Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fungerer en sånn blodtrim?

Det er vel grenser for hvor mye større en sånn sylinder kan borres?

Så hva annet skal til? Nitrometan? Raketter fra Forsvarets overskuddslager?

For det første, så tror jeg ikke noe særlig på det. Det KAN helt sikkert gå. Blodtrimmet er vel bare ett begrep, for å si det på en annen måte da. Du har trimmet bortimot det som er å trimme.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner ble stoppet på en trimmet furia og politiet målte han i 120km\t..

Han hadde største trimsilynderen man fikk til furia da, største forgasseren, og dyreste effektanlegget, samt rimelig tung dreving (men den letta fortsatt på bakhjulet på de første girene) å det var for en 2-3år siden.

Så det er vel fult mulig vil jeg tro, men jeg ser langt ifra vitsen.

 

I min mopedtid kjørte jeg en småtrimmet Honda MTX, å den gikk i ca 90km\t på maks tyning. bare det å kunne holde fartsgrensa var nok for meg istede for å surre bortover i 45\50km\t, noe som rett å slett er trafikkfarligt.

 

Men skal du kjøre i 130, så vent til man kan ta MC lappen, eller kjør opp til lettsykkel.

 

edit: en blodtrimmet moped varer ikke lenge heller. å om man kjøper en moped til en 10\15 tusen, trimmer for en 2-3 tusen, kjører motoren til helvette, og skal selge den igjenn etter 2 år? synker noe sinnsykt i verdi da. og tenk på alle slitedelene? clutch, girkasse og drev og slikt har ikke godt av blodtrimming.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ja, det går veldig fint. Hadde på A4 speedometer og Ford Mondeo speedo 120-130km/t med ProRace sylinder,ProRace potte,ProRace CDI, 24mm gasser,MHR reed.

på 4 gir, hadde det vært noe som hadde vært mer aerodynamisk, hadde antagelig farten vært større da jeg ikke klarte mer enn 4 gir.

Trimmen koster nytt 9500-10500kr, det koster ikke 2000kr, å det varer ikke lenge, samtidig som A) reedn er i carbon som er oppløslig i bensin, stemplet må byttes ofte ta sylinderens arbeidsområdet er fra 6000rpm - 15000rpm.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Den største hastigheten som er oppnådd med en 50-kubbik skal visstnok være rundt 214 km/h. Det skal ha blitt gjort på en testbane i Tyskland med en Kreidler-sykkel en gang på 70- eller 80-tallet. Den eneste haken er at akselerasjonsstrekningen var så lang at det er nok lite realistisk å klare å oppnå det på en vanlig vei.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en sånn blodtrim?

Det er vel grenser for hvor mye større en sånn sylinder kan borres?

Så hva annet skal til? Nitrometan? Raketter fra Forsvarets overskuddslager?

 

Sylinder med stor borring (50mm er maks, malossi), optimale porter og skyllekanaler, perfekt justert squish, effektanlegg som fungerer godt sammen med sylinderen og en finjustert forgasser med riktig bensin/luft blanding.

 

En profesjonelt trimma moped med lav luftmotstand, tung dreving osv kan lett klare 130 ja. Leste om en svenske som hadde hatt 147 på en gaammal sachs moped

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...