disker osv... Må også innrømme at jeg har en forkjærlighet for MIST :love: Hvis denne er like stabil og stille som de andre MIST'ene jeg har hatt er den som sagt veldig aktuell :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er latterlig at en generell forspørsel rundt en ny kraftig PSU fra en som faktisk har ett ganske kraftig system i dag besvares av noen som ikke kan noe som helst om det trådstarter spør om, men istedet benytter sjangsen til å fortelle hvor dumme alle andre er.

 

Men det er bare min mening da.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er latterlig at en generell forspørsel rundt en ny kraftig PSU fra en som faktisk har ett ganske kraftig system i dag besvares av noen som ikke kan noe som helst om det trådstarter spør om, men istedet benytter sjangsen til å fortelle hvor dumme alle andre er.

 

Men det er bare min mening da.

 

Pussig at oppsettet til trådstarter krever ca. 350W ved maks last.

 

Beklager tonen i den forrige posten, den var litt "rant", det forandrer likevel ikke faktumet at jeg har rett.

 

Ta en titt på denne psu-kalkulatoren for en mer vettug psu-kalkulator enn de fleste der ute.

 

Edit: Psuet er nok greit om man har en ganske kraftig filserver (20-30+ disker) uten staggered spinup fra kontroller, så man vet at psuet klarer transienten ved oppstart. Var ikke avskrekkende dyr heller.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Kan kanskje være det kan ha noe for seg om strømforbruket øker videre i framtiden, noe det kan se ut som at det gjør nå som nVidia kommer med trippel-SLI og ATI med quad crossfire. Men om man ikke skal fylle opp maskinen med skjermkort og harddisker og overklokke quad-coren sin til døde, så ender man bare opp med en del daukjøtt effektmessig.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Jepp, kanskje.

 

Testa for morroskyld å sette opp med Q6600 @ 1.4V og 3.2Ghz, og 8800GTX i SLI + 4 disker, dvdrw og no vifter, ble 476W peak...

Det finnes noen mennesker som syns det er greit å ikke belaste PSU maks heller. Jeg har f.eks ikke behov for enda en stressa vifte i pcen min. Jeg har kjøpt PSU de siste gangene som er ca 2x så kraftig som hva jeg praktisk behøver. Men da holder den seg kald og stille også.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde satt meg ned og regnet på mitt overklokkede system, så hadde jeg sikkert kommet frem til at jeg ikke trenger den 850W'en jeg har i maskinen min i dag heller.Grunnen til at jeg kjøpte den er at den fikk gode tester med stabile spenninger, og at jeg muligens kom til å bruke den i en eventuell oppgradering senere.

 

Når det gjelder MIST sine strømforsyninger har jeg veldig gode erfaringer med dem. Har brukt flere av dem selv, og også brukt dem i PC-er jeg har bygget for venner og kjente. Gjennom dette har jeg som tidligere nevnt fått skikkelig sansen for dem, og synes at de nå kommer med en 1000W er bra, fordi jeg tror 5-600W kan bli lite i fremtidige oppsett.

 

Det er mange gode strømforsyninger på markedet, og jeg kunne nok hatt finregnet med PSU-kalkulator nøyaktig hva jeg trenger, men jeg sliter litt med å stole 100% på disse, og det at mitt nåværende system krever 350W ved max last var ganske overaskende for meg.

 

En annen ting er at watt ikke betyr hvor god PSU'en er, men det trenger jeg ikke forklare noen av dere her inne :)

 

Hvis noen av dere synes dette er latterlig, må dere selvfølgelig få lov til det. Særlig økonomisk er det ikke, men jeg har et greit budsjett til denne hobbyen, så det driter jeg i :)

Lenke til kommentar

Har selv hatt en mist 500w i ca 2 år nå og er veldig fornøyd. Utrolig stille og stabil..

Men i dag satte jeg inn en fsp booster x3 gpu psu på 300w og da virket det som min ati 2900pro endelig fikk nok strøm...

Crysis f.eks går faktisk en god del bedre nå. Slet før med at det lugget voldsomt til tider når det skjedde mye på skjermen... men nå går det fint på very high selv om frameraten ikke er noe å skryte av;)

 

Men 1000watt er litt overkill for de fleste ja...

Ser jo ut som skjermkortene bl.a bruker mindre strøm fremover med tanke på forskjellen på 2900 serien og 3870 til ati f.eks..

Lenke til kommentar

De korta i ATIs 2900-serie er ganske jævlige på strømforbruk, unnskyld uttrykket...

 

Det som har skjedd de siste par åra på cpu-siden er at prosessorene begynner å bli mer effektive, pga. bedre design, og at vi har gått fra 130nm -> 90nm -> 65nm prosess, og nå til 45nm.

 

Nå ser vi endelig de samme tingene på skjermkort, etterhvert. Nvidia har skjerpet seg masse, og ATI begynner så smått å komme etter.

 

Quick Edit: et 2900Xt kort drar 160W alene, et 8800GTS drar ca. 100W...

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Jeg kan skrive under på at 2900XT bruker mye strøm. (De spyr ut varm luft i store mengder hele tiden, også ved idle :p) Nå er ikke dette effektforbruket så viktig for meg for øyeblikket hvertfall, det er noe galt med temperaturen her i kjelleren, så er bare godt å ha noe som holder rommet varmt :roll:

 

Men tipper den mist-psuen er en god strømforsyning, og jeg blir nesten forbauset om det ikke kommer en test på hw om den. (de tester jo nesten bare strømforsyninger for tiden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...