Gå til innhold

Nintendo dårligst på miljø


Anbefalte innlegg

Men jeg ser ikke helt grunnlaget her. Alt jeg ser fra testen er "ingen informasjon". Det er jo selvsagt negativt hvis nintendo ikke vil si noe, men jeg ser ikke noe sted om for eksempel det at de resirkulerer eller at de er de forurenser mye.

 

edit: det kom fram at de påsto dette her når man trykke "more information" på testen, ja. What does Nintendo do to help protect the environment?

 

Nintendo is very concerned with doing our part to help preserve the environment. We're always researching new products and procedures to make our products and operations as environmental-friendly as possible.

 

Some things Nintendo is already doing:

 

In our offices:

* We recycle the paper we use company-wide.

* We limit our use of colored paper, since it's not easily recycled.

* We purchase recycled paper towels, report covers, message pads, and writing pads.

* We currently recycle more than 70% of the waste that is generated at our headquarters.

* We actively promote the recycling of aluminum cans, plastic bottles, and glass in our corporate cafeterias.

 

In our products:

* We use at least 80% recycled paper in all of our shipping packaging.

* We don't use Styrofoam in any of our packaging.

* Many of our instruction manuals are printed on recycled paper.

* Our clamshell packaging is recyclable and most recycling centers accept it.

* We require that manufacturers not use any banned substances (such as lead, mercury, etc.) in components, nor use them in the manufacturing process for any components used inside of our products. This requirement also extends to suppliers of packaging, marketing materials, and other items used in the marketing and distribution of our products.

 

 

Kanskje de ikke har noe bevis på dette.

 

Forstår at dette ikke er alt, men det burde ikke være rødt på absolutt alt hvis dette stemte.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har ikke noe å si så lenge det er dårlige for miljøet per enhet. Blir det samme som å si at det ikke er relevant at Apple driter i miljøet siden de er mindre enn alle PC-produsenter samlet.

Så lenge enhet produksjonen er så liten så er det jo helt klart feil fokus når Microsoft og Phillips som produserer mer enn 100ganger så mye er rett over på lista.

 

Uansett, don't care. Jeg skal nå kjøre bilen min med den ekstremt overdimensjonerte motoren på kaldkjøring (selvfølgelig med grove piggdekk) ned til butikken som er 300m nede i gata. For så kjøpe meg en 400grams Biff som det nok er sluppet ut mer Co2 for enn Wii'en. Etterpå skal jeg sette meg ned med en Italiensk rørlegger å samle litt stjerner i håp om og endelig få knulle Prinsessa. Alt dette med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Moro når noen ikke klarer å se poenget mitt med at Wii ikke er noe stor synder. Jeg kjører forresten en Peugeot 206, det er 2km til butikken å jeg kjøpte meg kylling. Men selvfølgelig, har jo en Wii fysj og fy. Tenk at jeg ikke kjøpte meg en Ps3, jeg føler meg direkte råtten.

 

Men for all del, sleng mer drit etter meg. Se hvor mange isbjørner dere redder med taktikken "skittslenging og uthenging".

 

Agurknyhet IMO.

Lenke til kommentar
Jiiz!

 

Ghaundan: jeg er imponert over hvor ignorant det går an å bli! Gratulerer!

 

At du ikke kjøper noe utifra hvor miljøvennlig det er sier bare noe om DEG og ikke gamere generelt.

Og det er nettop på grunn av sånne som DEG, at denne kloden er så rævkjørt som den er.

Det er "du som må plukke opp regningen"? Ja, selvfølgelig! Varen DU velger å kjøpe koster miljøet masse, så ved at du ikke tar regningen med ditt navn på, hvem skal ta den da?

Det blir vel som Mr.Gnom sier de som bor ved fabrikkene der de produseres. Kina, India, o.l.

Men det skal jo selvfølgelig ikke være VÅRT problem!?

 

Jeg synes vi må tenke oss litt mere om når det gjelder konsekvensene av de handlingene vi gjør.

 

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/02_1...207_468x762.jpg

 

Jeg er arrogant? Tror du skal se deg i speilet en liten stund først. Bare noe om meg og ikke gamere generelt? Fantastisk, så din mening betyr mer enn min på grunnlag av? Hva gir deg rett til å uttale deg på vegne av gamere generelt, men ikke jeg?

 

Kan heller ikke se jeg nevnte at jeg ikke bryr meg, men for å stille noen spørsmål, bare for å sjekke!

 

Kjøper du AMD eller Intel CPU basert på hvor miljøvennlig produksjonen er, eller ytelse/pris?

 

Kjøper du en PS3 istedefor en Wii fordi Sony er mer miljøvennlig, eller fordi du heller vil ha den konsollen?

 

Kjøper du ett spill over ett annet fordi den ene har mer miljøvennlig produksjon, eller fordi du heller vil ha det spillet?

 

Har ikke sagt at fokus på miljø ikke er viktig, det er det, for all del. Men jeg ser ikke helt poenget med denne testen, det er ikke som miljø er noe selling point i spill verden. Pels, ekte eller falsk er selling point! Fotball laget av en liten gutt i kina eller ikke, er selling point for noen, problemet der er vel å faktisk få opplyst dette.

 

Den testen der, som nevnt etter begge våres innlegg, virker veldig useriøs. De har hverken sjekket fabrikkene, eller forspurt seg hos produsentene. Kan vel like så godt beskylde hele bunten for å utvikle atomvåpen siden det ikke står noe om det på sidene deres.

Lenke til kommentar

Sitter du helt alvorlig og tenker "shit shit jeg ødelegger miljøet og drukner mikronesere" hver gang du plukker opp Wiimoten?

 

Det gjør i alle fall ikke jeg. En så sentral plass har ikke klimakrisen i min bevissthet, særlig når man tenker på at de fleste av verdens stormakter nekter å gjøre noe. Om jeg spiller Wii eller ikke kommer ikke til å påvirke hverken dem eller miljøet i nevneverdig grad.

Det blir så parodisk når man skal undersøke om hver eneste lille ting er en MILJØSYNDER eller ikke, og elegant hopper over ting som konstante flyavganger og noen milliarder biler som ruller og går.

 

Når grønpeisermoralistenes virkelighetsforståelse er av typen "Kjør Hummer til jobben, men spill for faen ikke Wii, da ødelegger du miljøet!" - da er det grenser for hvor forferdet jeg gidder å være.

Lenke til kommentar
Sitter du helt alvorlig og tenker "shit shit jeg ødelegger miljøet og drukner mikronesere" hver gang du plukker opp Wiimoten?

Har ikkje Wii enno...og stiller meg dessutan småskeptisk til denne undersøkelsen, då den verkar noko tynn, og ikkje ser ut til å ta energiforbruk med i betraktninga.

 

Det gjør i alle fall ikke jeg. En så sentral plass har ikke klimakrisen i min bevissthet, særlig når man tenker på at de fleste av verdens stormakter nekter å gjøre noe. Om jeg spiller Wii eller ikke kommer ikke til å påvirke hverken dem eller miljøet i nevneverdig grad.

Det blir så parodisk når man skal undersøke om hver eneste lille ting er en MILJØSYNDER eller ikke, og elegant hopper over ting som konstante flyavganger og noen milliarder biler som ruller og går.

Det er vel ingen som er i tvil om at dette er ei relativt lita sak, og at det å redusere t.d. flyreiser og privatbilisme truleg vil ha fleire størrelsesordenar større effekt enn å tenke miljø når ein kjøper finelektronikk. Men det tyder ikkje at vi bør ignorere dei mindre tinga. Folk er per i dag, sjølv etter nylege medieoffensivar, altfor lite miljøbeviste. Med ein gong det blir snakk om å gjere nokre personlege offer, blir plutseleg ikkje dette med å redde verda so interessant lenger. So lenge fleire ikkje klarar å legge av seg denne haldninga, skal det bli svært vanskeleg å få gjennomført både dei små og dei store tiltaka.

 

Når grønpeisermoralistenes virkelighetsforståelse er av typen "Kjør Hummer til jobben, men spill for faen ikke Wii, da ødelegger du miljøet!" - da er det grenser for hvor forferdet jeg gidder å være.

No har eg ikkje den største tiltrua til akkurat Greenpeace, eg heller, men eg tvilar på at dei anbefalar folk å køyre Hummer til jobben. Slik eg oppfattar det, er dei heller ikkje ute etter å rakke ned på folk som spelar har Wii. Denne undersøkelsen forsøker å sette fokus på miljøprofilane til diverse elektronikkfirma, noko som belønnar dei flinke, og straffar dei mindre flinke gjennom henhaldsvis god og dårleg omtale. På denne oppmuntrar dei til større miljøbevisstheit i selskapa.

 

...og det synest eg er positivt. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Synes det er en fin ting jeg. Det får de til å forbedre produktene sine, eller markedsføre de som mindre miljøfiendlige neste gang. Bare se på GreenMyApple-kampanjen. De lagde iMac av aliminium og glass som kan resirkuleres lettere bl.a pga den kampanjen.

Er jo bare til konsumerne får miljøpreiket i halsen og starter å gi faen.

Lenke til kommentar
@Zealuu,TheOats

 

Synest ikkje det fokuset på miljø som no endeleg har begynt å komme kan kallast "hysteri"...det er trass alt snakk om øydeleggelsen av planeten vi bur på. Er ikkje det viktig nok til at det fortenar ein ganske sentral plass i bevisstheita vår?

 

Kay

Om ikke hysteri så er det mer enn nok over alt av det, til og med når man snakker om fred kan man nå snakke om miljø samtidig, etter den siste nobels fredsprisen.

Og når det rapporteres om det så er det alltid "ekstrem vær" eller "monster være" eller noe i den duren, og kanskje det ikke er slik for å skremme akkurat men heller for og selge. Uansett så er poenget mitt at det er mer enn nok av det i media bildet nå om dagen. (Et mediebilde som forøvrig er veldig bredt for de fleste moderne mennesker (internnett, tv, radio, aviser osv))

Og når jeg kommer på gamer.no, eller setter på en spille konsoll så vil jeg spille spill, ikke noe annet!

(Bare mine meninger altså.)

Lenke til kommentar

Dette er det største sprøytet jeg har hørt! Dere burde skamme dere gamer.no - Undersøk kildene mer neste gang dere slenger ut slike anklager!

 

 

7x0kz9h.jpg

 

 

 

NO INFORMATION står det. Det er ikke dermed sagt at Nintendo er noe spesielt miljøfiendtlige!

 

Det er bare noen som vil stille Nintendo i et dårlig lys, og sier derfor at ingen informasjon = 0 poeng -.-

Endret av takeru
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...