Gå til innhold

NGT krever oppgraderingsgebyr


Anbefalte innlegg

Jeg har Mega 4000 og ville ha Mega 4100, som er det nye abonnementet. Siden det nye billigere enn det gamle så ville de ha 299.- Så da sa jeg at jeg ville ha Mega 5100, som har samme pris, men neida, også der ville de ha 299.- i gebyr. Må de ut i sentralen for å forandre noe? Nei! Dette er kun ett par tastetrykk, så er det gjort. Fikk så beskjed om å ta f.eks. sikkerhetspakke i tillegg, så prisen blir høyere. Da ville det ikke bli gebyr. Det har jeg ikke behov for. Etter en stund kommer det også frem at de nå har gått bort fra 3 mnd oppsigelsestid over til 12 mnd BINDINGSTD, og hvis jeg vil ha ett av de nye abonnementene MÅ jeg godta 12 måneders bindingstid, SELV OM JEG ER KUNDE! Så nå viser de sitt sanne ansikt. NTG jeg er ikke lengere deres kunde!!

Endret av it2005
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor tilbyr nå 16 mbit (16000/750) til 399,- ... og de er som kjent rimelig stabile å sjelden noe tull med... hilsen en som har bestilt seg den =)

 

Say what? Det skal jeg jammenmeg sjekke ut! :-O

 

Fant tilbudet nå, og det ser jo allright ut. Har forhørt meg med de som har avgjørelsene her hjemme, så får vi håpe at de slenger seg på tilbudet.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar
så NGT har endre brukervilkår.. og man må betale 300kr for å akseptere.. det vil vel egentlig si at jeg kan avslutte abb på dagen uten å betale mer da jeg ikke aksepterer... glimrende.. har ventet på en slik gylden mulighet til å få sagt opp NGT abb mitt

Om du kan si opp abonnementet på dagen er avhengig av hvilken avtale du har med NGT. De forskjellige avtalevilkårene til NGT finner du her. Har du de samme vilkårene som meg har du 6 uker oppsigelsestid fra du har sagt opp abonnementet.

Vet du om noe sted man kan finne ut hvilke avtalevillkår som gjelder for en selv? Har hatt SDSL i mange mange år fra dem nå.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vennligst ta kontakt med kundeservice direkte på telefon 07979 vedr. henvendelser om ditt abonnement.

 

Med vennlig hilsen

Salgs- og bredbåndstelefonen

Tlf: 07979 | Faks: 55106013

mail: [email protected]

NextGenTel AS

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: **min mail adresse**

Sendt: 20. august 2007 22:57

Til: Bredbåndstelefonen Privat

Emne: Kontakt meg

 

 

 

**personlig data slettet**

 

 

Spørsmål og kommentarer:

 

hallo, betaler for 3000/1000 og får 1950/800. har hatt elendig forhold i hele kveld med masse packet loss til _norsk_ battlefield server. vennligst øk min hastighet eller finn dere en anna melke ku! dette aksepterer jeg ikke.

 

 

Det de ikke opplyser om er at det er 30 minutter kø (før du brutalt blir slengt inn i en annen kø) og KOSTER 4 KRONER MINUTTET FRA MOBIL!

 

NextDrittTel AS!

Lenke til kommentar
Hehe, tror du at de tar deg noe seriøst når du ikke tar deg tid til rettskriving? Selv om man er sint lønner det seg alltid å ta en hyggelig tone i alle fall.

 

Selvfølgelig tror jeg det.. jeg _betaler de mine penger_ for 3000/1000 og de leverer 1900 noe , det er det vesentlige.. og ja, jeg var forbannet, slik de fleste ville vært etter å ha blitt avspist i flere uker med nesten halv fart i forhold til hva jeg betaler for... Du kan jo selv se resulatet av å ikke bli 'tatt tid til' -> jeg byttet til en mye mer fornuftig leverandør

Lenke til kommentar

min mening er ihvertfall at det burde ringe noen bjeller når hele forretnings konseptet går ut på å ta seg godt betalt for at sinte folk som ikke får det de i utgangspunktet betaler for skal stå i telefonkø til en ublu penge! Support burde være ett gratis nummer, det er toss alt DERES produkt det er noe feil med, ikke meg som kunde

Lenke til kommentar

typisk telfonsamtale med NextGenTel:

 

*ringe* -> kø, 30 minutter

*svar* <hallo det er kundeservice>

||ja jeg har problemer med farten, får ikke det jeg betaler for-||

<vent litt skal jeg sette deg over til teknisk>

-> kø 20 minutter

*svar* <hallo det er teknisk>

||ja jeg har problemer med farten, får ikke det jeg betaler for-||

<har de skrudd av og på routeren?>

||ja det har jeg gjort hver dag nå i to uker, det har vært elendig fart hele tiden||

<hmm, kan de holde linjen mens jeg sjekker med mine koleger?>

||ja, sikkert greit det hvis det går kja*blir satt på vent*

-> på vent i 10 minutter

<hallo ja, har de sjekket kabelen mellom router og datamaskinen?>

||ja, elvfølgelig har jeg det, hva tar du meg for, problemet ligger i sentralen eller hos dere, her hjemme fungerer alt||

<jaha, hmm. alt ser normalt ut her hos oss, du får melde fra hvis det ikke blir bedre>

||jamen, det er jo det jeg gj*samtale brutt*

 

 

skal vi se, det var 10 minutter mens han lagde seg kaffe med kollegene og 20 minutter for å bli satt over til teknisk pluss 30 minutter for å bli satt over i kø til teknisk, pluss ca 5 minutter samtale totalt... det skulle bli 1 time og 5 minutter

 

260 kroner TAKK SKAL DU HA :)

Lenke til kommentar
Jeg "gleder" meg til neste regning. Hoppet nemlig på tilbudet ADSL Mega fri fart (eller noe sånt). Har IP-tv fra NextGenTel, og hadde 4,5mbit internett tidligere.

 

Med Mega fri fart fikk jeg en hastighet som varierte mellom 1 og 3 mbit. Snodig tenkte jeg, og ringte NGT. Etter en dag fikk jeg stabil fart på ca 4mbit, men da slo det meg at jeg måtte ha en veldig bra adsl linje om jeg skulle kunne få 20mbit internett, og samtidig kjøre ip-tv over samme adsl linjen.......IP-tv boksen har ikke vært koblet til på noen uker ettersom den ikke fungerer bra nok etter min smak, så jeg hadde nesten glemt at jeg hadde den.

 

Spurte kundeservicen om det kunne ligge prioriteringer inne i modemet for IP-tv, og jodda, det gjorde det. Så mega fri fart ble bare å betale mer for samme linjen.

 

Men så tilbake til at jeg gleder meg til neste regning. Oppgraderingen ble kansellert ettersom de ikke kan levere hastigheten, men jeg skal neste vedde for at de smeller gebyr på neste regning. Og så har jeg det gående igjen, med å be om kreditering, og så krediterer de, for så å slenge det på en regning senere, så kreditere, så fakturere etc......

 

Huff, jeg føler med deg. Har jobbet som kundebehandler tidligere (ikke i NGT dog), og det er bare å anerkjenne at nok reelle midler blir aldri bevilget kundesentre, man har alltid for lite, først og fremst fordi kvalitetssikringsmekanismene normalt sett er som tatt rett ut i fra en amerikansk bedriftstankegang (med andre ord: reellt sett ikke-fungerende, men det ser bra ut på overflaten, Office Space anyone?). Mange fine tall og regneark som egentlig ikke sier noe som helst. Ekstremt fokus på kvantitet på samtaler, av en eller annen merkelig grunn, og aldri nok folk på jobb, slik at man kan fokusere på kvalitetsnivået på hver enkelt samtale, men istedenfor hele tiden må forholde seg til en kø.

 

Nå skal det sies at jeg beskriver en periode hvor kundesenteret jeg jobbet i ble fullstendig neglisjert av ledelsen, hvor det faktisk var nok ressurser en periode, og etter akkurat denne «nedeperioden» perioden, så ble det sakte men sikkert bedre igjen. Etter hvert begynte enkelte av personene rett over «grunt-nivå» også så smått å innse at kvalitetssikringen egentlig var ikke-eksisterende, og det ble en nedenfra-og-opp prosess som bunnet ut i at diverse sjefer måtte revurdere hva i pokker de fikk lønn for. Det føltes veldig godt, men for å være helt ærlig, det er ikke alle selskaper dette kan skje i, i alle fall ikke av en slik størrelsesorden.

 

Når man ikke har nok ressurser, og hele tiden prøver å ta igjen saker som har ventet lenge, og praksisen nødvendigvis må foregå basert på kreditering, da sier det seg selv at det går til helvete. Det blir ikke bedre av at all form for ledelse like gjerne kunne ha blitt kastet på fyllinga (i tillegg til opplæringen disse har, de skjønner rett og slett ikke en dritt, og de som skjønner hva som faktisk skjer på et kundesenter blir overdøvet av alle idiotene). Det bunner ut i EN ting, og det er at kundesentre aldri får penger og ansatte nok. Ikke nok prioritert, rett og slett, slik er det når toppledelsen skal ha nok penger til yacht nummer tre.

 

I et samfunn som blir mer og mer konkurransebasert, så blir det jo nødvendigvis slik. Spesielt siden folk finner seg i ganske mye, og makten i bunn og grunn ligger hos selskapene, og ikke hos folket (som i mindre og mindre grad er kollektive og står sammen om idioti som skjer i næringslivet, selv om det selvfølgelig burde vært et mye strengere regelverk når det gjelder slike ting, og mye mye strengere straffer). Det er til å gremmes av, men slik er det bare. Kan man plage kunden og komme unna med det gjør man det. Norge blir bare mer og mer kynisk.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Vil bare presisere noe for de av dere som vil si opp abonnementet hos NGT:

 

Sjekk vilkårene som gjelder for ditt abonnement (http://www.nextgentel.no/privat/vilkaar/)! Hvis du oppgraderte etter 6. mars 2007, så har du gått god for nye vilkår. Det viktigste er at oppsigelsestiden er økt fra 6 uker til 3 måneder. Kan hende det kommer ny bindingstid også...

 

Jeg oppgraderte mitt NGT-abonnement midt i mars i år. Jeg sa opp abonnementet i sommer, via kundesidene. Der stod det at det skulle ta 6 uker å koble ned linjen=oppsigelse. Men nei da, NGT krevde at jeg skulle betale for ytterligere 6,5 uker, selv om jeg kunne vifte med en e-postbekreftelse på at linjen ville bli koblet ned etter de første 6 ukene. De ville med andre ord at jeg skulle betale for ytterligere 6,5 uker hvor jeg ikke ville ha internettilgang!

 

Jeg sendte klage på e-postkjemaet deres 3 ganger, ringte deretter 2 ganger, men til ingen hjelp. Etter en skriftelig klage med kopi til Forbrukerrådet innså de at jeg hadde rett. Er jo urimelig at kundene skal lures (via kundesidene) til å tro at oppsigelsestiden er 6 uker når den egentlig er 3 måneder.

 

For de som er interessert, så vår dette ordlyden i klagen:

"Når jeg logger meg på kundesidene med brukernavn og passord, forventer jeg at informasjonen om abonnementet mitt stemmer der, og jeg planlegger oppsigelse ut ifra informasjonen på disse sidene. På siden ”Oppsigelse av bredbåndsabonnementet” står det ettertrykkelig at oppsigelsen må varsles minst seks uker før nedkobling kan finne sted (se vedlegg). Denne informasjonen står også oppført under ”Spørsmål og svar”-sidene til NextGenTel (se vedlegg). Jeg finner det uholdbart å betale for tjenestene til NextGenTel etter nedkobling av abonnementet."

 

Denne nye tråden om NGT understreker bare hvor riktig det var av meg å si opp NGT!

 

I dag sitter jeg med GET 5000/2000 til 428 kr/mnd!

Lenke til kommentar
Har vært slik i alle fall en gang tidligere også, at en ikke automatisk ble oppgradert, men afaik har de aldri krevet et oppgraderingsgebyr før.

 

Har vært igjennom det 3-4 ganger. De oppgraderer hastighetene, og får avisene til å skrive om det, men eksisterende kunder får ikke oppgraderingen. Jeg har først fått oppgraderingene flere måneder forsinket, uten kompensasjon, og det først etter jeg har mast om det.

Lenke til kommentar

Vel grunnen til at de ikke automatisk oppgraderer er jo veldig enkel - det hadde vært ulovlig, i og med at vilkårene har endret seg. Da må de nødvendigvis ha eksplisitt godkjenning på at kunden godtar dette før de kan gjøre noe. På tidligere oppgraderinger uten endring på vilkårene så har det jo gått automatisk (om kanskje litt tregt, men det får jo være så). De kunne vært flinkere om å informere om muligheten til eksisterende kunder dog.

 

Jeg tror bare gebyret gjelder der som du går ned i total månedspris. Det har ihvertfall alltid vært slik før. mulig det kan ha endret seg da, men ellers mulig at dette kan ha blitt litt misforstått og blåst ut av proporsjon.

 

Kanskje noen tar en tlf til NGT og presiserer om dette er tilfellet eller ikke?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Vel grunnen til at de ikke automatisk oppgraderer er jo veldig enkel - det hadde vært ulovlig, i og med at vilkårene har endret seg. Da må de nødvendigvis ha eksplisitt godkjenning på at kunden godtar dette før de kan gjøre noe. På tidligere oppgraderinger uten endring på vilkårene så har det jo gått automatisk (om kanskje litt tregt, men det får jo være så). De kunne vært flinkere om å informere om muligheten til eksisterende kunder dog.

 

Jeg tror bare gebyret gjelder der som du går ned i total månedspris. Det har ihvertfall alltid vært slik før. mulig det kan ha endret seg da, men ellers mulig at dette kan ha blitt litt misforstått og blåst ut av proporsjon.

 

Kanskje noen tar en tlf til NGT og presiserer om dette er tilfellet eller ikke?

 

-Stigma

 

Dette gjelder uansett endring, opp eller ned i pris eller hastighet.

Gebyr for å forandre på hastigheten.

Ved endring så ser det ut som du binder deg for nye 12 måneder siden du godtar nye avtalevilkår...

 

Gebyrer!

Abonnemantvilkår

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg er så glad at jeg fikk ordnet opp i nettopp dette problemet for ikke så lenge siden . Og etter litt smooth talk slapp jeg å betale 299,- kroner og justert ned prisen till et akseptabelt nivå .

 

I mitt tilfelle hadde jeg megafree med ett tillegg på 100,- for løpende kontrakt . Bakdelen som andre snakker om her er at man får lengre oppsigelsestid men det får så være .

 

Men jeg har det skriftlig at jeg ikke har noen bindingstid selv om jeg "aksepterte" nye betingelser men det er heller ikke det store problemet her i gården .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...