Gå til innhold

NGT krever oppgraderingsgebyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Annbefaler folk å skifte leverandør for å vise at dette ikke akseptabelt.

Telio leverer nå 20000/1000kbit til 399,- kroner. Dvs billiger enn NGT !

Har du link til dette? På hjemmesiden dies så finner jeg kun bredbåndstelefoni.

Så vidt jeg vet så bruker Telio, Ventelo til bredbånd. Telio er forøvrig ikke noe bedre enn NGT, dem skal ha gebyr for å forandre på abonementet og det begynner å bli slitsomt lang ventetid på telefon, og det er for meg som er tekniker, tør ikke tenke på hvor lenge vanlige kunder må vente.

Lenke til kommentar
for ca. ett år siden ville jeg nedgradere linjen til min mor ettersom jeg hadde flyttet ut for lenge siden. Jeg mener jeg da fikk melding om at det var gebyr på å nedgradere og...

 

Det stemmer det. Det er gratis å oppgradere en linje, mens de tar 300 kr i gebyr for negradering av linje. Det på tross av at hastigheten kan endres ved et tastetrykk. Det er heller ikke lett å finne ut hva det koster å nedgradere linjen. Jeg klagde på det urimelige ved dette og fikk dette svaret:

 

Svar fra Nextgentel den 13.07.07 på min klage:

 

"

Takk for din henvendelse.

 

Ved andring av abonnement kjem det til et produktendringsgebyr, dette blir det opplyst om i vår prisliste.

 

Du sendte inn enn epost til oss den 06.06.07. angående endring av ditt produkt. Du var i kontakt med oss på telefon den 07.06.07 da endret vi ditt produkt til Bredbånd Billig. I følge vår logg den 07.06.07. er du informert om konsekvensane ved å bytte abonnement.

 

Produktendringsgebyret er rettmessig, venligst betal fakturanr 4380317 i sin helhet.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Lenke til kommentar

her skal dere høre hva som skjedde meg ->

 

Jeg ble oppringt av en selger fra NGT som tilbød med ADSL 20/1 og det skulle gå fort fort å installere...

Jeg fikk regning på adsl 20/1 men hastigheten var den samme, altså ringte jeg de for å sjekke hva dette var for noe tullball, jeg fikk da beskjed om at jeg var for langt ifra sentralen til å få 20/1!! altså de selger meg ett rpodukt de ikke kan levere, foruten regningene da, de strømmet på ;)

 

Nå på sensommeren valgte jeg å bytte til GET 10/2,5 (for ca 450 kr mnd) etter at jeg hadde klaget pr mail på min hastighet og nedetid og de svarer som så ' Vi kan ikke ta slikt over mail, ring support så skal vi se på det ' (telefonregning fra "support" ble på 700 kroner, de tar 4 kroner minuttet fra mobil! og ca 95% av den 700 kroners regningen var slitsom ventemusikk og en trøtt stemme som gjentok, de er nummer 19 i køen, vennligst hold linjen)

 

HAHA for en gjeng.

 

Har hatt NGT i 5 år, ALDRI MER!

Lenke til kommentar

Tendensen den senere tiden er at du må binde deg for 12 nye mnd hvis du

ønsker å få de NYE hastighetene.

Eksisterende kuner blir ikke oppgradert.

Dette gjelder de aller fleste leverandørene. De prøver å tviholder på kundene.

Men jeg tror de vil oppleve at folk bytter leverandør etter at bindingstiden

er ute.

Jeg er en av de!

Lenke til kommentar
her skal dere høre hva som skjedde meg ->

 

Jeg ble oppringt av en selger fra NGT som tilbød med ADSL 20/1 og det skulle gå fort fort å installere...

Jeg fikk regning på adsl 20/1 men hastigheten var den samme, altså ringte jeg de for å sjekke hva dette var for noe tullball, jeg fikk da beskjed om at jeg var for langt ifra sentralen til å få 20/1!! altså de selger meg ett rpodukt de ikke kan levere, foruten regningene da, de strømmet på ;)

 

Nå på sensommeren valgte jeg å bytte til GET 10/2,5 (for ca 450 kr mnd) etter at jeg hadde klaget pr mail på min hastighet og nedetid og de svarer som så ' Vi kan ikke ta slikt over mail, ring support så skal vi se på det ' (telefonregning fra "support" ble på 700 kroner, de tar 4 kroner minuttet fra mobil! og ca 95% av den 700 kroners regningen var slitsom ventemusikk og en trøtt stemme som gjentok, de er nummer 19 i køen, vennligst hold linjen)

 

HAHA for en gjeng.

 

Har hatt NGT i 5 år, ALDRI MER!

 

Get tar ikke 4.- pr minutt. Se hva din mobil oppratør tar pr minutt til servicenummere du.

Get økte hastighetene på sine linjen for litt siden, ingen kunder ble belastet for det og samtlige kunder fikk økt hastighet.

Så kan ikke se noen grunn til at Ngt skal ta penger for dette.

Men hvis det stemmer som det ble sagt lengre tilbake her at teknikker/montør må ut i sentralen så kan jeg forstå det.

Endret av miracl
Lenke til kommentar

GET tilbyr seg å ringe deg opp igjen hvis det er kø.. det er service det, og linjene suger litt ja, men jeg har bedre hastighet til nogenlunde samme pris, skulle gjerne funnet meg noen som tilbyr 'svenske forhold' (10mbit begge veier for ca 200 per mnd) men dette er kommunist norge så den gang ei xD

 

edit:// altså, det var NGT horene som tok 4 kroner minuttet og nektet meg "support" per mail

Endret av hoihoi
Lenke til kommentar
her skal dere høre hva som skjedde meg ->

 

Jeg ble oppringt av en selger fra NGT som tilbød med ADSL 20/1 og det skulle gå fort fort å installere...

Jeg fikk regning på adsl 20/1 men hastigheten var den samme, altså ringte jeg de for å sjekke hva dette var for noe tullball, jeg fikk da beskjed om at jeg var for langt ifra sentralen til å få 20/1!! altså de selger meg ett rpodukt de ikke kan levere, foruten regningene da, de strømmet på ;)

 

Nå på sensommeren valgte jeg å bytte til GET 10/2,5 (for ca 450 kr mnd) etter at jeg hadde klaget pr mail på min hastighet og nedetid og de svarer som så ' Vi kan ikke ta slikt over mail, ring support så skal vi se på det ' (telefonregning fra "support" ble på 700 kroner, de tar 4 kroner minuttet fra mobil! og ca 95% av den 700 kroners regningen var slitsom ventemusikk og en trøtt stemme som gjentok, de er nummer 19 i køen, vennligst hold linjen)

 

HAHA for en gjeng.

 

Har hatt NGT i 5 år, ALDRI MER!

 

Get tar ikke 4.- pr minutt. Se hva din mobil oppratør tar pr minutt til servicenummere du.

Get økte hastighetene på sine linjen for litt siden, ingen kunder ble belastet for det og samtlige kunder fikk økt hastighet.

Så kan ikke se noen grunn til at Ngt skal ta penger for dette.

Men hvis det stemmer som det ble sagt lengre tilbake her at teknikker/montør må ut i sentralen så kan jeg forstå det.

 

 

Det er jo helt feil at man skal trenger å sende ut en montør for å sette ned prisen på gamle utdaterte abb.??

enkel løsning -> alle nye kunder og de som vil ha det nye adsl + mongo skvipet kan betale gebyr men gamle kunder som er fornøyd med dritten de allerede får fra NGT kan få nedsatt pris siden de da ikke får lik hastighet som med den nye overflødige teknologien :)

Lenke til kommentar
NGT "support" -> 4 kroner minuttet fra mobil... VENNLIGST HOLD LINJEN!111111

Det er en gammel undersøkelse på hvor lang tid NGT bruker på å svare på kundesamtaler. Den er kanskje ikke representativ nå lengre men det er i hvert fall sånn det har vært.

 

Husk også forbrukerkjøpslovens paragraf 30:

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Det vil si at hvis du reklamerer på linja, har problemer som skyldes NGT osv så har du krav på å få dekket utgifter i forbindelse med reklamasjonen, deriblant telefonutgifter og evt. utgifter til å sende inn defekt utstyr (modem).

Lenke til kommentar
Jeg sier bare en ting! har dere mulighet til å få GET, then go GET it!

Get eller tidligere upc er det verste nettet jeg noen sinne hva vert borti, og mange med meg.

 

Det kommer jo helt an på hvor du bor hen. Tror du kabelnettet er helt likeens overalt? GET har særdeles bra nett enkelte steder, og andre steder er det dårlig. Hvis du bor sentralt i Oslo, så finner man nok ikke linjer med bedre ping i spill med servere lokalisert i skandinavia (var en periode med litt problemer med routing utenfor skandinavia, vet ikke hvordan det er nå).

Lenke til kommentar
NGT "support" -> 4 kroner minuttet fra mobil... VENNLIGST HOLD LINJEN!111111

Det er en gammel undersøkelse på hvor lang tid NGT bruker på å svare på kundesamtaler. Den er kanskje ikke representativ nå lengre men det er i hvert fall sånn det har vært.

 

Husk også forbrukerkjøpslovens paragraf 30:

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Det vil si at hvis du reklamerer på linja, har problemer som skyldes NGT osv så har du krav på å få dekket utgifter i forbindelse med reklamasjonen, deriblant telefonutgifter og evt. utgifter til å sende inn defekt utstyr (modem).

 

problemet da blir at de 'sitter' på reklamasjons mailen din i noen uker for så å sende ut en standard mail 'Vi kan ikke se at problemene skyldes oss eller vårt utstyr, VENNLIGST BETAL og husk HOLD LINJA!!11111

 

:D

Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at det er slik at å oppgradere til et abonnement som koster mer enn det gamle, ikke medfører gebyr. I noen tilfeller vil prisforskjellen være ~10 kr mer. Dersom endringen medfører lavere månedsavgift eller samme pris må man betale endringsgebyret.

Endret av Shagma
Lenke til kommentar
problemet da blir at de 'sitter' på reklamasjons mailen din i noen uker for så å sende ut en standard mail 'Vi kan ikke se at problemene skyldes oss eller vårt utstyr, VENNLIGST BETAL og husk HOLD LINJA!!11111 :D

Det er da man bør ha dokumentert linjeproblemene med jevnlige skjermbilder fra speedometeret og sende saken over til forbrukerrådet. Fortsatt mens man holder tilbake penger og informerer inkassoselskapet om at det er en omtvistet sak som nå forbrukerrådet er koblet inn i.

Lenke til kommentar
problemet da blir at de 'sitter' på reklamasjons mailen din i noen uker for så å sende ut en standard mail 'Vi kan ikke se at problemene skyldes oss eller vårt utstyr, VENNLIGST BETAL og husk HOLD LINJA!!11111 :D

Det er da man bør ha dokumentert linjeproblemene med jevnlige skjermbilder fra speedometeret og sende saken over til forbrukerrådet. Fortsatt mens man holder tilbake penger og informerer inkassoselskapet om at det er en omtvistet sak som nå forbrukerrådet er koblet inn i.

 

Den speedometertesten er jo ikke holdbar noe sted. Laster ned fra news server med over 20mbit. Testen viser "Din nedlastingshastighet er: 4572 kbit/sekund".

Lenke til kommentar

men problemet med NGT er hvis du ikke betaler en regning med engang så stenger de internettet ditt. før det kommer inkasso krav.

skjedde med meg da jeg hadde glemt å sende tilbake en ruter som ble ødelagt. da fikk jeg regning på ruteren, ringte inn der de sa det gikk greit hvis jeg sendte ruteren og regningen tilbake til de. gjorde dette, og etter 2 uker hadde de sperret internettet mitt og det dumpa en ry regning i posten for den ruteren som jeg hadde sendt tilbake.

da jeg ringte til de sa de det kunne ta en uke fra jeg betalte regningen til de åpnet internettet igjen. jeg nektet selvføgelig å betale regningen, etter noe krangling fra eller tilbake så åpnet de internettet, da hadde de plutselig funnet ruteren jeg hadde sendt til de.

Endret av Kenten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...