Gå til innhold

Svindel på hardware


Spartan

Anbefalte innlegg

Har sagt det før og jeg sier det igjen. Ikke forhåndsbetal med mindre du har råd til å miste pengene. Skjønner overhodet ikke at neon velger å forhåndsbetale med mindre det dreier seg om noen hundrelapper.

 

Det kommer jo an på brukeren. Jeg pleier å sjekke opp mot forumet, og er det en jeg kjenner til på forumet, som oysfaerg eller Stoolman for å nevne noen, så gjør det ikke meg noe å forhåndsbetale. Men så kjøper jeg svært sjeldent noe til over 1000-2000 over bruktmarkedet da ;)

 

Men postoppkrav er ikke tryggere i det hele tatt. For det du vet, kan du få en murstein til 10 000 kroner på den måten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pakkeoppkrav er vel alltid der lureste å bruke dersom du ikke er 100% sikker på selger. Det er verdt den ekstra femtilappen i gebyr.

 

-Stigma

 

 

Også? Man kan vel pakke inn ein murstein og sende i veg. Bare fantasien som stopper deg om du vil svindle... Beste er å sende ein torpedo med balltre og banke livdriten ut av guttungen. Er bare slik dei lærer. Spørs om noken vil gjere det for så lite penger... Burde fått tilskutt fra staten for å irettesette sånne kvelper.

Lenke til kommentar
Har sagt det før og jeg sier det igjen. Ikke forhåndsbetal med mindre du har råd til å miste pengene. Skjønner overhodet ikke at neon velger å forhåndsbetale med mindre det dreier seg om noen hundrelapper.

 

Det kommer jo an på brukeren. Jeg pleier å sjekke opp mot forumet, og er det en jeg kjenner til på forumet, som oysfaerg eller Stoolman for å nevne noen, så gjør det ikke meg noe å forhåndsbetale. Men så kjøper jeg svært sjeldent noe til over 1000-2000 over bruktmarkedet da ;)

 

Men postoppkrav er ikke tryggere i det hele tatt. For det du vet, kan du få en murstein til 10 000 kroner på den måten ;)

Det er sant at postoppkrav ikke automatisk er en trygg måte å handle på. Det er en illusjon mange har da de tror de kan åpne pakken på Posten før de betaler for den. Det er noe de faktisk ikke kan. Postens regler tilsier at du ikke skal ha anledning til å åpne pakken før du har betalt. På en annen side så har det jo blitt veldig vanlig med post-i-butikk, og der er ikke kunnskapene alltid like bra. Smiler man dessuten pent til dama som man alltid handler middagsmaten hos så er det nok sjanse for å få åpnet pakken. Dette er da fordi du er heldig, og ikke fordi du kan forlange det.

 

Det eneste sikre er å handle fra folk du stoler på. Enten det er postoppkrav eller forhåndsbetaling. Det beste er jo selvfølgelig å møte personen du handler av, men jeg skjønner at det ikke alltid er like lett. Å bruke forumet og brukererfaringer kan være en god ide..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som jeg traff jackpot denne gangen. Min "svindler" har drevet med dette før. Her fra andre som handler på gibud.no skrevet 12.02.2006:

 

********* er en svindler!! Advarsel. Handle aldri med denne karenn! Han henter ikke varen eller betaler ikke når du sender varen til han!! Har søkt på hans navn på nettet og funnet en rekke han har svindlet !

 

http://www.gibud.no/Membership/XUDViewRati...p%3Fid%3D333778

 

Selv har jeg vært hos politiet som kontakten han og gjorde en muntlig avtale om en frist for tilbakebetaling. Tror du han fulgte den nei. Tre - 3 - ganger har han lovet å betale uten at dette har skjedd. Her snakker vi altså om en notorisk banditt/svindler/lystløgner som bruker anleggsarbeidsplassen i Mosjøen som base for sine svindelforsøk. Han har heldigvis ikke internett hjemme, så han driver å sender ut lokketilbud mens han har pause på jobben som kranfører.

 

Meg har han allerede truet å anmelde for trakassering fordi jeg snakket med han på sms.

 

Dette skjedde altså her på hardware.no og av en fyr som holder til i Norge. Altså ingen Nigeriasvindel. Når slår ********** til igjen og ødelegger resten tilliten vi er så avhengig av her på bruktmarkedet ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...