Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

Skrevet

tror du skal klare 130 med ein racing sykel. kan også 140 med ganske tung dreving

men da trenger du simonini 90 eller tp 86 med fult oppset

Videoannonse
Annonse
Skrevet
TSX klarer aldri 125, haha, seriøst da :p

 

Er jo ingen vits å lyge om sånt... kjørte så gnistfokken sto jeg:) Har aldri sett et stempel som har klart å brenne seg så fast i sylinderet he he.

Skrevet

En r-moped skal nok greie 130 med en litt halvkvass trimmsyll, gasser og eff annlegg ja

Du greier KANSKJE oppimot den samme farten på sm/cross om du har simo 90/ tp86

 

Og ja, 125 på tsx i nedoverbakke er i høyeste grad mulig ;)

Skrevet

Hadde et 49 mallossi på den. hadde ganske tungt drev på den så fikk bare 100 på sletta. Hadde 15 tenner foran å et lite et bak som var tatt fra en mt5 tror det var 48 tenner.

Skrevet

Hørt noe rykter om en Aprilia RS50 med all tenkelig blodtrim (noe av det var en Simonini 90cc) greier 150. Med noe feilmargin fra speedo da, selvfølgelig.

 

Kompis av meg hadde 122 km/t på speedo på sin TZR, GPSen viste 110 km/t i ekte fart

Skrevet

Jeg ser for meg at det må riste noe så helt hinsides når man kommer opp i disse hastighetene?

Jada, fult mulig å nå 130km/h med 50cc. Alt avhenger av hvor heldig du var med sykkelen i utgangspunktet. En sykkel du finner bak loven til din oldefar er ikke det første du må tenke på når du tenker sånne hastigheter.

 

Evt. en mye enklere å oppnå gode hastigheter er å sette på større sylinder, type 75-100cc. Er jo fremdeles en "moped" selv om du bytter motor. Jeg kjenner mange som har putta på en litt større kasse mellom beina jeg.

Skrevet

Jeg mener at en moped er når den opprinnelig var en moped. Altså, importert til Norge som 50cc.

Om den er bygd om, og omregistrert til f.eks. 125cc er det noe annet.

 

Så, moped når det står i vognkortet. Egentlig er jo alt under mellomsykkel moped :p

Skrevet

Broren min trimma en Zundapp GTS 50 på slutten av 80 tallet engang.. Den gjorde vel 80 orginalt og han fikk den opp til rundt 130km/t. Vet ikke hva han hadde gjort med den, men jeg tror ikke han kjøpte noen deler(langt faen utpå en øy i møre)

 

Mopeden lever den dag i dag. "Trimsettet" står fortsatt på bare at nå gjør den ikke mer enn 70km/t. Den er godt brukt og sliten stakkars... Hadde min første "styret gjennom kneet opplevelse på den mopeden".. Da gjorde den godt over 110km/t og det er 10 år siden..

Skrevet (endret)

Ja de gamle zundappene er kjent for å gå godt ;)

Men da måtte sylinderne portes osv, vet bla om en svenske som har fått 22 hk i motoren på en zundapp gts(men da med trimsylinder)

Skal se om jeg finner den sia

 

edit: var en zundapp cs50, men er samme motoren som gts(tror jeg)

http://www.topplocksverkstan.se/tvatakt.html

Endret av daruu
Skrevet
Min gamle Suzuki Zr 50 , gikk fra 40 km til 125 km/t etter at jeg byttet til 50" stempel

 

Solgte den for 6500,- i 2003 :)

 

Hvor mange liter er den motorblokka?

50" (tommer) stempel, det er jo like stort som denne TV`n

Skrevet (endret)

Dere mener vel ccm? Millimeter er vel litt for smått igjen?

 

Eller misforsto jeg kraftig nå?

Endret av BeFs
Skrevet (endret)

det er jo null problem å trimme en moped til å gå 130. du får jo bare tak i en trimmet ktm motor med efektanlegg og 200 ccm sylinder. da tenker jeg meg at du får en moped med drag i, hehe. (man må selvfølgelig pregne noe tilpassing av ramma) mopeder kan foresten klare 130 uten å bytte motor.. putter man på det råeste avtrimm får man nermere 30 h på veiva, dvs ca 20 hk på bakhjulet. og da er vi over det som er tillat for lett mc.

Endret av fredrik1302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...