Gå til innhold

Import av PS3 spill, $ = SPØK


mgullak

Anbefalte innlegg

HEI.

 

lurte på om noen vet om det går fint å spille amerikanse spill på ps3?

var mye snakk om det før den ble lansert, en sone for hele verden osv, men har ikke hørt noe i det siste.

$ er jo så sykt lav man er jo dum hvis man ikke kjøper derfra nå.

var på amazon og så oblivion GOTY for $ 50, synes det tilbudet var for bra for å gå glipp av.

har ikke engang begynt med de billige salgskanalene enda, som ebay osv. tror det blir enda mye billigere igjen. på ebay betaler man nesten aldri mva på det som blir solgt heller.

 

håper noen svar.

 

tusen takk på forhånd

 

hilsen

 

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://vgp.ca :) Rette butikken for å importere spill. Men er usikker på om spill på PS3 er regionsfrie. Vet sannelig ikke. Er det noe?

 

Birger :)

Prismessig lønner det seg å importere fra USA. Den canadiske dollaren er sterk i forhold til amerikanske for tiden.

Tollvesenet opererer med omregningskurs på 5,5 på canadiske dollar og 5,41 på amerikanske dollar. I tillegg koster spill generelt sett 70CAD / 60USD [hhv 385 og 325 NOK].

Lenke til kommentar

Uansett hvor lav dollaren er for tiden er det vel få spill som kommer under 200,- inkludert frakt. Det betyr jo at det blir beregnet moms og toll på varene, noe som vel igjen betyr at varen blir like dyr som å kjøpe på nett i norge? Men dere bestiller kanskje kun fra butikker som merker varen som gave eller lavere pris og krysser fingrene for å ikke bli dobbeltsjekket i tollen? Jeg har iallfall brent meg på dette på t-skjorter som kun var tredve kroner over grensen...

Lenke til kommentar

Fungerer alle de amerikanske/kanadiske PS3-spillene bra online også, eller er det forskjeller i forhold til de europeiske versjonene av spillene slik at man ikke får mulighet til å spille online på europeiske servere?

 

Og går patching av kanadiske/amerikanske spill også bra, selv om man benytter en europeisk PS3?

Lenke til kommentar
Fungerer alle de amerikanske/kanadiske PS3-spillene bra online også, eller er det forskjeller i forhold til de europeiske versjonene av spillene slik at man ikke får mulighet til å spille online på europeiske servere?

 

Og går patching av kanadiske/amerikanske spill også bra, selv om man benytter en europeisk PS3?

Online er litt forskjellig fra spill til spill. Noen har ikke internasjonale spillservere, men de fleste har det. Patching funket fint for meg i Eye of Judgment ved å logge på min amerikanske konto når jeg patchet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...