Gå til innhold

Deres synspunkter om "ukristne" konfirmanter i kristen konfirmasjon


Anbefalte innlegg

Så derfor lovet dere på tro og ære, med hånden på hjertet, å være gode kristne, samt å fremme den kristne sak..

Snakk om å være uten integritet, minn meg på å ikke ta dere på deres ord om penger er involvert.. :roll:

Kan ikke huske at jeg måtte love noe som helst, jeg, men det kan jo være hukommelsen min som skranter.

 

Red.: Ikke at jeg ikke ville ha lovet så godt som hva som helst for 40k i mine ungdommelige(re) dager.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I did it for the money.

Tror ikke min über-kristne familie hadde vært like raus på lommeboka dersom jeg hadde gjort det borgerlig, nei :rofl:

 

Jeg trengte pengene for å kjøpe en Amiga. :thumbup:

Så derfor lovet dere på tro og ære, med hånden på hjertet, å være gode kristne, samt å fremme den kristne sak..

Snakk om å være uten integritet, minn meg på å ikke ta dere på deres ord om penger er involvert.. :roll:

 

Det gjorde jeg ikke. Jeg sa til mine foreldre at jeg var skeptisk til å konfirmere meg kirkelig og at jeg ikke var spesielt kristen. Jeg lurte også på om jeg skulle konfirmere meg brogerlig (men dette ble opfattet som enda verre) I min familie var det en tradisjon og de syntes jeg skulle gjøre likevel. Jeg deltok i all undervisning i kirken og fulgte med på den. I kirken visste de at jeg ikke var kristen og ingen der prøvde å snakke meg bort fra å konfirmere meg i kirken. De håpet vel at de kunne omvende meg. No such luck.

 

Men såklart. Konfirmasjon tok mye tid med undervisning, gudstjenester og turer. Hadde neppe gjennomført det uten "belønningen" som ventet på selve konfirmasjonsdagen.

 

Dessuten er jeg til å stole på når penger er involvert, det er verre når en Amiga er involvert. Det var datamaskinen sin det. :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke kristne konfirmanter konfirmerer seg utelukkende for å tappe glad-kristne familie medlemmer for penger

 

Punktum

Men jeg vil tippe de fleste gjør det.

Da kan jeg ikke annet enn å håpe de innser hvor feil det er, hvor lite selvrespekt og integritet det utstråler, og at dette ikke er et generelt mønster for personene.

 

Jeg trengte pengene for å kjøpe en Amiga. :thumbup:

Dessuten er jeg til å stole på når penger er involvert, det er verre når en Amiga er involvert. Det var datamaskinen sin det. :w00t:

Satser på du ser din egen motsigelse her.

Lenke til kommentar

Nope. Har Amiga nå, trenger ikke penger lenger til det formålet. Skulle den gå istykker så har jeg en jobb som gjør meg istand til å kjøpe en "ny", dvs kjøpe en brukt en som virker. Og det på en helt etisk og moralsk forsavrlig måte. Når du setter mine to utsagn opp mot hverandre så er de ikke selvmotsigende ettersom nå er avhegighetsforholdet mellom Amiga og penger borte for min del. Du ser at jeg bruker grammatisk fortid i det første utsagnet og nåtid i det neste. Altså slik var det før og slik er det nå.

 

Litt flåsete å si at jeg gjør alt for en Amiga såklart, siden jeg ikke ville ha gjort alt for den, eller for penger. Amiga var det jeg hadde mest lyst til å bruke pengene mine på etter konfirmasjonen så jeg nevnte den som et morsomt eksempel på at jeg var motivert av penger. En skal jo i forumsdiskusjoner være forsiktig med å bruke humor, ironi og lignende. Vet jo aldri hvordan krangleglade folk kan vri og vende på egne ord.

 

Du derimot fremstår som en dømmeglad person som ikke trenger fakta for du avsier dom. Når jeg gjør rede for hvorfor jeg valgte å konfimere meg, hopper du glatt over grunnen til at jeg gjorde som jeg gjorde og heller fant det du trodde var en selvmotsigelse for å diskreditere meg. Jeg har gjort rede for hvorfor jeg valgte å konfirmere meg og at dette skjedde med både foreldres og kirkens godkjennelse, og at de visste hvor jeg sto i forhold til kristen tro. Du liker det kanskje ikke men jeg har mitt på det tørre. [visefingerensmiley]

Lenke til kommentar

Du skjønner kanskje ikke at jeg tenkte på Amiga som et eksempel.

Din handling/avgjørelse viste uansett at du var villig til å droppe din integritet og selvrespekt for å få fatt i penger, uansett hva de skulle gå til.

 

Så lenge du brukte Amiga som begrunnelse for å konfirmere deg, har jeg mitt på det tørre, da det viser hva du er villig til for penger.

Dersom du derimot er litt mer ærlig og seriøs, vil jeg tro du vil si at hovedgrunnen ikke var Amiga, men press fra familie osv.. Dette står det litt mer respekt av, og gjør deg litt mer troverdig i økonomiske sammenhenger, selv om det fortsatt er feil. Men det kan man ikke annet enn forvente av en 15-åring.

 

Om du velger å stå ved at Amiga var hovedgrunnen, og dette er et handlingsmønster du har beholdt, ville ikke jeg gjort business med deg/stolt på deg i økonomiske samhandlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...