Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærlig talt var ikke dette noe særlig. Lite potensiale, dessverre.

  • Kan starte fra toppen. Headeren er ikke pen. Rett og slett. Den er kjedelig, og logoen deres er ikke noe å skryte av. Den er kjedelig, anonym!
  • Menyen trenger arbeid. Hvit skrift på lys grønn bakgrunn fungerer ikke. Bruk en mørkere farge på teksten eller bakgrunnen.
  • Det er alt for mye luft mellom hovedinnholdet. Headeren er veldig bred, mens innholdet har under halve bredden som headeren har. Utnytt bredden mer. Legg gjerne teksten til venstre og en ny spalte til høyre. For eksempel hva som skal være i de tre runde boksene.
  • Fargene var en dårlig kombinasjon. Friske grønne og blå farger passer aldeles ikke med grå. Jeg syntes dessuten at ingen av fargene passet sammen, men det er vel en mer subjektiv mening. Men jobb mer med fargene!
  • Pirk. Uthev undertittler (refererer til Tjenester her).

Håper du tar denne konstruktive kritikken til deg, og jobber videre :)

Lenke til kommentar

Pass på at når du går for en stil, så tar du den helt ut, og bryter ikke med den. Nå starter du med et minimalistisk oppsett, med rette linjer og svart-hvitt-orange. Hvorfor er det da plutselig en stor avrunda fet strek? Greit om den hadde vært rektangulær, og på linje med underkanten av "Exit Media"-boksen. Meny-teksten må også være venstrestilt (eller høyrestilt), for å følge linjeoppsettet.

 

Typografien er heller ikke helt heldig. Du bruker f.eks en serif font i logo-boksen, men sans serif ellers. Du burde tenke litt mer over dette, greit å bruke begge, men da syns jeg de bør være konsekvent, f.eks at alle titler er serif, alt ellers sans serif.

 

Det blir også veeldig svart-hvitt så lenge man ikke holder musa over noe.

 

Har ikke sett hva du forandret FRA, men du må nok gjøre noen forandringer her. Dog ser jeg potensiale, det kan jo bli et tøft oppsett om du bare er *konsekvent*, og gjør det litt friskere.

Lenke til kommentar
Hei

 

Vi skulle gjerne hatt no god kritikk på siden vår, alt av hva som kan endres.

 

Dere har fjernet linken til http://exitmedia.org/.

 

Nå har jeg postet den igjen. De som søker på google finner nå denne kritikken.

 

Dere bør sørge for at kilden til Exitmeda validerer, html som css. Hvis ikke kan dere ikke påstå at dere følger noen standard.

 

Det er mye bra i det lille som er lagt ut, men endel som burde endres. Kilden benytter div og css til layout. Dere burde lage en egen kontakt side, og være proffe nok til å publisere en e-post og ett telefonnummer dere kan nås på.

 

Portofolien burde peke til sider som fungerer, særlig når den peker til deres egne hjemmesider.

 

Jeg tror dere har nok kunnskap til å hjelpe med å vedlikeholde små bedrifters hjemmesider. Da kan dere droppe portfolie, og dere kan sikkert få endel oppdrag.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Dere har fjernet linken til http://exitmedia.org/.

 

Nå har jeg postet den igjen. De som søker på google finner nå denne kritikken.

 

Dere bør sørge for at kilden til Exitmeda validerer, html som css. Hvis ikke kan dere ikke påstå at dere følger noen standard.

 

Det er mye bra i det lille som er lagt ut, men endel som burde endres. Kilden benytter div og css til layout. Dere burde lage en egen kontakt side, og være proffe nok til å publisere en e-post og ett telefonnummer dere kan nås på.

 

Portofolien burde peke til sider som fungerer, særlig når den peker til deres egne hjemmesider.

 

Jeg tror dere har nok kunnskap til å hjelpe med å vedlikeholde små bedrifters hjemmesider. Da kan dere droppe portfolie, og dere kan sikkert få endel oppdrag.

 

Lykke til.

Takk, linken lå allerede midt på siden.

 

Ja vi skal gjøre ferdig koden så alt validerer når vi er sikre på designet.

 

Jeg tenkte vi skulle ha et kontaktskjema isteden, hvorfor? Jeg syns selv det ser bedre ut.

 

Portfolion peker faktisk til sider som funkerer. Mener du virkelig at vi bare skal droppe hovedmålet med bedriften(designe og sette opp websider) og begynne å tilby bare vedlikehold av sider?

Lenke til kommentar
....

Takk, linken lå allerede midt på siden.

 

Ja vi skal gjøre ferdig koden så alt validerer når vi er sikre på designet.

 

Jeg tenkte vi skulle ha et kontaktskjema isteden, hvorfor? Jeg syns selv det ser bedre ut.

 

Portfolion peker faktisk til sider som funkerer. Mener du virkelig at vi bare skal droppe hovedmålet med bedriften(designe og sette opp websider) og begynne å tilby bare vedlikehold av sider?

 

Jeg besøkte en av sidene med Opera. Jeg fikk ikke opp innhold.

 

Det er ganske standard å lage en egen kontakt side på ett nettsted. Dere har laget en diger firkant som for meg virker helt rar, med kontakt info under. Jeg tror de fleste vil oppleve dette som en avvikende og rar løsning.

 

Jeg mener at dere ikke burde trenge mye hjelp til å sette opp egne hjemmesider for en bedrift, hvis dere skal hjelpe andre med å sette opp sine. Jeg forventer høyere standard på ett utkast til en webdesigner bedrift.

 

Koden er ikke i tråd med anbefalinger i html4 eller css2.1 standardene og validerer ikke.

 

Dere har også en rekke tomme elementer som kun er der for formatering, noe som vitner om at dere ikke har klart å formatere med css. Også noe så enklet som dette uten å legge inn elementer utelukkende til formatering. Tomme <a> elementer krever vel litt forklaring.

 

Jeg rister på hodet når jeg finner

<div id="strek"></div>

Kombinert med

#strek {
	background-image: url(img/strek.gif);
	width: 396px;
	height: 2px;
	margin-left: 2px;
	margin-top: 2px;
	margin-bottom: 2px;
	}

Vi har hr-elementet til dette.

 

Hvis dette ikke semantisk vesentlig, så vil en border kun på undersiden av en boks gjøre samme nytten, eller ett bakgrunnsbilde.

 

Jeg mener dere med fordel kan rette dere mot vedlikehold, da dette trolig vil gi dere mulighet til å opparbeide dere mer kompetanse, samt at dere trolig har nok kompetanse til mange slike oppdrag.

 

Slik dere fremstiller dere nå, bryter dere markedsføringsloven før dere i det hele tatt er på nett. Les

For å gjøre dette følger vi webstandarene og utviklingen av web.

Siden validerer ikke. Det er bred enighet om at w3c er de som setter standarder for web.

 

Ved å beskrive dere mer sannferdig, og ta jobber som passer bedre med nivået dere er på, vil dere tjene mer på det.

 

Dere må opp på ett helt annet nivå for å oppfylle det dere skriver at dere er, hvis utkastet er noe å gå etter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...