Gå til innhold

Hva er deres forventinger til det kommende Deus Ex 3?

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deus Ex er nok favoritt spillet mitt, aldri spillt noe som overgikk det i historie og spillbarhet. Deus Ex 2 var som sagt en skuffelse, selv om jeg mener det ikke var så alt for ille. En del mangler, små trange områder, kort, en type ammunisjon, osv. Har ikke så høye forhåpninger her, spesielt hvis det er et konsoll port.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Heldighvis? Det var nå se som lagde det første Deus Ex, noe som var vellykket. Selv om ikke 2'ern ble fullt så bra da.

Skrevet

Åh, trodde de kun sto for fiasko etterfølgeren, men litt nytt blod skader jo ikke. Warren Spector og Harvey Smith var jo med på DE:IW, det gjorde ikke spillet noe bedre.

Skrevet

Det første Deus Ex spillet var en av de få fpsene som fikk meg til å spille i lengre økter, uten å gå lei. Det var en fest fra start til slutt, og jeg sitter igjen med det som en av mine aller største spillopplevelser.

Toeren derimot var ikke min type spill. Alt virket forenklet og konsollifisert, og en felles ammunisjonstype til alle våpen var nesten for dumt til å være sant. Si takk og farvel til store åpne områder, og si velkommen til trange korridorer og klaustofobiske uteområder. For meg virket det som om spillutviklernes ønske med etterfølgeren til Deus Ex, var å lage et mainstream-spill som "alle" kan spille, slik at det ble mer penger i boka.

Jeg tviler ikke på at Deus Ex: Invisible War var et bra spill, men ikke min type spill. Målgruppen til toeren var nok større enn den til originalen. Men dessverre virker det som at et spill pointet mot kun en målgruppe selge dårligere enn et spill laget for flere målgrupper, og refererer da til Invisible War.

Men back to topic, jeg håper at Deus Ex 3 vil ha samme dybde og frihet som i originalen, og ikke blir et nytt Invisible War. Jeg lukter mainstream-spill her, og da på en negativ måte. Jeg har derfor mine tvil til et tredje kapittel i Deus Ex serien, men man kan jo alltid håpe :thumbup:

Skrevet

Har sluttet å forvente ting av spill. Det er for mangen skuffelser ut nå om dagen. Alle lage bare nydelig grafikk, også slenger de ut med leppa over hvor fantasktisk spillet er og dens "unike" funksjoner....

Så langt har ingen klart å holde det de lover.

Skrevet

Jeg håper utviklerne skjønner hvor viktig manuset var for Deus Ex, og bruker nok ressurser på det arbeidet, samtidig som de får med seg at siden det har gått en del år siden de tidligere spillene og tilpasser produktet deretter. Stikkord: Stil.

Level- og våpensystemet i det første spillet er nok noe av det mest perfekte noensinne, så en litt finpusset utgave av det bør gjøre susen. Der Deus Ex har mest å hente er på gameplayfronten, jeg syntes ikke spillmotoren ga den samme "kontakten" med omverdenen som de aller beste i klassen på den tiden, men med mesterlig avstemming av grafikk, lyd og kontroll i tillegg til det andre kan DE3 bli ufattelig bra.

Skrevet
Er det bare jeg som likte en ammosaken i dx2?

Ja tror nok du må være en av de eneste som likte den.

Vel, det skal god gjøres å lage noe som ingen liker og ;)

Bare for å rake ned på deus ex 1 litt og så hadde det en helt forferdlig AI. Husker den enkleste måten å ta ned folk på var å løpe rett opp til dem for å putte en kule i hodet på dem når de snudde seg og sa "huh?". Noe som skjedde når du var 0.5 meter ifra dem.

Skrevet

Her er bilder fra de kjappe glimtene i videoen til DE3. Ser ut som om det kan bli en ganske interesang historie i spillet ut ifra bildene, med tanke på at folk nå begynner å se ned på augmentede personer.

ScreenCap1.jpg

ScreenCaps2.jpg

ScreenCaps3.jpg

ScreenCaps4.jpg

ScreenCaps5.jpg

ScreenCaps6.jpg

ScreenCaps7.jpg

Skrevet (endret)

har aldri spilt igjennom noen av spillene, så jeg vet ikke stort om dem...

hva går egentlig deus ex ut på?

jeg husker jeg spilte en demo av det for år og dager siden, men mer enn det vet jeg ikke :)

Endret av engjac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...