Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det når man bestiller fra apple.com. Får man da med at&t som man mp drive å betale for i tillegg eller hvordan fungerer det?

 

Nope. For å bli AT&T-bruker, må du aktivere telefonen i iTunes. Men hvis du følger en av guidene på internett og unlocker den, kan du sette inn et simkort fra Telenor eller NetCom eller hva du vil, og bruke det abonnementet du hadde fra før av.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man bestille en iPhone fra Apple.com?

 

Jeg har prøvd nå men de leverer jo KUN til USA. Får ikke velge "Norway/Norge" som Country - kun USA er tilgjengelig.

 

Ser noen her nevne Jetcarrier, men... Der må man ha en personlig mailbox? Og det står på Apple sine sider at de ikke leverer til postbokser? Og dessuten så koster vel en sånn mailbox hos Jetcarrier litt også? eller?

 

Kan noen gi en guide på hvordan en skal gjøre dette... Dollaren er jo så lav nå at telefonen burde komme hit til Norge til under 3000kr inkl. frakt/mva, og det er jo helt akseptabelt. Betaler ikke 1000-2000kr for unlocking trossalt.

Lenke til kommentar
Jetcarrier har en adresse som du bruker på Apple.com, den går til et lager de har i Linden, New Jersey. Der blir den registrert på deg, og sendt videre med fly. Prisen blir totalt rundt 3200 kroner.

 

 

Ok.. takker!... men i Apple Store kan man velge:

 

My shipping address is a business address.

(This helps us choose the best shipping method for you.)

 

Bør man huke av for dette valget?

Lenke til kommentar
får dem for 4200 per telefon(lønner seg å prute)

Jeg kjøpte mine to for 2150,- stykket. En bekjent som var i USA og stakk innom Apple Store i New York. Det må vel kunne sies å være den absolutt beste (og billigste) måten å gjøre det på.

 

Dette hørtes interessant ut !

 

Kunne du fortalt litt mer om hvordan du gjorde dette?

Jeg tenker på ting som;

- Hvor mye betalte du i frakt?

- Hva gjorde du med moms på importerte varer osv?

 

Hvis du betalte 2150,- ( som totalpris) for en iphone, så er det veldig bra !

 

Mvh Ludde :)

Lenke til kommentar

1) Jeg lurer på om dere som har iPhone har lagt noe spesielt merke til noen markante feil på mobilen?

 

2) Hvordan er det med å koble iPhonen på trådløst nett, koster det noe ekstra (altså for å lese av nettet) eller er det som å koble til en datamaskin til ett trådløst nettverk?

 

3) Hvordan vedlikeholder man skjermen på en iPhone (tar bort fettflekker o.l.)?

Lenke til kommentar

1) Jeg har ikke lagt merke til en eneste feil på telefonen. Jeg har hatt den siden slutten av august.

 

2) Det er som å koble en datamaskin til et trådløst nettverk. Husk at iPhone er i praksis en datamaskin ;)

 

3) Det følger med pusseskinn, men du kan også pusse med genseren eller buksa di. Fettflekker blir det alltid, men de som bruker dette som et argument for å ikke kjøpe har misforstått. Fettflekker blir det på alle glassoverflater som det tas på. Husk at skjermen ripefri, og da mener jeg RIPEFRI! Jeg mistet min iPhone på bakken. Den spratt et par ganger bortover asfalten før den landet med skjermen ned, og skled ca en meter bortover. Og gjett hva, IKKE EN RIPE!

 

 

 

Og til dere som snakker om JetCarrier. Husk at det er flere og flere av de ordrebehandlerne som kjenner igjen JetCarrier-bestillingene (det er jo strengt talt ikke vanskelig), og konsekvent kansellerer dem, ettersom telefonene ikke skal sendes til utlandet.

En jeg bor med har prøvd i snart fire uker å bestille via JetCarrier, men har ikke fått det til enda.

 

Jeg kan også nevne at 4500 kr for en opplåst iPhone i Norge ER IKKE DYRT. Dere har misforstått, dere kan ikke regne ut ifra prisen i USA. Den er billig i USA, men dere må sammenlikne med en tilsvarende opplåst telefon i Norge, da finner du ikke mange telefoner under 4500 kr. Dette er en telefon, iPod, PDA ++ i ett.

 

Har du ikke peling på hacking av iPhone, eller hvordan iPhone fungerer, og er bygd opp, burde du ikke prøve heller. Da er det lettere å kjøpe en ferdig hacket til 4500 kr, enn å spamme diverse forumer med hvordan gjør jeg ditten og hvordan gjør jeg datten.

Endret av ronny-andre
Lenke til kommentar
Og til dere som snakker om JetCarrier. Husk at det er flere og flere av de ordrebehandlerne som kjenner igjen JetCarrier-bestillingene (det er jo strengt talt ikke vanskelig), og konsekvent kansellerer dem, ettersom telefonene ikke skal sendes til utlandet.

En jeg bor med har prøvd i snart fire uker å bestille via JetCarrier, men har ikke fått det til enda.

 

Før jeg bestillte hos melektro, prøvde jeg å bestille på apple.com via jetcarrier, men fikk det ikke til ringte til jetcarrier og de sa at det var mange av kundene som hadde samme problem for tiden. De trodde at apple hadde satt inn en spærre for å bestille til jetcarrier adressen.

Lenke til kommentar

jeg har hørt at apple skal legge inn en sperre sånn at telefonen blir slått av for alltid hvis du hacker den. er det sant? er det bare hvis du oppgradere den på itunes? eller går det over nettverket i norge? har lyst til å kjøpe iphone, men er litt redd for at den plutselig skal bli sperra og jeg har tapt ett par tusen kr... hvis det bare skjer hvis du oppgradere den på itunes så er det jo ikke noe problem, men hvis jeg plutselig skal bruke telefonen og den har blitt blokka av telenor eller noe så får man jo ett lite problem... noen som kan si med sikkerhet hva som er riktig?

Lenke til kommentar
Hvis du skrur av automatisk oppdatering i iTunes har du ingen ting å frykte med en opplåst iPhone

er det helt sikkert? da skjønner jeg ikke hvorfor apple sier at alle med iphone(som bruker den ulovelig) skal bli sperret... men man får vel fortsatt oppdatert musikk o.l. selvom man ikke vil oppdatere på itunes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...