Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvis du kunne velge, hva slags bil ville du ha kjøpt?


Goliath

Bil  

137 stemmer

  1. 1. Jeg ville ha kjøpt en..

    • Mini Clubman
      30
    • BMW 1-serie
      35
    • Audi A3
      54
    • Toyota Auris
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den bilen som har minst pristap i hele Norge er faktisk Mini, noe jeg kan dokumentere dersom ønskelig (må da Google der jeg leste det)

 

TTE-pakke. Er det styling ell?

 

TTE er vel en salgs styling ja. Men ikke F&N... Pent å diskre. Produseres av Toyota Motorsport, koster ikke mye heller.

 

DSC00411.jpg

 

Freds auris fra ts-ogn. Kun 18" felger da, som i mine øyner blir litt smått.

 

Har bestillt mitt men venter til sommern med å montere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eg valgte Toyota. Mini er ein bil eg aldri ville kjøpt, ser ikkje så bra ut og lite praktisk. Når det gjeld BMW og Audi er dei svært populære her i landet, men stoler meir på ein Toyota, utan at eg har noko spesifikt grunnlag for å tru at den har mindre problemer i dette selskapet.

 

Tror ikke Mini velges av snusfornuftige grunner, som Toyota. Konkurrerer ikke veldig direkte.

 

Jeg valgte Mini fordi den får fram smilet. Valgte den på ordentlig også. :)

Lenke til kommentar

1. Clubman er en bil for spesielt interiserte. Jeg synes den er kul... men ikke helt meg...

2. BMW er fine biler (nye) men 1-serien kan jeg godt spare meg for. Liker ikke designet i det hele tatt. Litt synd.. for bilen har fine specs ellers.

3. A3 er min sterkeste kandidat av disse bilene. Men ville ikke valgt denne heller.

4. Auris ville jeg ikke hatt. Har kjørt en Auris, og den er flere klasser under de andre bilene du har nevnt. Men koster mindre også da.

 

Jeg hadde altså ikke valgt noen av disse bilene.. selv om ett par av dem absolutt er flotte biler til sitt bruk.

 

Rent økonomisk ville jeg kjøpt meg en Golf TSI i denne klassen.

Grunnen er enkel:

1. Golf er en populær bil som holder seg godt i pris.

2. En Golf TSI har mye lavere forsikring i forhold til motorstørrelse, grunnet lite motorvolum. (1,4) Men ikke la deg lure av det. 1,4 literen i TSI kan fåes opp i 170HK'er og er langt rimeligere enn BMW 1-serie. både når det gjelder forsikring og kjøpesum.

Nå er nok BMW hakket over Golf, når det gjelder kjøreegenskaper kanskje... men det er ikke nok til å betale ekstra.

3. Opplevd kvalitet! (i likhet med BMW)

 

Hadde BMW 3-serie av typen 320 eller høyere verdt nevnt her, så ville jeg kanskje gått for den. Den blir totalt utkonkurert på pris av Golf'en både når det gjelder kjøpesum og i høy grad forsikringen!! Men man får hva man betaler for. Skulle jeg hatt en splitter ny BMW, så måtte det bli minst en 320, og helst diesel. Men jeg har sett litt på hjemmesiden til BMW hva ekstrautstyr angår. Etter at jeg har puttet på det jeg vil ha, så koster bilen laaangt over en halv million.. og det er litt latterlig for en BMW 3-serie.

 

Men ser man bort fra penger, så hadde jeg kjøpt meg en BMW M5.

Men det kommer selvsagt aldri til og skje, så sant jeg ikke vinner nok i lotto til å kjøpe meg hus OG denne BMW'en.

Lenke til kommentar

Dette er hentet direkte fra en test på dinside.no:

 

Sitat:

Den som er på jakt etter friske ytelser og kjøreglede, kommer ikke utenom Golf GT. Golf GT TSI er en fullverdig kompaktklassebil med høy kvalitetsopplevelse, solide løsninger og god plass. En rå motor, solid hjuloppheng og herlige kjøreegenskaper resulterer i en høy grad av kjøreglede. Når prisen i tillegg er så lav som det den er, fremstår Golf GT som et røverkjøp.

 

BMW'en er så absolutt en verdig konkurrent... altså 1-serien nevnt lenger opp her. Men forsikringen er dyrere og ytelsene dårligere, sett i forhold til pris.

 

Sleng på en Chip på TSI'en så har du brått 200 HK'er. Ja.. du kan chippe en BMW også... men så vidt jeg har ett, så har ikke BMW'en turbo... og dermed så blir Chip en dårlig invistering.

Lenke til kommentar
Stemte for BMW 1-serie for jeg liker konseptet med golfklasse bil og bakhjulsdrift.

 

M-pakke hjelper litt på utseende :)

post-110961-1196027864_thumb.jpg

Men koster ikke en M-pakke rundt 30.000 kr?

 

Det er jo helt spinnvilt!

 

Ja.. man får mye snacks og førsteklasses ekstrautstyr... men rundt 30.000 kr....

 

Jeg liker så absolutt BMW'en... kjempeflotte biler! Men rent økonomisk synes jeg dem kommer litt til kort. Vertfall hvis man regner ytelse opp mot pris, sett i forhold til Golf.

Lenke til kommentar

Ville helt klart valgt Mini da den skiller seg ut i mengden og er utrolig artig å kjøre og har høy komfor i tillegg.

 

Jeg syntes alle de tre andre alternativene er biler som ligner på hverandre og ingen gidder å se to ganger på noen av de.

 

Golf? Nei for alle har det og når man parkerer på kjøpesenteret så finner du sikkert 20 av de og man blir dritlei etter to uker :shrug: Golf faller mer i pris en alle de andre for det norske markede fylles opp av de og prisene presses ned av den grunn.

 

Velger du med hjerte og litt med hodet så er Mini et klart føstevalg, velger du kun med hodet så spiller det liten rolle men syntes da Audi A3 er den fineste av de igjen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg har sjekket prisene på Golf GT og jeg skjønner ikke helt hvorfor denne bilen ble foreslått da prisen er noe helt annet enn de øvrige her. Hadde jeg hatt uhordelig mye penger, hadde neppe jeg foreslått noen av disse bilene. Jeg har personlig aldri likt Golf da jeg rett og slett syntes de er kjedelige. SKulle jeg absolutt ha en "Golf", kunne jeg like godt ha kjøpt en Skoda Fabia eller Seat Leon da de produseres på samme rammeverk og koster en brøkdel mindre.

 

Setter pris på forslag men da bør forslagene være i noenlunene samme klasse som de foreslåtte bilene (kompakt bil, ~200k - 270k)

Lenke til kommentar

Syns Audien er mest elegant og sportslig, personlig så ville jeg jo ikke kjøpt den selv, syns alle bilene er små konebiler :p Syns også at Audi er solide, komfortable og pålitlige biler med jævli bra design, bra løsninger og høy kvalitetsfølelse. Skulle jeg hatt en A3 måtte det blitt en S3 Turbo-Quattro

 

Auris? Æsjris.. blææææ. Steinhard plast og kjipt design og dårlig komfort og kjipt motorutvalg også.

Mini? Ultimat jentebil, sånn kunne dama mi godt hatt :D Syns det blir litt for femi om menn kjører rundt i den.

 

BMW 1-serie, tja helt grei, men syns ikke noe særlig om den egentlig.. litt sånn sportslig jentebil mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Syns Audien er mest elegant og sportslig, personlig så ville jeg jo ikke kjøpt den selv, syns alle bilene er små konebiler :p Syns også at Audi er solide, komfortable og pålitlige biler med jævli bra design, bra løsninger og høy kvalitetsfølelse. Skulle jeg hatt en A3 måtte det blitt en S3 Turbo-Quattro

 

Auris? Æsjris.. blææææ. Steinhard plast og kjipt design og dårlig komfort og kjipt motorutvalg også.

Mini? Ultimat jentebil, sånn kunne dama mi godt hatt :D Syns det blir litt for femi om menn kjører rundt i den.

 

BMW 1-serie, tja helt grei, men syns ikke noe særlig om den egentlig.. litt sånn sportslig jentebil mener nå jeg.

Er ikke ofte vi er enige... men med dette innlegget traff du blinken. :)

 

Jeg har som sagt absolutt sansen for BMW... men da måtte det bli en 3-serie i det øvre prisskjiktet. Altså fra 320 og oppover.

 

MÅTTE jeg velge en av disse bilene, så hadde det blitt A3 eller BMW 1-serie. Litt usikker på hva jeg hadde valgt her... men begge disse bilene hadde blitt litt små for min del. Jeg har nå blitt så godt vant til bil med litt størrelse, at å gå nedover i størrelse blir litt feil for meg.

 

Men for all del... jeg velger BMW'en... selger den.. og kjøper meg en A3, og bruker de resterende kronene på ekstrautstyr.

 

Men i virkeligheten så hadde jeg nok kjøpt meg noe annet.

Jeg fikk litt sansen for Ford S-max, etter at jeg så noen poster her inne... Det eneste som trekker kraftig ned er fronten. Den liker jeg overhodet ikke. Interiøret er tøft og motoren har jeg hørt er villig.

 

Foreløpig så koser jeg meg med min Touran, som foøvrig ikke har sviktet meg ennå. Touran går utrolig bra, er tøff (med litt styling og senk) Lett og selge (spesielt som varebil) etc etc etc.

 

Min neste bil blir nok kanskje en Touran eller S-max (hvis fronten endrer seg) Har veldig lyst på en Golf GT 170HK'er TDI (med chip. blir da over 200HK'er). med DSG, votex styling og senk + store felger. Men jeg tror nok dessverre den blir litt for liten for meg.

Tiden får vise... :)

Lenke til kommentar
Touran er laget for de som frakter kneip og loff samt store familer som trenger masse plass nok om det ;)

Skrev du dette bare for å spre litt ekstra møkk, eller er det andre grunner.. kanskje personlige?

 

Hadde skjønt det hvis denne setningen kom i tillegg til annet konstruktivt, men å skrive en ny post, bare for å komme med hårete bemerkninger blir litt dumt.

 

Uansett, så er Brødbilen/handlevognen/pizzatralla/avisvogna mi en bil jeg liker godt.

 

Det er mange her som mener jeg er patriotisk og hele tiden skryter VW opp i skyene... (mener ikke jeg har gjort dette i denne tråden...?)

 

Hvis dette er måten du tar igjen på, så synes jeg du bør finne på noe som stikker litt dypere enn dette.

 

Det skal sies at brødbilen/handlevogna/pizzatralla mi kjører dritten av Opelen din. Før du skriver alt for mye dritt om andres biler på denne måten, så synes jeg du skal ta en titt i din egen garasje....

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Diskusjonen mellom meg og Jada-jada foregår nå via PM...

 

Jeg beklager hvis jeg har forsøplet denne tråden unødig.

 

EDIT: Diskusjonen mellom meg og Jada-jada ble avsluttet da han valgte og blokkere meg fra listen.

 

Noen tar opp kampen.. mens andre sparker på leggen og stikker..

 

Jaja.. verden går videre... :)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...