Gå til innhold

Bygg PC-en selv


Anbefalte innlegg

hei jeg har bygd min egen pc nå for ca en måned siden men da jeg skulle ta av cpu-viften for å rense den så satt cpu-en fast i viften. (AMD cpu) jeg hadde satt låsen skikkelig fast da jeg bygde pc-en. men jeg klarte å få av cpu-en på en forsiktig måte men da jeg ser på cpu-en litt mer nøye ser jeg en av de små gull piggene er bøyd jeg prøver å sette den i hovedkortet igjen og skru på men det funker ikke. så vet jeg ikke om dette går ut over garantien eller at det er en fabrikk feil med

hovedkortet så ikke klarer å holde på cpu-en ( det er riktig sokkel!) hva tror dere ?? ps: jeg har kontaktet butikk men får svar om et par dager =(

 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hei

 

En ting jeg lurer på, kan man bruke hvilken som helst hovedkort eller må jeg finne ut lengden og bredden på plassering av hovedkortet i kabinette?

 

Det er standarder, så du slipper å knote med centimeter o.l. Den vanligste per dags dato er ATX. Hva slags størrelse/standard et hovedkort er står oppgitt på kjøpssiden, og det står oppgitt under spesifikasjonene på kabinettet.

 

Du kan lese mer om det på wikipedia

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...