Gå til innhold

Tips til nytt rpg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bedre enn NWN2 på hvilken måte? Når det kommer til selve historien og valgene man må ta inad i den så syns jeg The Witcher er langt bedre.

Og, hva har Baldurs Gate fans imot NwN? Det er da mer eller mindre en videreføring av Baldurs Gate, satt til 3D og minsket party funksjonen. Ellers er det jo forsåvidt likt i tanke på gameplay og historiene er forskjellig, men holder godt nivå begge serier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neverwinter nights er utrolig bra spill og utrolig mye for pengene. Anbefaler også gothic 3 og sist men ikke minst The witcher! Kanskje årets RPG.

Skrevet (endret)

Du kan jo vurdere forgjengeren til Oblivion, Morrowind (kom i 2002). Det er absolutt sammenlignbart med Oblivion, dog dårligere grafikk (selv om Morrowind hadde topp grafikk da det ble lansert) og en smule dårligere gameplay. Men samtidig er historien 10 ganger bedre, spesielt hvis du har de to ekspansjonspakkene (Tribunal anbefales i tillegg til Morrowind, for å få en *skikkelig* slutt på historien).

I tillegg er det lett å sette seg inn i da spells, stjernetegn og andre ting i gameplay er så og si identisk med Oblivion.

Endret av andrvas
Skrevet

Anbefaler Baldurs`gate 1,2 (med expantion packs) , grafikken er ikke det beste men fy søren for en historie...

når du er ferdig med baldur`s gate så kan du begynne på Icewind Dale serien :) for å så gå for Neverwinter Nights serien... da har du værtfall 6+ månder hvis du spiller for historien i spilla :)

Skrevet
FOR POKKER! IKKE HØR PÅ TULLINGEN SOM SIER GOTHIC.. ÆSJ-OG-FYSJ!

Det der er rent tull!

Gothic 2 er det beste rollespillet eg noken gang har spelt!!

Er som deg, trådstarter, glad i både Titan quest og Diablo 2... men eg vil absolutt anbefalle gothic 2! Helt forbanna fantastisk spel når du lærer det :)

Skrevet (endret)

Nja..jeg vil si Morrowind og Oblivion er gode og dårlige på hver sin måte.

Morrowind har størst frihet og utvalg men kampene er til tider kjedelige og ensformige hvis man har blitt vant til kampfysikken i Oblivion og andre nyere spill (min mening).

Morrowind har mange spelleffekter og muligheter etterfølgeren ikke har, Levitate anyone? :)

Du har ikke hest eller andre ridedyr men så og si alle byene og landsbyene har en til tre transportmidler av forskjellig karakter; kystbyer har langship som kan ta deg til andre kystbyer, de fleste innenlands og noen kystbyer har også en Siltstrider, en stor svevende skapning ledet av en slags kaptein/kusk og Mages Guilds har portaler som tar deg til andre Mages Guild kvarter. Man har ikke Fastravel. Det tar litt lenger tid og reise rundt og utforske landskapet fordi man er alltid til fots, og det kan bli litt slitsomt, trokke trokke. Noe av bygningene og landskapene ser kjempebra ut til og være et litt -eldre- spill.

Oblivion har god kampfysikk som nevnt overfor og kjempefin grafikk men faller bak Morrowind i frihet og utvalg da hele "skill-treet" har blitt meget begrenset i forhold til forgjengeren. Du har dessuten mange færre våpen i Oblivion og færre spelleffekter. Men dette spillet vet du sikkert nok om fra før av så jeg skal ikke gå så langt inn på det.

Endret av RougeAlien
Skrevet

Jeg for min del synes at Oblivion er den beste RPG'en jeg har spilt.

Jeg sitret av spenning når jeg for første gang ble med i Dark Brotherhood og skulle gjøre mitt første oppdrag der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...