Gå til innhold

Test: Nokia E51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne testen (og telefonen) har jeg ventet på!

 

Min neste telefon blir sannsynligvis E51, men har noen spørsmål:

 

1. Er det susing ved avspilling av radio og mp3? Har opplevd dette på enkelte andre modeller, som 5300 og 6110 Navigator, og det er j**** irriterende.

 

2. Er det den samme 10-trinns volumkontrollen som på Nokiatrelefoner ellers? SE har 20-trinns, og dermed er det lettere å finne riktig lydnivå.

 

3. Støtter mp3-spilleren visning av platecovere, når disse er lagret i mp3-filens tag?

 

4. Hvordan er kameraet, sammenlignet med 6110 Navigator? Er faktisk godt fornøyd med 6110-kameraet. Det er ganske lysfølsomt, og det er ikke altfor nøye om det er litt bevegelse i motivet.

 

5. Er det virkelig timer og stoppekokke? I så fall må det være en av de aller første Series 60-mobilene fra Nokia som har dette. På tide!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Samme her, hadde ikke forventet test av denne så tidlig så dette var hyggelig. Lenge vært bestemt at E51 blir min neste utkårede.

 

Noe småplukk:

Batteridekselet er av samme type metall, og har små prikker inngravert som skal hindre at telefonen sklir.

Bare prikker på den lyse utgaven. De svarte og brune har striper, hver med sitt mønster.

 

Det lyktes oss dessverre ikke å laste ned Nokias programvare for IP-telefoni til E51.

Har den ikke innebygget SIP-støtte? Verktøy --> Innstillinger --> Tilkobling --> Sip-innstillinger (på min E60).

 

Fin test, bra dere likte den.

Lenke til kommentar

Fin test av en spennende mobil.

Syns det er bra at noen mobiler fremdeles har gummitaster, som før i tiden.

Det er vel smak og behag, men det er i de fleste tilfeller mer behaglig enn vanlige taster idag.

Pluss i margen for et fint pusebilde. :)

Ser at den flotte katten ofte er med når dere tester kameraet på diverse mobiler, kansje dere burde gi litt ros til den for å være med på testen?

Lenke til kommentar

Litt småpirk.. (Beklager)

 

Menysystemet byr imidlertid på forsinkelser noen få steder. Har du lagt en snarvei til ny SMS i telefonens hvilemodus og trykker på denne, kan det ta opptil tre sekunder før du faktisk kan begynne å skrive meldingen. Det samme gjelder hvis du bruker en tilsvarende snarvei til kamerafunksjonen.

 

Dette er gjort med vilje med tanke på tastelåsen. Altså en liten "delay", slik at man får tid til å aktivere tastelåsen.

Lenke til kommentar

Gjentar de fem spørsmålene jeg hadde litt tidligere, pluss at jeg har lagt til et sjette:

 

1. Er det susing ved avspilling av radio og mp3? Har opplevd dette på enkelte andre modeller, som 5300 og 6110 Navigator, og det er j**** irriterende.

 

2. Er det den samme 10-trinns volumkontrollen som på Nokiatrelefoner ellers? SE har 20-trinns, og dermed er det lettere å finne riktig lydnivå.

 

3. Støtter mp3-spilleren visning av platecovere, når disse er lagret i mp3-filens tag?

 

4. Hvordan er kameraet, sammenlignet med 6110 Navigator? Er faktisk godt fornøyd med 6110-kameraet. Det er ganske lysfølsomt, og det er ikke altfor nøye om det er litt bevegelse i motivet.

 

5. Er det virkelig timer og stoppekokke? I så fall må det være en av de aller første Series 60-mobilene fra Nokia som har dette. På tide!

 

6. Har diktafonen en begrensning på 1 minutts opptak slik det pleier å være på Nokias Series 60-telefoner, eller har de klart å fjerne denne begrensningen?

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål angående denne telefonen som jeg håper at noen kan svare på:

Stemmer det at telefonen har 2,5mm minijack lydutgang?

Støtter den micro-SDHC (altså minnekort på 4gb og mer)?

 

Var egentlig innstilt på Nokia 5310, da musikkspiller er viktig, men når jeg får såpass mye teknologi for bare 500 mer må jeg jo i hvert fall vurdere denne også. En annen stor fordel er jo at denne kjører s60, som jeg personlig liker veldig godt (spesielt multitaskingen og alle programmene som er tilgjengelige).

 

Og forresten, hvorfor ingen video av telefonen denne gangen? =(

Lenke til kommentar

Må si at denne telefonen ser fristende ut! Vurderer å bytte ut min trofaste Nokia E60 med denne, da den har kamera, litt freshere look og noe som tilsynelatende er en litt smartere WiFi funksjon:

 

WiFi-funksjonen på E51 er svært enkel å bruke. Telefonen husker hvilke trådløse soner du har vært innenfor tidligere. Besøker du den samme sonen igjen, behøver du ikke taste inn passord eller annen informasjon på nytt.

 

Noen som vet om det går an å få lignende på E60? Der må man liksom lage tilgangspunkt manuelt og greier, eller evt skrive inn nettverksnøkkel hver gang.. Slitsomt i lengden :p

Lenke til kommentar

OK, her er mitt førsteinntrykk

 

+ Super byggkvalitet - lett men føles solid, gode materialer, veldig gode taster

+ Raske menyer

+ Batteriet ser ut til å holde lenge

+ Masse, masse funksjonalitet og generelt forbedret S60 på de fleste områder

+ Mange oppkoblingsmuligheter

+ God lyd i mp3 delen, bedre enn N73 EDIT: Tror lyden faktisk er dårligere, men den spiller ihvertfall høyere :/

 

 

- Skjermen kunne vært både større og skarpere

- Så som så kamera

 

Og ja, man kan endelig ta opp lenger enn ett minutt med Sound Recorder.

Endret av groov
Lenke til kommentar
OK, her er mitt førsteinntrykk

 

+ Super byggkvalitet - lett men føles solid, gode materialer, veldig gode taster

+ Raske menyer

+ Batteriet ser ut til å holde lenge

+ Masse, masse funksjonalitet og generelt forbedret S60 på de fleste områder

+ Mange oppkoblingsmuligheter

+ God lyd i mp3 delen, bedre enn N73 EDIT: Tror lyden faktisk er dårligere, men den spiller ihvertfall høyere :/

 

 

- Skjermen kunne vært både større og skarpere

- Så som så kamera

 

Og ja, man kan endelig ta opp lenger enn ett minutt med Sound Recorder.

 

 

Takker for dine førsteinntrykk! Ble lest med stor interesse. Hva med dette?

 

1. Er det susing ved avspilling av radio og mp3? Har opplevd dette på enkelte andre modeller, som 5300 og 6110 Navigator, og det er j**** irriterende.

 

2. Er det den samme 10-trinns volumkontrollen som på Nokiatrelefoner ellers? SE har 20-trinns, og dermed er det lettere å finne riktig lydnivå.

 

3. Støtter mp3-spilleren visning av platecovere, når disse er lagret i mp3-filens tag?

 

4. Er det virkelig timer og stoppekokke? I så fall må det være en av de aller første Series 60-mobilene fra Nokia som har dette.

Lenke til kommentar
Takker for dine førsteinntrykk! Ble lest med stor interesse. Hva med dette?

 

1. Er det susing ved avspilling av radio og mp3? Har opplevd dette på enkelte andre modeller, som 5300 og 6110 Navigator, og det er j**** irriterende.

 

2. Er det den samme 10-trinns volumkontrollen som på Nokiatrelefoner ellers? SE har 20-trinns, og dermed er det lettere å finne riktig lydnivå.

 

3. Støtter mp3-spilleren visning av platecovere, når disse er lagret i mp3-filens tag?

 

4. Er det virkelig timer og stoppekokke? I så fall må det være en av de aller første Series 60-mobilene fra Nokia som har dette.

 

1. Merker ikke spesielt til susing, men lyden er generelt ikke så veldig bra, det kan være headsettet som følger med dog. Den spiller i det minste høyere enn N73.

 

2. Fremdeles kun ti trinn.

 

3. Veit ikke. Send meg en sånn mp3 så kan jeg teste for deg. Eller legger iTunes coveret i taggen så jeg kan teste med en mp3 derfra?

 

4. Kan ikke finne hverken timer eller stoppeklokke jeg ihvertfall..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...