Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar HP sier "piiiip-pip-pip" og starter ikke


Anbefalte innlegg

Var den tittelen beskrivende nok? ;) Jeg har en bærbar pc her som ikke vil starte. Det vil si, hvis man slår av og på mange nok ganger, starter den gjerne til slutt. Men som regel kommer det et langt pip og så to kort, og så blir den stående med alle varsellysene på og uten noe som helst på skjermen. Har noen en anelse om hva feilkoden skal bety? Jeg har hatt ute det man kan ta ut uten å sprette hele maskinen, altså minnebrikkene og harddisken, og prøvde å starte med én minnebrikke, ett forsøk hver med hver brikke. Men det ser ikke ut til å ligge der. Forslag mottas med takk (og pris...)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg bare hatt den... Maskinen tilhører min far, og de flyttet for et halvt år siden. Du kan si at de ryddet litt for aggressivt...

 

Og før du spør: HPs sider hjelper ikke det minste. Det står bare at man skal ta ut og sette inn igjen minnebrikkene og kontakte et support senter hvis ikke det hjelper!

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror jeg har funnet feilen nå. Jeg fant en som hadde noe tilsvarende ved å google litt: http://www.howtofixcomputers.com/bb/ftopic218366.html

 

Så jeg var litt mer tålmodig og lot den stå på et par minutter. Da hørte jeg oppstartslyden til Vista. Så det er nok skjermen eller skjermkortet. Jeg ønsker maskinen god tur til HP!

 

Edit: Samtidig posting, Anciet. Og du har fullstendig rett, takk! :)

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har samme problem. Men, PC-en min starter fint hver dag, aldri hatt noen problemer med å få den til å boote egentlig. Eneste er at PC-en iblant starter av seg selv, midt på natta, og begynner å pipe. 1 lang, 2 korte. Skal oppdatere biosen og åpne opp PC-en, og sette inn skjermkortet på nytt igjen, så får vi se.

Lenke til kommentar

Hjalp en kollega med å finne laptop til sønnen hans. Denne HP Pavillion maskinen fungerte knirkefritt og en dag så var det ett langt pip og to korte. Siden jeg har mye mer datakompetanse en de to så tok jeg en titt på den. Hørte med HP support og ting tydet på at det var skjermkort som hadde tatt føyken.

 

Løsning, ble levert inn til Netshop Oslo hvor den var kjøpt fra. De sendte den til service verksted og ca 1,5 uke etterpå kom det melding på mail til kollegaen min om at den var klar til henting.

 

Ifølge papirer så har verksted byttet hovedkort og samtidig oppdatert BIOS. Så problemet satt problemet enten i hovedkortet eller på ett integrert skjermkort, men den HP pavillion om jeg ikke husker feil har nVidia basert 7600 kort, så antar at det ikke er integrert i selve HK'et, dermed kan ett langt og to korte bety enten skjermkort eller hovedkort feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...