Gå til innhold

Overclocking av E8500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dette er litt "sprøtt". :)

 

Vi var rimelig forventningsfulle når Core 2 Duo skulle lanseres.

Den infridde og litt til vil jeg si.

 

Og nå kjører Intel på igjen med noe som ser enda "verre" ut. (nye 45nm CPU'er)

 

Dette kan være "døden" for AMD mtp innkjøp fra entusiastene.

Ser dog bort fra de som ønsker å kjøpe inn K10 i ren sympati/følge opp egne utsagn om å støtte konkurranse-aspektet mellom produsentene (men det siste er jo ikke tema lenger før AMD svarer med en "killer").

Rene "fanbois"/Intel-hatere får ha meg unnskyldt, men jeg regner ikke med dere her..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
545MHz FSB er på ingen måte dårlig uansett HK. ;) Ingen garanti for at de kortene du nevner klarer samme eller høyere...

 

545fsb på luft er jo et godt resultat på det Intel hk vil jeg si, selv om jeg ikke leste noe om ambient tempratur, kun cputemp han nevner et par ganger.

Han skrev jo også at han ikke driver mye med subzero-klokking(DICE og LN2), så regner mer eller mindre med at det er klokket i normal romtemp. :) Hvertfall med plussgrader...

 

Når vi først er inne på HK så er jeg spent på Skulltrail også... To CPUer og Quad-SLi...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

orthos på 4.9 med 1.4v virker nesten for godt til å være sant.. hvis dette skal gå, så må det være minusgrader i rommet..

 

vil nesten tro at cpuen throttler eller noe sånt.. evt går ned til 6x multi ved full load. 4900Mhz er bare helt SYKT, og i hvert fall med 1.4v! MEN, når det er sagt så skal jeg ikke leke nesevis.. vi får vente på flere screens.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Stock vCore på Wolfdale/Yorkfield ligger vel på rundt 1-1.1v(?), så det er jo en liten økning i spenning... Men allikevel må det være en meget god chip for å klare 4.9GHz på den spenningen ja.

 

Edit: Vi får håpe og vente på flere screens og mer info rundt omkring resultatet(romtemp osv) ja. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
545MHz FSB er på ingen måte dårlig uansett HK. ;) Ingen garanti for at de kortene du nevner klarer samme eller høyere...

 

545fsb på luft er jo et godt resultat på det Intel hk vil jeg si, selv om jeg ikke leste noe om ambient tempratur, kun cputemp han nevner et par ganger.

Han skrev jo også at han ikke driver mye med subzero-klokking(DICE og LN2), så regner mer eller mindre med at det er klokket i normal romtemp. :) Hvertfall med plussgrader...

 

Når vi først er inne på HK så er jeg spent på Skulltrail også... To CPUer og Quad-SLi...

 

hvis det hovedkortet faktisk overklokker bra, og med høy fsb.. DA skal jeg lite ikke ha 2 x E8500 oppi der med noen 88GT (4?) kort.. hehe :D

Lenke til kommentar
545MHz FSB er på ingen måte dårlig uansett HK. ;) Ingen garanti for at de kortene du nevner klarer samme eller høyere...

 

545fsb på luft er jo et godt resultat på det Intel hk vil jeg si, selv om jeg ikke leste noe om ambient tempratur, kun cputemp han nevner et par ganger.

Han skrev jo også at han ikke driver mye med subzero-klokking(DICE og LN2), så regner mer eller mindre med at det er klokket i normal romtemp. :) Hvertfall med plussgrader...

 

Når vi først er inne på HK så er jeg spent på Skulltrail også... To CPUer og Quad-SLi...

 

hvis det hovedkortet faktisk overklokker bra, og med høy fsb.. DA skal jeg lite ikke ha 2 x E8500 oppi der med noen 88GT (4?) kort.. hehe :D

Hehe, du sier noe der ja. ;) Får bare håpe det kommer "greie" drivere slik at Quad-SLi funker da...

 

Ser noen på XS snakker i Quad-SLi med 4 stk. 8800GTX/Ultra også, på vann. Spørs om det blir trangt nederst på kortet. :p

 

Skulltrail:

 

 

big_skultrail_1.jpg

 

PSUen må også være rimelig kraftig da. 2 x 8-pins bare til CPUene. :p

 

Får tro kortet klokker godt også ja. :D

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
nå begynner man å trenge 1200w psu ja.. 4stk Ultra + 2 x Quad 4Ghz cpuer = 1200watt lett...

seff, da tar du bare å kjøper samme kabinett som æ har.

Antec Performance One P190....følger med 2 PSU'er på ca 1200 Watt :p

Det er vel en på 650W og en på 550W? Såvidt jeg vet er det kun 650Watteren som har PCI-E-kontakter. Mulig det går med Molex->PCI-E på 550-watteren også?

Lenke til kommentar
nå begynner man å trenge 1200w psu ja.. 4stk Ultra + 2 x Quad 4Ghz cpuer = 1200watt lett...

seff, da tar du bare å kjøper samme kabinett som æ har.

Antec Performance One P190....følger med 2 PSU'er på ca 1200 Watt :p

Det er vel en på 650W og en på 550W? Såvidt jeg vet er det kun 650Watteren som har PCI-E-kontakter. Mulig det går med Molex->PCI-E på 550-watteren også?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91819

2 stk på 600w hver ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
nå begynner man å trenge 1200w psu ja.. 4stk Ultra + 2 x Quad 4Ghz cpuer = 1200watt lett...

seff, da tar du bare å kjøper samme kabinett som æ har.

Antec Performance One P190....følger med 2 PSU'er på ca 1200 Watt :p

Det er vel en på 650W og en på 550W? Såvidt jeg vet er det kun 650Watteren som har PCI-E-kontakter. Mulig det går med Molex->PCI-E på 550-watteren også?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91819

2 stk på 600w hver ja

 

Nei det er en på 550w og en på 650w, tror det er netshop som har blingset litt. For når en ser på antec sin hjemmeside så ser en dette:

 

# Neo-Link 1200 Watt dual power supply system:

One 650 Watt Neo Power is responsible for powering the motherboard and add-in cards, while another 550 Watt, handles your drives and other peripherals

 

Jeg stoler på antec i denne sammenhengen...;)

Lenke til kommentar
nå begynner man å trenge 1200w psu ja.. 4stk Ultra + 2 x Quad 4Ghz cpuer = 1200watt lett...

seff, da tar du bare å kjøper samme kabinett som æ har.

Antec Performance One P190....følger med 2 PSU'er på ca 1200 Watt :p

Det er vel en på 650W og en på 550W? Såvidt jeg vet er det kun 650Watteren som har PCI-E-kontakter. Mulig det går med Molex->PCI-E på 550-watteren også?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91819

2 stk på 600w hver ja

 

Nei det er en på 550w og en på 650w, tror det er netshop som har blingset litt. For når en ser på antec sin hjemmeside så ser en dette:

 

# Neo-Link 1200 Watt dual power supply system:

One 650 Watt Neo Power is responsible for powering the motherboard and add-in cards, while another 550 Watt, handles your drives and other peripherals

 

Jeg stoler på antec i denne sammenhengen...;)

 

Kanskje Netshop har byttet ut strømforsyningene :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det tviler jeg på... ser liksom ikke helt vitsen i og bytte ut en 550w og en 650w i 2x600w...;)

 

Hvis det er strømforsyninger som er bedre enn de som fulgte med orginalt, så er det vits ;) 2 x corsair 600w hadde sikkert vært fint i den kassa :D

 

ja, det er så absolutt vits ja...

 

noe slikt med to 1Kw psuer av god kvalitet kunne ha vært en vinner, noe slikt kunne ha klart og drevet selv de mest effekthungrige rigger med letthet...

(Tri-SLI og r600 crossfireX anyone? ;P)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...