Gå til innhold

Planetarion alternativer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner faktisk en av gutta bak mechwars (han bor ca 100 meter unna meg hihi) Har hørt mye bra om det. Har ikke testa det selv men jeg skall.

Gutta som driver med mechwars har også et gaming comunity prosjekt på gang.

 

Fett at både PA og Mechwars er laga av normenn, fint at vi faktisk kan lage fete ting vi også. :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-09-26 14:01, Chepe skrev:

Eg har litt fritidsproblemer... (kem har vel ikkje litt no og då) og lurte på å spille planetarion fordi noen venner spiller d


problemet er at d koster peng.. og d gidd ikkje eg.


eg lurte på om d var noen andre slike lignende online browser spill på lik kvalitetslinje.


adresser til siter settes pris på...


 

Planetarion er helt klart det beste spillet i denne sjangeren, det er verdt det, selv om det koster noen kroner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig. PA er det definitivt beste spillet i sin sjanger, 50 kr er da ingen ting. Eller du kan gjøre som jeg gjorde, å bli med i en galakse med den betingelsen at GCn betalte for meg :razz:

 

Uansett, communityet rundt PA er veldig bra, og det er det som egentlig gjør spillet såpass bra som det er. Det er sjukt hvor mange timer for mye du egentlig legger igjen på IRC etter hvert. Skal uansett spille neste runde, samme hva Spinner kommer opp med.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-20 12:41, selters skrev:


50kr. Er helt klart verdt det hvis du skal spille seriøst (selv om Planetarion suger nå i forhold til for et år siden).



 

50 kr er helt klart verdt det, men var egentlig PA så mye bedre i runde 2? Heh alle veteranene som var store da synes det, men hva var så mye bedre?

 

Thieves and Pirates?

 

Kom bare i elendige galakser i runde 2 og 3 så det var jo helt umulig å komme noen vei. Men dersom Legion og Fury ikke hadde dominert denne runden så totalt kunne dette blitt gøy det. Bra og balanserte skip. raske servere etc.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 17:27, warl skrev:

Kom bare i elendige galakser i runde 2 og 3 så det var jo helt umulig å komme noen vei. Men dersom Legion og Fury ikke hadde dominert denne runden så totalt kunne dette blitt gøy det. Bra og balanserte skip. raske servere etc.


 

Lol! :grin:

Jeg er captain i Fury nå i Dawn of myth..

Er egentlig [FuM] kar, men så skapte vi en god allianse. Bli med i Dom dere også! Runden starter snart på nytt!

http://www.dawnofmyth.com

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 17:27, warl skrev:

Quote:


On 2001-12-20 12:41, selters skrev:


50kr. Er helt klart verdt det hvis du skal spille seriøst (selv om Planetarion suger nå i forhold til for et år siden).



50 kr er helt klart verdt det, men var egentlig PA så mye bedre i runde 2? Heh alle veteranene som var store da synes det, men hva var så mye bedre?

 

Thieves and Pirates?

 

Det at skip etc absolutt skal være så jævli balanserte er en tankegang som er veldig vanlig hos newbier som aldri has opplevd hvordan det er å være øverst på food chainen (dvs de som dominerer spillet), og de tror at balanserte skip kommer til å fikse problemene med at newbier ikke får spilt skikkelig når de store alliansene eier alle andre. Uansett hvor balanserte skipene er, så kommer newbier til å gjøre det noe bedre. De burde får fingern ut at ræva de også, og skjønne at et veldig simpelt gameplay er det som kan gjøre Planetarion veldig artig.

 

Det som gjorde Planetarion så jævli morro før var hvor simpelt selve spillet var, ikke no stort annet enn det.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-07 02:11, selters skrev:


Det at skip etc absolutt skal være så jævli balanserte er en tankegang som er veldig vanlig hos newbier som aldri has opplevd hvordan det er å være øverst på food chainen (dvs de som dominerer spillet), og de tror at balanserte skip kommer til å fikse problemene med at newbier ikke får spilt skikkelig når de store alliansene eier alle andre. Uansett hvor balanserte skipene er, så kommer newbier til å gjøre det noe bedre. De burde får fingern ut at ræva de også, og skjønne at et veldig simpelt gameplay er det som kan gjøre Planetarion veldig artig.


Det som gjorde Planetarion så jævli morro før var hvor simpelt selve spillet var, ikke no stort annet enn det.


 

nja er vel ikke bare newbiene som vil ha gode shipstats egentlig. Det åpner for forskjellige taktikker, noe som er bra. Var vel på toppen av foodchainen denne runden og jeg ønsker meg fortsatt gode og balanserte shipstats :smile:

Lenke til kommentar

 

nja er vel ikke bare newbiene som vil ha gode shipstats egentlig. Det åpner for forskjellige taktikker, noe som er bra. Var vel på toppen av foodchainen denne runden og jeg ønsker meg fortsatt gode og balanserte shipstats :smile:

 

Sånn at man må bruke 30 min for å finne ut hva slags fleet som er bra mot et target, og 5 minutter etterpå for å flytte skip til riktig fleet? Det er jo utrolig morro. Spillet handler jo ikke noe mer om "skill" selv om skipene er mer balanserte enn i runde 2/3/whatever, det tar bare mye mer tid, ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar

UnityWars er bra. Det ligner mye på PlanetArion, bare at det ticker hvert andre minutt!

http://www.unitywars.com

 

Ambar er bra (men det er fantasy game med archers, closecombat soldater osv.. ikke romskip og sånt..

http://ambar.coldfirestudios.com/site/

 

Utopia, inspirasjonskilden til Ambar.. Meget meget bra..

http://games.swirve.com/utopia

 

Earth 2025, moderne teknologi og kriging. Hører folk sier det er bra, men har ikke rukket å teste det enda.

http://games.swirve.com/earth

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg er enig at PA ikke burde koste penger, men hva gjør det egentlig når det bare koster 50 kr? Uansett, hele det norske crewet har sluttet og det er egentlig ingen vits i å fortsette å spille da. Selv om de sikkert får et nytt og bra crew, er det ingen som kan komme opp mot de gamle.

 

Jeg har også prøvd Dawn of Myth, og jeg er en stor tilhenger av spillet. Det er enormt morsomt å "mashe" de andre noobsene som spiller. Jeg er ingen enormt bra spiller enda, men jeg har bare spilt 2 runder. Dette spillet handler for det meste om matte og allianser selvfølgelig. Man trenger en bra allianse for å kunne holde seg oppe blant de beste. Jeg anbefaler dette spillet hvis man liker Planetarion, dvs. krig, hat og kjærlighet :D:p

 

Uansett, jeg har hørt at Planetarion skal bli gratis siden de blir kjøpt opp av et annet firma som skal støtte med penger til den nye serveren. Selv om det ikke blir gratis så skal jeg fortette å spille det slik som jeg har gjort siden runde 4. Man blir virkelig hekta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...