Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

jeg har nå "nesten" kjøpt en iphone for 4500 kr med 1.11 oppdateringen. eneste som mangler er at jeg henter og betaler for den. Kan noen gi en kort beskrivelse om hvilke funksjoner som ikke fungere i Norge som fungere i usa og omvendt? sånn at jeg er helt sikker på at jeg gjør det rette! den er ulåst og kan brukes i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en iPhone fra eBay som skulle være låst opp. Jeg kan surfe, bruke google map-tingen osv, men får ikke ringe. når jeg sitter inn SIMkortet får jeg melding om "Incorrect SIM. This iPhone must be used with an approved SIM". Er virkelig telefonen min låst opp? må jeg koble den til en pc eller mac eller noe for at telenorSIMet mitt skal bli akseptert? jeg har forsøkt med 2 SIMs fra Telenor og 1 fra Netcom men ingen av de virker. PLAGSOMT! Jeg har versjon 1.0.2

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en iPhone fra eBay som skulle være låst opp. Jeg kan surfe, bruke google map-tingen osv, men får ikke ringe. når jeg sitter inn SIMkortet får jeg melding om "Incorrect SIM. This iPhone must be used with an approved SIM". Er virkelig telefonen min låst opp? må jeg koble den til en pc eller mac eller noe for at telenorSIMet mitt skal bli akseptert? jeg har forsøkt med 2 SIMs fra Telenor og 1 fra Netcom men ingen av de virker. PLAGSOMT! Jeg har versjon 1.0.2

Kjør unlock eller anysim.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en K850i, helt frem til jeg fikk prøve en i dag. Maken til fæle knapper har jeg virkelig aldri vært borti på en telefon. Har kikket litt rundt på nettet, og det ser dårlig ut med andre alternativer synes jeg.

 

Kikker litt på iphone nå, men synes det er fryktelig dyrt med 4000+, når man kan importere via JetCarrier for under 3000 kroner totalt. Virker ikke som det er så mye negativt å si om iphone etter hva jeg har fått med meg (?), og den ser vel ganske lekker ut også om jeg ikke tar helt feil. Har kjempelyst på en, men har jo lyst til å ha den i hende med en gang lønningen kommer.

 

Er det flere her som følger med på Finn.no o.l. og har sett de til mindre enn 3999,-? Ønsker i utgangspunktet en ferdig opplåst telefon som er ubrukt, og som jeg kan hente i Drammens/Oslo-området. Ikke at det har så fryktelig mye å si for dere da...

 

Hvordan er prosedyrene om man skulle bestemme seg for å bestille via Apple/JetCarrier? Først registrere seg på JC, så bruke adressen derfra når man bestiller fra Apple, for så å vente på at JC mottar pakken og sender den til Norge? Blir den liggende to uker i tollen, eller er det håp om å unngå dette? Har mange spørsmål jeg ikke har fått svar på ved å lese i tråden her :-)

Lenke til kommentar

vil bare forsikre meg om en ting: når jeg kobler min iphone til itunes så vil den vel ikke automatisk blokke den? min iphone er ulåst og funker veldig bra å ringe med osv. tenkte jeg skulle putte all min musikk på telefonen, men er veldig redd for at den som kjent kan bli til en murstein... kan jeg trygt last ned all musikken jeg har på itunes til iphonen uten at noe vil skje, akkurat som jeg ville gjort med ipoden min?

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe en iphone , har en jeg kan få kjøpe for 3500 , ferdig cracket. Men det jeg lurer på er , hvordan kan jeg se hva slags firmware versjon det er på den ? og når jeg skal installere itunes, må jeg da passe på så det ikke er nyeste utgaven? Vil bare ta alle forhåndsregler slik at telefonen ikke låser seg og blir ubrukelig :)

Lenke til kommentar
Hvordan er prosedyrene om man skulle bestemme seg for å bestille via Apple/JetCarrier? Først registrere seg på JC, så bruke adressen derfra når man bestiller fra Apple, for så å vente på at JC mottar pakken og sender den til Norge? Blir den liggende to uker i tollen, eller er det håp om å unngå dette? Har mange spørsmål jeg ikke har fått svar på ved å lese i tråden her :-)

Du regger deg først hos JetCarrier, så får du et brukernavn som du skal bruke under bestillingen. Hvis du bestiller innen torsdag, har du pakken hos deg neste onsdag hvis du bor i Østfold/Oslo området. Så levering tar ikke lang tid, og pakken ligger kun hos tollen i noen timer.

 

Anbefaler deg å lese denne tråden. :)

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=58155...asc&start=0

 

Selve unlockingen av telefonen er svært lett, bare å følge diverse norske eller engelske guider som ligger ute på nettet.

Lenke til kommentar

okei. men hvordan vet jeg hva slags firmware versjon det er ? og en ting til. har hørt om enkelte som har fått lagt til Æ Ø og Å tastene. hvordan er dette isåfall mulig ? og er det så umulig å skrive med den som enkelte skal ha det til ? siden det programmet som skal hjelpe deg og rette evt feil kun er for amerikansk språk :| hvis noen her er misfornøyd med iPhonen sin så si gjerne ifra :)

Lenke til kommentar

Finner en liten sak som gjør at du kan fjerne feilrettingsfunksjonen og det er befriende å bli kvitt den.

For å si det sånn så må du legge inn Installer.app for å få lagt inn andre programmer og funksjoner på iPhone'n. Så må du bare legge til de rette kildene der for at du får opp en drøss med muligheter. (themes, spill, språkpakker etc.)

Lenke til kommentar
dette høres bare bedre og bedre ut :) saken er at jeg skal kjøpe telefonen av en fyr som har tatt de inn fra usa, og jeg vet ikke når de ble tatt inn. så det er med andre ord usikkert hva slags firmware det er

 

Han fyren du kjenner, selger han flere iphones? Er selv interessert i å kjøpe den skjønner du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...