Gå til innhold

Spørsmål angående import av Planet Earth (blu-ray)


Jimmith

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe blu-ray versjonen av Planet Earth.

Er det noen som vet om et bra sted å importere denne fra (billig, slippe importavgifter kanskje?)

 

Så vidt jeg kan lese meg til finnes det flere versjoner ute. En UK versjon, som vistnok bare kjører 1080i og en US/All regions som er 1080p. I tillegg finnes det en versjon med Sigorney Weaver som er kortere en de andre og er sonelåst til sone 1.

Jeg er ute etter 1080p versjonen med David Attenborough.

Jeg skal spille dette av på en full hd (samsung 40f71b) og europeisk ps3.

 

Har prøvd å søke litt rundt på forumet, men har ikke funnet noe godt svar på dette. Noen som har lyst til å hjelpe meg?

Et siste spørsmål: hvor mye må man betale i ekstra avgifter for varer over 200kr?

 

Takk :)

 

edit: la til litt informasjon

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror alle versjoner du kjøper i usa vil ha Weaver

 

så tror du må nøye deg med 1080i fra england med Attenborough, fikk selv min HD DVD utgave i dag og bilde er fantastisk selv med 720p TV. nesten så man kan se huset sitt på bildene fra rommet.

 

og jeg også vil mye heller ha Attenborough enn Weaver

 

 

pris blir orginal prisen pluss 25% pluss 85kr i gebyr, selv måtte jeg ut med 199kr bare i moms og gebyr

Lenke til kommentar

Det er kun utgaven solgt gjennom Discovery Channel som har US-versjonen med Weaver(og dårligere bilde, men vel med en doku om produksjonen som ikke følger med de andre HD-versjonene), de du kjøper hos vanlige amerikanske etailere er resten-av-verden-versjonen med Attenborough (og bedre bilde), US/Weaver

vs original BBC/Attenborough @highdefdigest. Men i følge i hvert fall anmeldelsen@DVDTalk er den amerikanske Blu-rayen et Region A-sett.

Alternativet er selvfølgelig å gå for den europeiske utgaven av settet. Har ikke sett noen anmeldelse av det, men ser ingen grunn til at det ikke skal være likt som det amerikanske 'original BBC'-settet (det er BBC som gir ut BBC-versjonen begge steder :p ).

Vet ikke om noe sted du får sneket deg unna mva, men Amazon (.com/USA respektive .co.uk/England) blir ofte billigst på box sets siden de tar samme frakt for en boks som en singeldisk-tittel (link til europeisk Planet Earth@Amazon UK).

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...