Gå til innhold

Er logitech g25 verd pengene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rattet er utrolig bra. Eier det ikke selv, men prøvde det i en nyåpnet Expert butikk på Gjøvik mot Henning Solberg på fredag. Både Henning og meg var enige om at dette var det absolutt beste rattet som noen gang har vært i "vanlig" salg. Vi spilte dog WRC4 på gamle PS2, men selv der så briljerte det. Det var utrolig og se hvordan Henning brukte det rattet, og han sa at det han hadde øvd på kvelden i forveien bare var noe drit i forhold. Var som å se ham inboard i hans virkelige bil :) Morro. Jeg var langt unna fra å slå ham da men...

 

Grunnen til at jeg ikke eier det er at jeg ikke får brukt det på min 360 med mitt kjære Forza 2 (Selvsagt fordi MS er vrange, og vil selge mest mulig av sitt eget ratt). Spiller alt for lite på PC til å rettferdiggjøre kjøpet av G25. Brukte returretten på MS sitt 360-ratt, da jeg syntes det var for dårlig. Har eid det gamle Sidewinder-rattet til MS siden det kom ut for mange år siden, og det var mye bedre bygget og solid enn det MS har trikset sammen nå. Er bare en billig plastikk-leke i forhold. Bare så dumt at vi må betale akkurat like mye for det nå, som jeg betalte for det mye bedre SW-rattet for så lenge siden , ~1100-1200 kr.

Lenke til kommentar

Hmm, takker for svar. Eg har eit gammalt MS ratt frå før, men det er ikkje akkurat moko å skryte av :p

 

Kanskje eg får broren min med på det, og då vil det jo berre koste ca.1000kr :)

 

Edit:

Har to andre spørsmål:

Kjører du raskere eller seinere med g25?

Kan du stille det inn sånn at det er 200 graders sving isteden for 900grader?

Endret av Painapple
Lenke til kommentar
Hmm, takker for svar. Eg har eit gammalt MS ratt frå før, men det er ikkje akkurat moko å skryte av :p

 

Kanskje eg får broren min med på det, og då vil det jo berre koste ca.1000kr :)

 

Edit:

Har to andre spørsmål:

Kjører du raskere eller seinere med g25?

Kan du stille det inn sånn at det er 200 graders sving isteden for 900grader?

 

OM du kjører raskere eller tregere med rattet har med vane å gjøre. Siden du kommer fra et gammelt ms ratt, så kommer du sikkert til å gjøre tregere i starten. Men etterhvert som du blir vandt til det kommer du nesten helt sikkert til å kjøre raskere. Mye på grunn av den følelsen G25 gir deg når du kjører. Du kan være mye mere presis i kjøringen, og det er lettere å føle slipp grensen for dekk etc..

 

Og ja, du kan stille inn hvor mange grader du vil ha!

Lenke til kommentar
OM du kjører raskere eller tregere med rattet har med vane å gjøre. Siden du kommer fra et gammelt ms ratt, så kommer du sikkert til å gjøre tregere i starten. Men etterhvert som du blir vandt til det kommer du nesten helt sikkert til å kjøre raskere. Mye på grunn av den følelsen G25 gir deg når du kjører. Du kan være mye mere presis i kjøringen, og det er lettere å føle slipp grensen for dekk etc..

 

Og ja, du kan stille inn hvor mange grader du vil ha!

Er det veldig tungvind? eller er det berre å trykkje på ein knapp?

Eg tenkjer på for eksempel live for Speed der det er nokon biler med 200 graders ratt (formel1. bilene) og resten med 900 graders.

Lenke til kommentar

Dette har med hva du trives med, selv bruker jeg 236 grader på alt. 900 grader er nok mer en gimmic enn en praktisk funksjon, da det er ganske håpløst å kjøre med det.

 

Men hvem vet, kanskje det er noen som bruker dette og trives?

 

EDIT: jeg stiller grader og andre effekter med logitecs drivere, det er bare å stille på en bar.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Dette har med hva du trives med, selv bruker jeg 236 grader på alt. 900 grader er nok mer en gimmic enn en praktisk funksjon, da det er ganske håpløst å kjøre med det.

 

Men hvem vet, kanskje det er noen som bruker dette og trives?

 

EDIT: jeg stiller grader og andre effekter med logitecs drivere, det er bare å stille på en bar.

 

I lfs har jeg alltid stilt inn rattet på 900 grader. Det har jeg hatt helt siden jeg kjøpte G25 :) Selvom jeg har rattet innstilt på 900 grader, funker det også helt bra i f.eks formel 1 bilen. Det eneste er at rattet ikke blir "sperret" på 200 grader eller hva F1 bilen har. Du kan fortsette å snurre rattet 900 grader, selvom det ikke skjer i spillet.

 

Og som Sparks sier over her, så er det bare å justere grader i Logitech Kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...