Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. $399 + moms i Texas (rundt 6-7%)

2. Nei.

 

Du kjøper telefonen i butikken, så skal man egentlig tegne abonnement via iTunes når man kommer hjem, men da må du jo hacke den :)

Vi skal på ferie til USA i vinterferien, så jeg kan vell bare kjøpe en da ;)

 

Men kan det være at de "tegner" abonnementet for deg når du kjøper den, eller bestemmer du det selv?

Lenke til kommentar
I utgangspunktet er jo telefonen ubrukelig uten abonnement.

 

Men greia er at du kjøper telefonen i butikken, tar den med hjem og kobler til maskinen din, og aktiverer abonnementet i iTunes. For å bruke den i Norge, eller med andre abonnement enn AT&T, så hacker du den :)

Okei, takk ;) Skal spør ham om han kan kjøpe en til meg da ;) Du har hjulpet meg mye :D

Lenke til kommentar

Har her 2 iphones fra England. Kommer med firmware 1.1.2. Får foreløpelig ikke brukt denne telefonen til noen ting da det ikke finnes noen måte å aktivere den på enda. O2 tar en kredisjekk under aktivisering og får man ikke grønt lys i den, så blir man bedt om å returnere telefonen. Får bare smøre meg med tolmodighet og leke videre med ipod touch'en ;)

Lenke til kommentar
Har her 2 iphones fra England. Kommer med firmware 1.1.2. Får foreløpelig ikke brukt denne telefonen til noen ting da det ikke finnes noen måte å aktivere den på enda. O2 tar en kredisjekk under aktivisering og får man ikke grønt lys i den, så blir man bedt om å returnere telefonen. Får bare smøre meg med tolmodighet og leke videre med ipod touch'en ;)

 

Kan du forklare meg det med uthevet tekst litt nærmere? :)

Lenke til kommentar

Det betyr: Det går ikke ann å lure aktiviseringen i itunes som man kan gjøre med AT&T telefonene. Med Uk o2 telefonen så vil det bli fortatt en kreditt sjekk igjennom itunes før man får aktivisert telefonen. Er man ikke kredittverdig i UK, så får man en e-post som ber en levere tilbake telefonen til utsalgsstedet.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte fra applestore nå for noen minutter siden, med shippingadresse til jetcarrier.

 

Cluet er at jeg satt navnet mitt på toppen av adresselinjen.

 

Morten **** *********

601 W Linden Ave Suite xxxxx

JetCarrier xxxxx

Linden, NJ 07036

 

Egentlig skal det stå JetCarrier xxxxx på toppen, men hvis det ikke går så kan du bytte de to linjene.

 

Så jeg håper den blir sendt, at de ikke merker at det er en postboks.

 

Er det noen som har erfaringer med jetcarrier/iphone fra de siste ukene?

 

 

Edit: trenger ikke å dele kundenr.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Jeg bestillte hos Apple.com med addresse:

 

MITT NAVN

601 W Linden Ave Suite XXXXX

Linden, NJ 07036

 

 

 

Fikk da mail tilbake om at Kredittkortet og leveringsaddresse ikke var samme sted og at de dermed ikke kunne effekturere ordren. La til min addresse i Norge på "Billing Address" i Apple Store nå og sendte ny bestilling. Får se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Hvordan har folk fått til denne tidligere? Hvis billingadress må være lik leveringsadressen, så er vel eneste løsning å få billingadressen over dammen i samme sleng.

 

Det virker som om vi kan få flere adresser på kredittkortet.

 

http://www.jetcarrier.net/faq/index.php?ac...&artlang=nb

 

Edit: http://www.jetcarrier.net/faq/index.php?ac...&artlang=nb

 

Det ser ut til at jeg må kontakte banken før dette går i boks. Pluss at ordren min ble helt ødelagt, med en miks av begge adressen i billing adress.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Jeg går for en ebay handel likevel. 420-450 dollar for en iphone er veldig fin pris.

 

Får man tilbake noe som helst fra american tax når man handler slik? (varierer jo fra stat til stat.)

 

Edit: Det var jo typisk, pengene som egentlig skulle gå til apple er jo selvfølgelig ikke disponible på en stund nå, siden jeg kasellerte ordren.

 

Får kanskje få noen jeg kjenner til å kjøpe med den tilbake fra statene.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Til alle dere som lurer på hvordan det står til med forholdet mellom AppleStore og JetCarrier om dagen;

Bestilte en iPhone fra AppleStore sist mandag, med JetCarrier's adresse som oppgitt adresse. Betalte med VISA, hvor beløpet ble reservert umiddelbart. Ventet et par dager i spenning, til jeg til slutt fikk dette svaret på mail:

 

Dear Apple Customer,

 

Thank you for visiting the Apple Store online. Unfortunately, we are

unable to process your order.

 

Orders placed on the Apple Store for the United States must be purchased

from within the U.S. and shipped to a U.S. address as described below:

 

"U.S. SALES ONLY -

The Apple Store sells and ships products only within the continental

United States, Alaska, and Hawaii. No shipments can be made to APO or

FPO addresses, United States territories, or addresses outside the

United States. You may not export any products purchased at the Apple

Store."

 

Exportation applies to customers in other countries attempting to order

through the U.S. store. This includes those customers who provide a

freight forwarding agent's address as their shipping address.

 

We sincerely regret any inconvenience this may have caused you.

 

Jeg antar at alle ordrer til JetCarrier's adresse, 601 W Linden Ave Suite, blir kansellert av Apple. Men, det er da ikke værre enn å finne seg en på eBay! Det gjorde nemlig jeg, og jeg forventer den iløpet av de nærmeste dagene! :)

Lenke til kommentar

Ja, fair enough.

 

Fikk fikset adressen min i banken i dag, så jeg kan bestille med billing address hos Jetcarrier. Jeg ser ikke helt poenget med å vente et par dager på en bestilling som mest sannsynlig blir avslått. Egentlig så synes jeg apple gjør en god jobb i dette tilfellet.

 

Noen taper store summer på at abonnomentet ikke blir brukt, og dette er faktisk penger som tilhører et selskap. La oss si at selskapet sponser 2000 kroner pr. telefon, så ser vi fort at det ikke blir helt etisk.

 

Det stopper ikke meg uansett, ebay blir nok neste stopp, om jeg ikke får en kamerat til å plukke med en hjem. Det er ikke å bryte noen lover, og selv om apple og AT-hva-nå-hen-de-heter er steinrike, så er jeg ikke helt for den "ta fra de rike og gi til de fattige"-mentaliteten.

 

Hva er en god pris på ebay? 430 dollar, 40-60 dollar i frakt, 150 eller noe slikt i fortolling og 25% moms på toppen. Det går fort opp mot 3500 kroner. Lurer på om ikke finn.no er like greit. Hvis jeg ikke får noen til å sende den som gift. Det er jo også en mulighet. *hysj*

Lenke til kommentar
Ja, fair enough.

 

Fikk fikset adressen min i banken i dag, så jeg kan bestille med billing address hos Jetcarrier. Jeg ser ikke helt poenget med å vente et par dager på en bestilling som mest sannsynlig blir avslått. Egentlig så synes jeg apple gjør en god jobb i dette tilfellet.

 

Noen taper store summer på at abonnomentet ikke blir brukt, og dette er faktisk penger som tilhører et selskap. La oss si at selskapet sponser 2000 kroner pr. telefon, så ser vi fort at det ikke blir helt etisk.

 

Det stopper ikke meg uansett, ebay blir nok neste stopp, om jeg ikke får en kamerat til å plukke med en hjem. Det er ikke å bryte noen lover, og selv om apple og AT-hva-nå-hen-de-heter er steinrike, så er jeg ikke helt for den "ta fra de rike og gi til de fattige"-mentaliteten.

 

Hva er en god pris på ebay? 430 dollar, 40-60 dollar i frakt, 150 eller noe slikt i fortolling og 25% moms på toppen. Det går fort opp mot 3500 kroner. Lurer på om ikke finn.no er like greit. Hvis jeg ikke får noen til å sende den som gift. Det er jo også en mulighet. *hysj*

150 dollar i fortolling?

Trodde det var ganske enkelt å få det til å bli gave ? Eller tar jeg feil ?

Lenke til kommentar

Beklager, 150 NOK, det er vel kanskje litt over 150, men jeg har aldri gjort dette før. Står vel på nettsidene til tolldirektoratet.

 

Regnet ut at det ble ca. 3500 total.

 

F.eks via Jetcarrier

 

2300 kroner for iPhone

450 kroner i frakt (evt. 300)

= 2750 *1,25 = 3437 kroner.

 

Jeg fant foresten er fyr som importerer disse og selger de for 3990 kr. stykket på finn.no. Virker som en grei deal. Folk som tar 5500 kroner for denne herligheten burde skamme seg.

 

Hvor blir det av de som solgte for 3000 til 3500?

Lenke til kommentar
Beklager, 150 NOK, det er vel kanskje litt over 150, men jeg har aldri gjort dette før. Står vel på nettsidene til tolldirektoratet.

 

Regnet ut at det ble ca. 3500 total.

 

F.eks via Jetcarrier

 

2300 kroner for iPhone

450 kroner i frakt (evt. 300)

= 2750 *1,25 = 3437 kroner.

 

Jeg fant foresten er fyr som importerer disse og selger de for 3990 kr. stykket på finn.no. Virker som en grei deal. Folk som tar 5500 kroner for denne herligheten burde skamme seg.

 

Hvor blir det av de som solgte for 3000 til 3500?

Ah greit.

Ja du sier noe der, når jeg nå ser på ebay, er plutselig prisene skyhøye! Nesten dobbel pris...

4000kr er egentlig ikke så alt for galt om du trenger en 'dings' som har mobil, musikk, film, touch, gps å wifi ...

Men den er ikke akuratt liten, å den ser ikke lett ut å sende sms med. Den har et dårlig kamera, å kan ikke sende/ motta mms + garantien forsvinner vell også når vi 'fikser' den ( fint sakt :whistle: ).

 

Så for dere som drømmer om iPhone, er 3500/ 3999kr en grei pris for iPhone uten binding.

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Beklager, 150 NOK, det er vel kanskje litt over 150, men jeg har aldri gjort dette før. Står vel på nettsidene til tolldirektoratet.

 

Regnet ut at det ble ca. 3500 total.

 

F.eks via Jetcarrier

 

2300 kroner for iPhone

450 kroner i frakt (evt. 300)

= 2750 *1,25 = 3437 kroner.

 

Jeg fant foresten er fyr som importerer disse og selger de for 3990 kr. stykket på finn.no. Virker som en grei deal. Folk som tar 5500 kroner for denne herligheten burde skamme seg.

 

Hvor blir det av de som solgte for 3000 til 3500?

Ah greit.

Ja du sier noe der, når jeg nå ser på ebay, er plutselig prisene skyhøye! Nesten dobbel pris...

4000kr er egentlig ikke så alt for galt om du trenger en 'dings' som har mobil, musikk, film, touch, gps å wifi ...

Men den er ikke akuratt liten, å den ser ikke lett ut å sende sms med. Den har et dårlig kamera, å kan ikke sende/ motta mms + garantien forsvinner vell også når vi 'fikser' den ( fint sakt :whistle: ).

 

Så for dere som drømmer om iPhone, er 3500/ 3999kr en grei pris for iPhone uten binding.

 

 

meg bekjent har ikke iphone gps...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...