Gå til innhold

Import av PS3 spill, $ = SPØK


mgullak

Anbefalte innlegg

Bestillte Dualshock 3 og ratchet and clank fra den canadiske siden kom på 890kr totalt med sending, pakken var tollfri uten at jeg spurte om det :)

For et spill er sendingen på rundt 7cad og kommer da på totalt ca 380kr for et nytt spill

 

Skal selv kjøpe Dualshick3 kontroller fra yesasia.com nå. Koster 330kr der, hvor prisene over 50$ er frakt-frie. Er bare så forbaska vanskelig å bestemme seg for om jeg skal bestille hvit eller svart kontroll.

 

Utrolig, skulle jo være et veldig enkelt valg!!! Men, klarer bare ikke. Svart er det sikre, men hadde vært kult med hvit for å skille den ut. Men kansje hvit ikke tar seg så fint ut. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte ds3, fjernkontroll, burnout, fightnight i en bestilling (alt til ps3) fra vgp. Alt dette kom på 1325,-NOK inkl. frakt. Sendt mandags kveld og i min postboks torsdag klokken 0800. Det kom i 2 forsendelser, begge merket med value under 20$.

 

er så fornøyd at jeg allerede har lagt inn 2 nye bestillinger :)

Lenke til kommentar
Jeg bestillte ds3, fjernkontroll, burnout, fightnight i en bestilling (alt til ps3) fra vgp. Alt dette kom på 1325,-NOK inkl. frakt. Sendt mandags kveld og i min postboks torsdag klokken 0800. Det kom i 2 forsendelser, begge merket med value under 20$.

 

er så fornøyd at jeg allerede har lagt inn 2 nye bestillinger :)

 

Det som er rart med siden, er at det ikke lønner seg å kjøpe i større mengder i det hele tatt. Kjøper du en kontroller nå, og ett spill om en måned, koster dette det samme i frakt som om du bestiller sammen.

 

Det er synd siden ikke har gratis frakt som yesasia. Jeg bestilte ds3 fra den plassen i går for 330 kr. Problemet er klart at det ikke var på lager, pluss at det er ikke sikkert de merker pakken med "gift" og verdi. Bad dem om å gjøre det, så får se.

 

Siden de ikke har den på lageret enda, vil det ta lang tid før jeg får den. Men valgte uansett å bestille derfra. Best av alt, er at man får et gavekort på kjøp der. $5. Så blir jo nesten som å bli betalt for frakten.

 

Må si rett ut, at VGP derimot er dyr på frakten! tror det koster $7,5 per o,1lbs. Til info: 1 spill tilsvarer 0,1 lbs, DS3 tilsvarer 0,2 lbs. Derfor 3*$7,50. Ved mange spill, utgjør frakten mye penger.

Lenke til kommentar

Jeg betalte ca. 230,- i porto på mine 4 produkt... Dette er ikke galt i det hele tatt... Min totale pris ble på 1325,- inkl. frakt. Til sammenligning koster samme produkta 1301,- på yesasia... ikke stor forskjel??? Kanskje yesasia har lagt inn "porto" i sine utsalgspriser?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å si ifra at de skal merke varene med 20$ ?

link til siden?

 

Hvordan er det forresten med frakt? blir det dyrt? spiller det noen rolle om du kjøper 1 eller 5 spill med tanke på frakt?

 

Hvilke spill bør man kjøpe da tro.. Assasins creed er valgt.. er det noen andre spill som er must å ha ?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Sikker? ser at de fleste av dems produkter som feks.

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/...pid-1004621848/

 

Er merket med Availability: Usually ships within 7 - 14 days

 

Dvs. at det først tar mellom 7-14 dager før de sender spillet, så tar det en ny uke. Da kan jeg være på rundt 21dager før jeg får spillet i hånden.. :\ da betaler jeg heller 200kr ekstra å får det på dagen.

Lenke til kommentar
Sikker? ser at de fleste av dems produkter som feks.

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/...pid-1004621848/

 

Er merket med Availability: Usually ships within 7 - 14 days

 

Dvs. at det først tar mellom 7-14 dager før de sender spillet, så tar det en ny uke. Da kan jeg være på rundt 21dager før jeg får spillet i hånden.. :\ da betaler jeg heller 200kr ekstra å får det på dagen.

 

Det kan nok ta tid ja. Du må se hva som står. Bestilte Dualshock 3 fra yesasia for $59= 320kr. Stod 7-14 dager shipping, dvs. når de er klare til å SENDE den. Med andre ord, når de forventer at de får den på lager. Nå ser jeg DS3 forventes om 21 dager. Jaja, den kommer når den kommer. Har ikke noe hast.

 

Det er godt om Sir-Alex har rett vedrørende merking. Jeg skrev som beskjed til dem at jeg ville de skulle merke pakken "gift" og $20-25 verdi. Visste/trodde ikke de gjorde det automatisk.

 

Det du må gjøre, er å sammenligne vgp og yesasia på pris. Bestiller du for over $50, er frakten gratis på yesasia. På vgp må du skjekke det i kassen. Kan fort bli dyrt der! Prøvde å se med en PS3 maskin, da ble frakten 615kr!!! Men beregn 40kr per spill i frakt. for en dualshock3 kontroller, ble det ca 80kr. Så hadde kostet 460 for en ds3 på vgp, altså 140kr dyrere. MEN, i dagens tilfelle, har de den på lager. Vet du ikke skal ha kontroller, men man må jo da se om en langt kortere ventetid er verdt 140kr! Kan se ut som jeg må vente ca 20 dager mer, selv om det stod kortere når jeg bestilte.

 

Mitt tips: sammenlign! Det tar bare 2 sekunder å sjekke frakt på vgp, etter at du har opprettet konto. OG, du burde sjekke lagerstatus før du bestemmer deg. Kan se ut som spesielt yesasia mangler en del ting på lager.

 

PS: På yesasia står prisene i norske kroner i parentes, sabla kjekt. Når det gjelder vgp, ligger kursen på 5,4kr per kanadisk dollar.

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar
På yesasia.com så står det Japan version i parents på noen produkter. Har det noe å si? Feks håndkontroller, er det noe forskjell fra Europeisk versjonen?

 

Spør igjen. Noen som vet dette? Tenker på håndkontroller og Blu-ray disc remote control.

 

Helt likt.

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...