Gå til innhold

Logitech Z-5500 generell diskusjon.


Anbefalte innlegg

Har ei padde som jeg har Pc-laderen i, telefon, Ekstern harddisk og Anlegget. Kan det være problemet? At det er for mye i padda? Det er også en orntlig padde til 400kr så den må da kunne tåle det!

 

Men sikringen er ikke presis lik som den som sto i! Har hørt at man trenger 2A 250V, og det bruker jeg!

Kan være feilen ja. Merket svær forskjell på mitt litt strømsterke anlegg, da jeg byttet fra "padden" som tven og alt det andre sto på, til en ledig rett fra veggen. Du kan evt teste 2,5A 250v. Jeg syntest at 2A hørtes litt lite ut. Har 5 elle 6 i Cerwin vegaene mine... :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å oppgradere fra Z-4 til z-5500.

 

Men valget står mellom syncmaster 22" 226CW og z-5500.

 

Men det anlegget der, hvordan er egentlig bassen? Er den fyldig? Er det slik som mange sier at det er kongelig til prisen og at ting faller ned fra bordet, blablabla ?

 

Regner med at man ikke får magesug av anlegget ihvertfall :p 500W rms er jo ikke allverden.. men så får man det man vell det man betaler for.

 

Nå har ikke jeg dette annlegget, men jeg har vært hos en kamerat og prøvd det. Bassen er bra den ass, kameraten min kunne også fortelle om en gang han hadde på ganske høyt, da var moren hans 2 hus unna og kjente vibrasjoner i sofaen..

Hahaha right. Kjente vibrasjoner 2 hus unna. Rekkehus? KANSKJE. Men eneboliger er heller tvilsomt. Når mine to 15 tommere fra CV, som spiller høyere og kraftigere en de fleste subber ikke kjennes i huset forsiden av meg, bare høres, så tviler jeg sterkt på at hun kjente det riste i sofaen 2 hus vekke :p *fjortis overdrivelse* (Been there :p Hadde anlegget selv for 2 år siden) Og det spiller litt dypt og buldrete men ikke nok til at jeg hørte noe spesielt på andre siden av huset :)

Edit: Sikker på at moren hannes ikke feis? :roll:

 

Hehe var vel muligens det :p Men det er ihvertfall ingen tvil om at huset og veggene rister hvis du bare spillet høyt nok ;)

Ja, men til og med logitech z-4 anlegget mitt får veggen til å riste litt da, men hvis jeg er ved siden av den hører jeg ikke godt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Har ei padde som jeg har Pc-laderen i, telefon, Ekstern harddisk og Anlegget. Kan det være problemet? At det er for mye i padda? Det er også en orntlig padde til 400kr så den må da kunne tåle det!

 

Men sikringen er ikke presis lik som den som sto i! Har hørt at man trenger 2A 250V, og det bruker jeg!

Kan være feilen ja. Merket svær forskjell på mitt litt strømsterke anlegg, da jeg byttet fra "padden" som tven og alt det andre sto på, til en ledig rett fra veggen. Du kan evt teste 2,5A 250v. Jeg syntest at 2A hørtes litt lite ut. Har 5 elle 6 i Cerwin vegaene mine... :)

 

Skal se om jeg får fatt i noen 2,5A 250V.... men du tror ikke el-butikker har helt lik sikring som den som fulgte med i anlegget??

 

Den orginale Sikringen var forresten hvit når jeg tok den ut. Har det noe å si? Eller er det bare at den er hvit? Finner kun "blanke" sikringer jeg....

Lenke til kommentar

Til xbox og ps3 er det genialt, siden det støtter dolby digital 2 og dts osv, så får du akkurat den surrounden som spillet er laget for! Anbefales veldig til ps3 og x360 :) bruk vanlig optisk kabel. 120 kr på clas ohlson :) Jeg tviler på at du får bruk for noe dyrere på dette anlegget, og ikke er det sikkert at det er noen forskjell på dyre og billige kabler :p

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at du får bruk for noe dyrere på dette anlegget, og ikke er det sikkert at det er noen forskjell på dyre og billige kabler :p

 

Egentlig er det veldig logisk at lydkvaliteten ikke kan bli bedre med dyrere kabler. Et digitalt signal er likt når det går ut av PC-en/PS3'en, og når det kommer frem til dekoderen. Signalet kan degraderes, slik at ikke hele signalet når frem, men det vil oppleves som hakking.

Lenke til kommentar
Kabelen til anlegget har ikkje ein gang jord, så det betyr fantastisk lite.

 

Dei som har problemar med sikringen: Slår dykk av med knappen bakpå subwooferen?

 

Nå den første sikringen røyk tok jeg den av på subwoofene, men har tatt den av med av/på knappen på strømpadden etter det. Men fikk problemer senere og måtte skifte 4 sikringer på 3 dager!

 

Men gjør det noe at anlegget står "på"? At det ikke trengs å slås helt av!?

Lenke til kommentar
Kabelen til anlegget har ikkje ein gang jord, så det betyr fantastisk lite.

 

Dei som har problemar med sikringen: Slår dykk av med knappen bakpå subwooferen?

 

Nå den første sikringen røyk tok jeg den av på subwoofene, men har tatt den av med av/på knappen på strømpadden etter det. Men fikk problemer senere og måtte skifte 4 sikringer på 3 dager!

 

Men gjør det noe at anlegget står "på"? At det ikke trengs å slås helt av!?

Jeg hadde mitt "på" hele tiden, og ingenting skjedde. Ingen sikringer røk under hele min opplevelse med anlegget :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del problemer med mitt sett. Begynte med at kontrollenheten frøs seg helt etter en ukes bruk. Sendte tilbake kontrollenheten, og fikk ny igjen etter en ukes ventetid. Men den jeg fikk tilbake har analoge utganger som ikke fungerer. De digitale fungerer dog helt fint.

 

Bruker de digitale utgangene til PC-en, men ville bruke de analoge til Wii'en, så det betyr at jeg muligens må sende tilbake igjen etterhvert (men nå har jeg ikke tid til dette tullet pga. masteroppgavestress). Får jeg da enda en defekt kontrollenhet neste gang, kommer jeg til å heve kjøpet. Er uansett bare delvis fornøyd med Z-5500. :(

 

Har beskrevet problemene mer detaljert i en annen post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...