Gå til innhold

HP harddisk problemer

erikman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en HP pavilion dv9005 ea. den har jeg tenkt å sette inn en ny harddisk i. Jeg har funnet en disk som passer og alt sånt. men da jeg spurte en fyr på elkjøp sa han at jeg trengte en kobling(omformer) for å kunne koble den til PC-en.

så spørsmålet mitt hvor kan jeg få tak i denne. jeg tror han på elkjøp sa at han kunne gi meg en. men hvis ikke hvor kan jeg skaffe en slik en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det trodde jeg også men HP har en sånn spesial plugg( av sikerhets grunner). det er harddisk av denne typen jeg også har sett på bare med 320gb

Skrevet

Det er ingen spesial plugg, men snarer en liten kontakt for å treffe kontakt punktene korrekt når den monteres i PC.

Kontaktene på PC er jo montert for stikke disken nedi og ikke sideveis.

Disse kan du få kjøpe fra, regner jeg med, Inofcare f.eks. eller muligens noen sider i andre deler av verden/ Norge.

Skrevet (endret)

feil den har to har skrudd opp og sett. men har Inofcare en hjemmeside som jeg kan bestille fra. jeg har sendt en mail til HP og spurt om de kan sende men får ikke svar før på mandag

da jeg var på elkjøp for å hente PC-en min etter en reparasjon sa de der at de kanskje kunne skaffe en. men det var på grunn lag av at de utførte instalasjonen av hardisken. og jeg tror det vil koste meg 300 kr+ og da setter jeg den heller inn selv hvis det er billigre.

Endret av erikman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...