Gå til innhold

Test: Nokia E51


Anbefalte innlegg

Da er man ferdig på jobb og har tid til å leke med den nye moben...

 

Noen som vet om det er mulig å ta med seg SMSene fra den gamle moben(nokia 6230i)? E51 har et innebygget overføringsprogram som tok seg av kalenderen og kontaktene mine men SMSene ser ikke ut til å være et tema.

 

OGså finner jeg ikke wlanet mitt, kan være fordi jeg har skjult SSID... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er man ferdig på jobb og har tid til å leke med den nye moben...

 

Noen som vet om det er mulig å ta med seg SMSene fra den gamle moben(nokia 6230i)? E51 har et innebygget overføringsprogram som tok seg av kalenderen og kontaktene mine men SMSene ser ikke ut til å være et tema.

 

OGså finner jeg ikke wlanet mitt, kan være fordi jeg har skjult SSID... :(

 

 

Tipper du kooooser deg nå, i hvert fall med det du får til å virke :)

 

Du kan vel lagre SMSer i Nokia Suite, og så overføre dem til den nye mobilen.

 

Du kan gå inn i wlan-oppsettet til ruteren og midlertidig aktivere SSID. Så finner mobilen det, og lagrer innstillingene. Deretter deaktiverer du visning av SSID igjen.

Muligens kan du alternativt skrive bare inn navnet på SSID'en i mobilens wlan-oppsett, for å slippe å aktivere/deaktivere visning i ruteren.

 

Håper det 'årnær sæ'!

Lenke til kommentar

Jeg fikk koblet meg til wlanet mitt(tror jeg da, ikke greit å si hva jeg egentlig koblet meg opp mot så lenge jeg har en telefon som støtter alt av trådløst teknologi, inkludert IP over brevdue ;) ). Fant svaret i bruksanvisningen (DOH!).

 

Pcsuite får jeg se på senere men takk for tipset :)

 

 

Edit: Også må jeg få installert en bråte med annen moro. Må få koblet meg til msn, kanskje skype også, og gjerne et spill eller tre men alt det får bli seinere i helga...

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
Vi opplevde imidlertid noe problemer med å bruke E51 til å lese en Gmail-konto. Telefonen lastet nemlig bare ned 30 e-post til telefonen, i fullstendig tilfeldig rekkefølge. Her ble både sendt og mottat[sic] mail fra forskjellige tidsrom samlet i innboksen.

Var dette med IMAP eller POP3?

Edit: Det jeg egentlig lurer på er om den funker ok med GMails IMAP. Så - gjør den?

Endret av humbuq
Lenke til kommentar
Det lyktes oss dessverre ikke å laste ned Nokias programvare for IP-telefoni til E51.

Har den ikke innebygget SIP-støtte? Verktøy --> Innstillinger --> Tilkobling --> Sip-innstillinger (på min E60).

Bumper eget innlegg her.

 

Noen eiere som kan sjekke om de virkelig har fjernet den innebygde IP-telefonistøtten fra E51, som artikkelen sier..?

 

kahuna:

Du ser enkelt hvilke tilkoblinger som er aktive, dvs. f.eks. "NetCom GPRS", "Jobb" (eksempel på wlan) eller lignende i programmet Tilkoblingsbehandling.

Lenke til kommentar

På min nyinnkjøpte E51 gir displayglasset litt etter når jeg trykker på høyre side av displayet, samt at det kommer en knirkelyd. Flere som har merket det på sin E51?

 

Grunnen til at jeg hefter meg med det, er eventuell fare for at det kan komme inn støv, dersom det ikke er helt tett mellom displayglasset og metallrammen, som er en del av dekslet.

 

En ting til: Jeg får av og til "beskjed" om at batteriet er fulladet. På tidligere nokiatelefoner kom denne meldingen kun en gang. Tenkte først på at det kunne være en bug, men kanskje det er gjort slik for å oppfordre til å koble fra laderen (og ta den ut av kontakten) av miljøhensyn.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
1) Ja, samme er tilfelle på min, bare på venstre side.

 

2) Nå husker jeg ikke helt, men tror kanskje beskjeden sto fryst da jeg ladet min telefon første

gang for et par dager siden.

 

1) Det skal vel ikke være slik?

 

2) Bruker telefonen litt mens jeg sitter og lader nå. Da kommer det ofte opp melding om at telefonen lader. Har aldri opplevd det på noen telefoner før, at de driver og gnåler om ladingen hele tida.

 

Lurer på om jeg skal levere den inn som DOA; det er 6 dager siden jeg kjøpte den.

 

Edit:

 

Dersom jeg holder telefonen mens den lader kommer meldingen opp hele tida. Dette holder ikke. Tror jeg leverer den inn som DOA, ja.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
1) Aner ikke, noen andre som har kjøpt telefonen og kan bekrefte om det skal være sånn eller ikke?

 

2) Ladet telefonen min igjen i dag og kan bekrefte at også min gir beskjeder slik som din.

 

Hvor har du kjøpt telefonen forresten? Jeg fikk min fra fotomagasinet.no

 

1) Min er løs nede i høyre hjørne og kommer med nevnte lyd. Den var ikke slik da jeg fikk den, men ble slik etter en uke ca.

Lenke til kommentar
1) Aner ikke, noen andre som har kjøpt telefonen og kan bekrefte om det skal være sånn eller ikke?

 

2) Ladet telefonen min igjen i dag og kan bekrefte at også min gir beskjeder slik som din.

 

Hvor har du kjøpt telefonen forresten? Jeg fikk min fra fotomagasinet.no

 

Kjøpte den i Telebutikken. Godt andre ogå har opplevd dette. Da kan jeg henvise til det.

 

Edit:

 

Strøkent at du svarte så raskt! Henviste til det du skrev, og det gikk helt fint å få levere den tilbake. Så får jeg vente til utpå nyåret og se om jeg finner noe annet. Valgte å ikke ta en ny E51. Men penga jeg fikk tilbake, får de igjen neste gang jeg skal snope meg mobil. Innen en måned eller noe så där...

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Etter en uke med E51 var det slutt. Den er levert i retur, som angitt tidligere i tråden. Her er noen av mine erfaringer:

 

Positivt:

 

Det meste!! En meget velutstyrt telefon til en god pris. Mye for pengene.

 

Helt greit kamera, som er bra lysfølsomt.

 

Diktafonen har ikke begrensning på ett minutts innspilling.

 

Bra vekker-/alarmfunksjon, der man kan sette opp flere alarmer, og selv navngi dem. Vet ikke om det er noen øvre grense.

 

 

Negativt:

 

Kun to tommers skjerm. Det er for lite.

Størrelsen på skrift og ikoner er for liten. Vanskelig å lese. Men paradoksalt nok er klokke og annet av bra størrelse når lyset er av og telefonen er i hvilemodus.

 

Dersom telefonen er låst, og man vil se på standby-skjermen, tennes den når man trykker på venstre menytast eller av/på-tasten. Dessverre er den opplyst så kort at man knaprt får sjekket hva som står på skjermen.

 

Det øvre tastaturet med alle direkteknappene sitter meget tett, og man må se på telefonen for ikke å ta feil.

 

Kameralinseglasset er totalt ubeskyttet.

 

Ikke kameralys.

 

Feil i utførelse: "Svikt" i displayglasset (nede til høyre når man trykker på. Tenker på eventuell utetthet og fare for at støv slipper inn.

 

Bug: Telelfonen varsler i hytt og pine (gjentatte ganger) når telefonen lades, og når den er oppladet. Det var dette jeg leverte tilbake min telefon for.

 

 

 

Jeg har hatt masse mobiler, og selv om det er Nokia jeg har hatt klart mest av, er det Nokia som har den klart høyeste feilprosenten. Synd, siden jeg totalt sett (mobil, egenskaper, kommunikasjon med PC osv) liker Nokia best. Min E51 er dessverre med å øke nokia-feilprosenten ytterligere.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med min e51. Dette er den svarte versjonen, og jeg har ikke opplevd noen form for problemer med skjermglasset osv. Jeg har riktignok bare hatt den i 3 dager, men er faktisk særdeles fornøyd så langt. Har heller ikke hatt noen problemer med ladeindikatoren.

Eneste jeg kan si jeg savner er den "blyant-tasten" (Til markering av tekst, kopiering mm.)

Lenke til kommentar
Det lyktes oss dessverre ikke å laste ned Nokias programvare for IP-telefoni til E51.

Har den ikke innebygget SIP-støtte? Verktøy --> Innstillinger --> Tilkobling --> Sip-innstillinger (på min E60).

Bumper eget innlegg her.

 

Noen eiere som kan sjekke om de virkelig har fjernet den innebygde IP-telefonistøtten fra E51, som artikkelen sier..?

Bumper eget innlegg igjen.

 

Har nå fått sjekket selv og E51 har selvfølgelig innebygget SIP-klient og dermed støtte for IP-telefoni out of the box, forutsatt man har en tjenesteleverandør så klart.

 

Håper dere får endret testet på dette punktet. Er en stor fordel for brukere som reiser mye uten å få telefonregning dekket av bedrift, evt. de med mange samtaler til utland.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...