XtaZ Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 (endret) The latest issue of the UK's Official Nintendo Magazine has an interview with Nintendo's Eiji Aonuma about the Zelda series in which he discusses plans for the future, including thoughts on a potential remake of The Legend of Zelda: Link to the Past: "Ocarina of Time was the first title I worked on, and I was continuously tackling challenges every day during its development, so I think this is the title I feel I impacted the most. I believe that experience made me what I am now. I always think about what we couldn’t do and what didn’t work well in the previous game when we start a new title, but there’s no game that I would want to actually change as such. I have to say though, the first Zelda game that I played and felt potential in was Link to the Past. I’m actually very interested in what it would be like if we remade that title as a 3D game." In addition to this tantalising tidbit, Aonuma-san also mentions how he is always thinking of new ideas for the Zelda franchise, ones that will surprise gamers. He states that the next Zelda may well take a visual route that nobody would ever have expected, depending on how well it fits in with the game's story. Stick around for further updates... LINK TIL ARTIKKELEN Ja det er jo lov å håpe! Endret 12. november 2007 av XtaZ
Szmekken Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det hadde vært fenomenalt! Grafikken er grunnen til at jeg aldri kom meg igjennom ALTTP i senere tid ..
jvc1986 Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 A link to the past er jo et genialt spill, personlig syntes jeg faktisk det er et av de vanskeligste zelda spillene, har aldri fått gjennomført det helt:(
kilik Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Nah, skeptisk til remakes av spill som allerede er fantastiske.
aspic Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det hadde vært fenomenalt! Grafikken er grunnen til at jeg aldri kom meg igjennom ALTTP i senere tid .. Grafikken? Grafikken er jo ELSKBAR! Seriøst, eg diggar dette spelet.
MRN Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det hadde vært fenomenalt! Grafikken er grunnen til at jeg aldri kom meg igjennom ALTTP i senere tid .. Faktisk, grafikken i det spillet er det nærmeste man kommer perfekt. Til å være 2D og fugleperspektiv, så man full kontroll på Link. A Link to the Past er et (av mange) Zelda-spill jeg aldri har runna.
kilik Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Vil påstå grafikken på PS1-spill har tapt seg mer med årene enn dette flotte 2D-spillet.
P1ay Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Lag heller et nytt Zelda. Grafikken i Link to the Past er bra nok som den er. Riktignok 2d, men lekker 2d. Ikke dårligere enn Phantom Hourglass etter min mening (som til tross for 3d minner litt i perspektiv etc).
Szmekken Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Sant nok, men for meg som spilte OOT som første zeldaspill blir det umulig å spille gjennom ALTTP, uansett hvor orginalt det måtte være da det kom ... En skikklig remake av historien, med dagens grafikk og gameplay ville vært fantastisk for en moderene Zelda-fan.
Uhyggelig Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Ser ikke hvordan Nintendo kan gjøre et perfekt spill bedre. Derfor synes jeg det er best å la det være som det er. Det er bedre at det blir husket som en ekte klassiker enn at det ødelegger noe av det gode navnet med en re-make. For all del, så kan jo en re-make bli bra. Hjernene i Nintendo har flere ganger vist hvor geniale de er. Håper heller på et nytt stort eventyr med litt nytenkning.
Henrik™ Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 En remake av ALttP høres genialt ut. Håper de lager spillet vanskeligere når de først er i gang da.
Patney Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 En remake av ALttP høres genialt ut. Håper de lager spillet vanskeligere når de først er i gang da. Huff, ja. Håper ikke de lager det like simpelt som TP
Mr. Needlemouse Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg har ikke noe imot en remake så lenge utviklingen ikke går ut over det neste nye Zelda-spillet.
unwill Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Spillet er bra som den er, den vil bli husket i lang tid framover. Syns de skal la den hvile og ikke melke det spillet mer. Kan heller utvikle nye gode spill. Folk som ikke spiller den pga grafikken... unnskyld meg, men dere fortjener det bare ikke... Blir som å oppgradere grafikken til Pacman... oii det har de jo gjort , og se hvordan det spillet ble
vandrewal Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Meh og remake schmemake. Heller et nytt Zeldaspill i ALttP-stil enn en 3D-remake av en klassiker som har tålt tannens tid såpass bra at det fremdeles er gøy å spille.
Tobe__ Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Jeg tror Nintendo vet at de må trå varsomt her. Jeg vet mange Zelda fans (inkludert meg selv) ser på dette spillet som tidenes Zelda spill, så hvis en remake skal lages, bør de klare å beholde den samme magien og følelsen som allerede er i dette spillet. Selv er jeg litt usikker på om jeg er for eller imot dette. Det hadde vært interessant å se resultatet, men samtidig er jeg usikker på om jeg i det hele tatt vil se en 3D versjon... Heh, ikke lett å være Zelda fan gitt
Pebble Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Heller ett nytt Zelda spill.. Remake trengs ikke.. Nå fristet det egentlig å starte på dette igjen.. spilte det på PSP.. men, plutselig ble minnekortet formatert.. så mista saven.. hadde kommet ganske langt egentlig...
vikingkylling Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Zelda 3 kan på mange måtes settes i en egen kategori sammen med spill som Final Fantasy 4 og 5 (dvs 2 og 3 om man bor i USA), Secret of Mana, Chrono Trigger og Lufia spillene på SNES. De ser helt elendige ut om man sammenligner dem med dagens DX10 spill, men grafikken er slettes ikke dårlig. De to Final Fantasy spillene for eksempel har en helt egen stil når det gjelder grafikk, karakterer, humor, historie og dialog som gjør dem til klassikere. Å "oppgradere dem" til DX10 og 3D dritt vil være som å si Disney filmer som Snøhvit og Bambi er dårlige fordi de "bare er tegnefilmer". Det blir helt feil. Skal vi liksom "oppgradere" de gamle Disney filmene til CGI også nå, fordi dagens unge er for bortskjemte til å sette pris på kunst? Nei, ellers takk. Lag heller Another Link To The Past eller noe sånt om de absolutt må, men ikke ødelegg en ekte klassiker. Og for øvrig har jeg nå en 3GHz dual core med 2GB RAM og spiller spill som BioShock, Gears of War (xboxen) og vil gjerne ha Crysis etterhvert, men akkurat nå venter jeg på lønningen neste mandag så jeg endelig kan få Grim Fandango og Psychonauts.
someOen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 All in all you're just another.. link to the past?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå