Gå til innhold

Overclocking av E8500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Test her.

Sjekk strømforbruk mot AMD her, tror AMD må slite enda mer fremover :(

 

Ja. Skremmende lesing for AMD-tilhengere.

Husker det som om det var igår hvordan bl.a. Snorreh "belærte" forumet om hvor mye bedre AMD CPU'er var mtp energiforbruk. Noe som definitivt var fakta da, men utviklingen går fort fremover ser vi her.

En tidligere "topp" som X2 er nå fullstendig teknisk overkjørt av Intel's nye 45nm utgaver.

 

@Simen1:

Dr** i temperaturer.

De er "avlest" i ulike hk med ulike bios'er etc..

Ikke til å stole på uansett.

Forhåpentligvis har testerne kunskapen i orden til å ihvertfall måle strømforbruk korrekt.

Ellers vil jo testen være svært villedende.

Ikke til å tro at en X2 6000+ idle drar mer enn full load for en 8200. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at Penryn banker X2 6000+ på effektforbruk, men det ser ikke riktig ut likevel. Siden de måler så lavt som 3-5W idle på Core 2 Duo virker det som de har loddet løs spenninsregulatorene og målt strømstyrke og spenning der. (Dersom de hadde inkludert selve speningsregulatorene så ville også brikkesettet og muligens minnet vært inkludert og da hadde det blitt langt over 3-5W idle.) Siden systemarkitekturene er ganske ulike så tror jeg ikke det går an å få sammenlignbare målinger ved å gjøre det på samme måten på et AM2+hovedkort.

 

Jeg stiller meg altså skeptisk til sammenlignbarheten på tallene, men ikke til hvor seieren går.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei folkens:

 

Jeg slenger meg på denne overklokkings-tråden til E8500.

 

For det første, så skjønner jeg ikke hvordan dere får så lave temperaturer på Deres 8500 cpu'er. Hos meg ligger den på 54-55 grader idle, med vannkjøling. Under load ligger den på 57-58 grader. Dette er uten at den er overklokket.

 

For det andre, hva har dere på instillinger av vcore, NB, SB osv når det kommer til volt-justeringer? HK mitt er et Asus P5N-T Deluxe..

 

Håper noen kan gi tips til meg :)

 

MVH The7thSense

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...