Gå til innhold

Svindel på hardware


Spartan

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som jeg har møtt en svindler på bruktmarkedet. Synes det er greit å advare dere andre i tilfelle han operer fritt her :no:

 

Det var en kar fra Mosjøen som ville selge meg et skjermkort. Han fikk forskudd av meg direkte på kontoen, men sendte aldri noen kort. Etter en stund lovte han å sette inn pengene tilbake på kontoen også, men pengene er også uteblitt.

 

Så til dere andre, blir dere kontaktet av en fra Mosjøen så er det bare å holde seg langt unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pakkeoppkrav er vel alltid der lureste å bruke dersom du ikke er 100% sikker på selger. Det er verdt den ekstra femtilappen i gebyr.

 

-Stigma

 

..og en murstein i pakken ;)

 

Da ser det ut som jeg har møtt en svindler på bruktmarkedet. Synes det er greit å advare dere andre i tilfelle han operer fritt her

 

Noen tidspunkter? Har du ventet lenge på pengene?

Lenke til kommentar

Vet det ikke er lov å henge ut brukere med navn etc, men her kan det være greit å informere HW ansatte eller moderatorer slik at brukeren kan bli utvist, utestengt. Forbanner meg ganske mye over sånne idioter som ødelegger for alle oss andre som har hatt fine opplevelser via bruktmarkedet. Har selv solgt masse der og alltid møtt kjøper, så det har ikke vært noe problem, men dette øker ikke akkurat tilliten til bruktmarkedet. Og det er veldig dumt. Håper HW tar ansvar i denne saken og følger opp.

 

Synd for han som har mistet pengene sine, det er skrekk scenario det greiene der.

Lenke til kommentar
Kan det ikke ta noen dager med BBS? ca 5 i verste fall?

Har opplevd over en uke, dog for noen år siden.

 

Når man sender penger via nettbanken til en annen bank enn sin egen, tar dette 1 virkedag. Overføringene til BBS skjer 07.32, 13.32 og 15.32 mandag til fredag. Sender man penger den ene dagen skal de senest være inne ved siste overføring fra BBS den andre dagen. Dette gjelder dog bare ved nettbankoverføring, hvordan det er med avtalegiro etc er jeg usikker på. Men overføringstidspunktene stemmer for alle varianter.

Lenke til kommentar
Kan det ikke ta noen dager med BBS? ca 5 i verste fall?

Har opplevd over en uke, dog for noen år siden.

 

Når man sender penger via nettbanken til en annen bank enn sin egen, tar dette 1 virkedag. Overføringene til BBS skjer 07.32, 13.32 og 15.32 mandag til fredag. Sender man penger den ene dagen skal de senest være inne ved siste overføring fra BBS den andre dagen. Dette gjelder dog bare ved nettbankoverføring, hvordan det er med avtalegiro etc er jeg usikker på. Men overføringstidspunktene stemmer for alle varianter.

 

 

I mitt tilfelle var giroen betalt (over disken) i banken ;)

Lenke til kommentar

Var ute for noe av det samme her for en stund siden, hvor jeg forhåndsbelate 50%.

Selger nektet for at pengene som jeg overførte via nettbank hadde kommet frem.

 

Etter å ha vært i kontakt med min bank, og hans bank Sparebanken Rogaland

(som han feilaktig påstod var DnB NOR),og fått bekreftet at pengene var overført,

ba jeg han kontakte banken sin med disse opplysningene og spørre etter pengene.

Etter den mailen, hørte jeg ikke noe fra han på en uke, så jeg sendte en ny mail hvor jeg ga han 3 valg.

1 - Gjennomføre handelen og sende meg varene.

2 - Tilbakeføre pengene.

3 - Bli anmeldt til politiet for et fillebeløp.

 

Jeg fikk da svar om at han "ikke visste hva jeg pratet om", og jeg måtte derfor klippe og lime fra tidligere mailer og oversende dette.

Fikk svar tilbake om at pengene ble tilbakeført.

På spørsmål til han om hva som han rotet med fikk jeg svaret:

" Det ble glemt så jeg solgte de t noen andre beklager"

 

Da jeg så at han skulle selge mere på bruktmarkedet, postet jeg en tilbakemelding på profilen hans,

slik at ikke andre skulle oppleve noe av det samme.

Anbefaler Spartan å poste en tilbakemelding på sin selger.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...