Gå til innhold

Hvilke ordtak ville du endret?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville bytte ordtaker "Å diskutere med kvinnfolk er som å pisse i motvind/hest i stige". Det går fint ann å pisse i motvind, det blir bare ekstremt sølete.

 

Bytte til "Å diskutere med kvinnfolk er som å pule uten ståkuk" Det er værre enn å pisse i motvind, og hest har ikke noe i denne settningen å gjøre. Det blir litt for perverst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jo flere kokker, dess mere søl

- Jo flere kokker, jo større sjanse for at Kristins mat blir spiselig

 

Ingen regel uten unntak

- Jo, "du skal ikke voldta"

 

Unntaket som bekrefter regelen.

- Tidenes mest uvitenskaplige utsagn. Det er nettopp unntakene som er svakheten når man skal finne sammenhenger, det er ikke en forsterkning

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

En morsom historie fra ordtaket(egentlig mer en talemåte, men uansett) "det gikk meg hus forbi".

Jeg og en kompisen satt og pratet, og jeg spurte han om han hadde sett den Simpons-episoden som hadde gått dagen før. Han ristet på hodet, og sa at "nei, den gikk forbi huset mitt". Haha :p Det var nok ikke bare episoden som hadde gått forbi huset hans.

 

Også den "du skal høre mye før øra detter av". En annen gang, med samme kopmpisen, sitter jeg og han og prater. Så forteller vi om diverse sprø ting vi har gjort, og jeg forteller en ganske morsom historie. Så sier han "ja, ja, man skal høre mye før begge øra detter i gulvet". Ha-haa. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...