Gå til innhold

Fall update, når?


j8rgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har ikke xbox 360 men har planer om å kjøpe den om noen dager, synes det er fint at den har fått divx/xvid støtte:D, Noen her som vet om den fungerer med Windows Home Server, slik at jeg kan streame filer fra servern min? dette hadde vært konge, også lurer jeg på en annen ting, er det ekstremt viktig for meg å kjøpe meg en xbox 360 med HDMI? @ nyeste versjon, eller er de uten hdmi like gode?.

Lenke til kommentar
Damn, prøvde å laste ned en Klikk episode fra ITavisen for å prøve. Høyreklikket på DivX og trykket på "lagre mal som", la den i video mappen på maskinen og ventet. Når videoen enedlig var ferdig nedlastet skulle jeg prøve på kjeksboksen. Allt gikk fint og boksen fant maskinen. Gikk inn i video mappa og fant filen. Prøvde å spille av, men det gikk dårlig. Skjermen ble svart og bare lyden ble spillt av. Kom meg heller ikke tilbake til Dash siste gangen jeg prøvde, måtte restarte boksen. Står at det er en AVI/DivX fil, skal vel gå ann å spille av?

 

Bruker Windows Media Player 11. Står at det er en avi fil. Prøvde å spille den av på PC`en i Media Player 11, får bare lyd da også.

Noen tips? :)

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Prøvde å se en film. "You are missing a video update", noe jeg absolutt ikke gjør.

 

Du får valget om å laste ned oppdateringen. Ser ut som det er en separat update som gir mulighet for xvid osv. Når du har lastet ned den 2mB elns, kan du spille av divx o.l. Den er gratis.

 

 

Installert, det jeg lurte på Kan jeg streame mpeg-4 gjennom windows media player 11 (noe jeg IKKE får til, kun divX, vises ikke i libary på xbox), eller må det streames gjennom det ruklet Zune?

 

Antar at du kun har DivX codec installert. Jeg la inn ffdshow på pc, så funker xvid (eneste jeg har prøvd): http://www.afterdawn.com/software/video_so...ers/ffdshow.cfm

 

 

Damn, prøvde å laste ned en Klikk episode fra ITavisen for å prøve. Høyreklikket på DivX og trykket på "lagre mal som", la den i video mappen på maskinen og ventet. Når videoen enedlig var ferdig nedlastet skulle jeg prøve på kjeksboksen. Allt gikk fint og boksen fant maskinen. Gikk inn i video mappa og fant filen. Prøvde å spille av, men det gikk dårlig. Skjermen ble svart og bare lyden ble spillt av. Kom meg heller ikke tilbake til Dash siste gangen jeg prøvde, måtte restarte boksen. Står at det er en AVI/DivX fil, skal vel gå ann å spille av?

 

Bruker Windows Media Player 11. Står at det er en avi fil. Prøvde å spille den av på PC`en i Media Player 11, får bare lyd da også.

Noen tips? :)

 

Noen som vet?

 

Kan tyde på at riktig codec mangler. Se svar over i denne posten.

 

Noen som vet om noen måte å ordne slik at undertekster fungerer? Altså de av typen .srt eller .sub.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Du får valget om å laste ned oppdateringen. Ser ut som det er en separat update som gir mulighet for xvid osv. Når du har lastet ned den 2mB elns, kan du spille av divx o.l.

 

Hmm.. Jeg lastet ned oppdateringen jeg fikk spm. om når jeg slo på min xbox akkurat nå. Xvid fungerer fremdeles ikke. Mener du at det skal være flere enn 1 oppdatering jeg skulle ha fått? Finnes det noe måte jeg kan få den på nytt på?

 

Får "The file type is not recognized and cannot be played" :(

 

EDIT:

 

Never mind. Får ikke til å spille det av gjennom mediasenter, men om jeg gikk på video --> pc og forsøkte å starte en fil derifra fikk jeg spm om å laste ned codec. Sweet :p

Endret av JV
Lenke til kommentar
Prøvde å se en film. "You are missing a video update", noe jeg absolutt ikke gjør.

 

Du får valget om å laste ned oppdateringen. Ser ut som det er en separat update som gir mulighet for xvid osv. Når du har lastet ned den 2mB elns, kan du spille av divx o.l. Den er gratis.

 

 

Installert, det jeg lurte på Kan jeg streame mpeg-4 gjennom windows media player 11 (noe jeg IKKE får til, kun divX, vises ikke i libary på xbox), eller må det streames gjennom det ruklet Zune?

 

Antar at du kun har DivX codec installert. Jeg la inn ffdshow på pc, så funker xvid (eneste jeg har prøvd): http://www.afterdawn.com/software/video_so...ers/ffdshow.cfm

 

 

Damn, prøvde å laste ned en Klikk episode fra ITavisen for å prøve. Høyreklikket på DivX og trykket på "lagre mal som", la den i video mappen på maskinen og ventet. Når videoen enedlig var ferdig nedlastet skulle jeg prøve på kjeksboksen. Allt gikk fint og boksen fant maskinen. Gikk inn i video mappa og fant filen. Prøvde å spille av, men det gikk dårlig. Skjermen ble svart og bare lyden ble spillt av. Kom meg heller ikke tilbake til Dash siste gangen jeg prøvde, måtte restarte boksen. Står at det er en AVI/DivX fil, skal vel gå ann å spille av?

 

Bruker Windows Media Player 11. Står at det er en avi fil. Prøvde å spille den av på PC`en i Media Player 11, får bare lyd da også.

Noen tips? :)

 

Noen som vet?

 

Kan tyde på at riktig codec mangler. Se svar over i denne posten.

 

Noen som vet om noen måte å ordne slik at undertekster fungerer? Altså de av typen .srt eller .sub.

Takk for svar, men skønner fortsatt ikke. Hva må jeg gjøre for å klare å spille av både lyd og bilde? Står jo at det er avi.

Lenke til kommentar
Takk for svar, men skønner fortsatt ikke. Hva må jeg gjøre for å klare å spille av både lyd og bilde? Står jo at det er avi.

 

Ja, men avi er bare filtypen. Filen kan likevel være "formatert" på forskjellige måter. DivX og XviD er forskjellige slike formater. Lyden er gjerne lagret i samme fil, men i et annet format. Om PC-en din ikke skjønner bildeformatet, men lydformatet vil du oppleve det slik du gjør nå, altså at du kun hører lyd. Om du installerer ffdshow som jeg linket til over, vil PC-en din forstå bildeformatet også, og du vil dermed få både lyd og bilde. Avlesingen av filen skjer nemlig på PC-en og så videresendes til det Xboxen, så dersom PC-en kun forstår lyden, vil også kun lyden bli videresendt. Håper det forklarte saken litt bedre.

 

Jeg kan dog ikke garantere at dette er problemet, men ting tyder på det. Om du velger å installere ffdshow, kan det hende du synes installasjonsvalgene er litt "kompliserte". I de aller fleste tilfeller så holder det å la det meste stå som det gjør og bare trykke neste til installasjonen er ferdig. Anbefaler deg å prøve det.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...