Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4


Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

  1. 1. Primary

    • AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

    • Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

    • Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

    • Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

    • Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia er at det er sinnsvakt irriterende å springe rundt et hjørne å dø av martyrdommen til en eller annen dude som døde der for litt siden. Det er slike death jeg, og sikkert flere av dere, blir pissed over. Hvem som helst klarer å stikke av når du kniver en og ser granatindikatoren komme opp.

 

 

 

Etter hva jeg har erfart er ikke M14 så veldig lik Kar98. Sistnevnte var egentlig en sniper-rifle som du kunne bruke med eller uten kikkert-sikte.

M14 med andre ord.

Lenke til kommentar
@ alle last stand/martyrdom : dere er fjollete og spiller som små jenter

Der tok du ordene rett ut av kjeften min.

Og min.

 

Det der er egentlig en ganske dum kommentar..

 

Hvorfor spiller alle som bruker last stand og martyrdom som "fjollete små jenter"? Ingen av dere vet overhode hvordan noen andre spiller.. Selv bruker jeg martyrdom, og det er ganske enkelt av strategiske årsaker. Dreper noen meg, klager ikke jeg hvis jeg kan greie å få 5+/10+ poeng for deres dårlige reaksjonsevne og ikke tape noe på K/D ratioen min. Selv om dere blir sure fordi folk dreper dere med martyrdom og last stand, så betyr ikke det at de som bruker det spiller feigt.

 

Hvis dere blir drept av folk som bruker last stand/martyrdom, har dere bare dere selv å skylde for å ikke å reagert raskt nok. Skjønt er det no dritt hvis du akkurat har greid å skutt en fyr som bruker last stand og du er skada, og må lade om .. men det er en del av spillet. Det kan skje med hvem som helst, og alle kan bruke de perksene. Å bruke noe til din egen fordel, som er tilgjengelig for alle, er ikke feigt.. det er smart ;)

 

Ikke helt enig... jeg spectater ofte folk når jeg spiller, så jeg har litt ide om hvordan andre spiller og ofte lærer jeg noe nytt også. Og funksjonen med last stand er er det noe rart med... nærmest en liten bugg der du ser noen dør for så å bli gjenopplivet for å få last stand. Martyrdom går det greit å komme seg unna, men det er kjipern når de martyrdom folka driver å tar ut folk i sitt eget lag dessuten om du ikke har reaksjonsevener til å ta ut motstanderen så skjønenr jeg ikke hva man skal med martyrdom. Det blir som å sette snubletråd for alle dine motstandere på ett hundremeterløp der du vet du kommer til å falle etter 50 meter. Det er ikke noe strategi inne i bilde bare dårlig taper stil. Synes de to perksene der er teite akruratt som folk som bruker airstrike og helikoper når man spiller med få folk på kartet feks. 3vs3.... lite sportsmanship. Heldigvis er de fjerna på lik linje med nubtube'en i regelsett for ladder og klan matcher :) Men som du sier... de er del av spillet, men de viser mer om de spillerne som bruker det en spillet i seg selv.

 

@E-Wok : da har jeg fått en fint eksemplar av G3. På medium (la oss si BOG fra midten av brettet til sniper veggen/tønna der) avstand og stopping power og deep impact på har jeg tatt ut flere på ett skudd. Spiller på PC.. kanskje det er noe andledes på konsoll.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Nye favoritter:

 

Close: W1200 med grip, Desert Eagle, Juggernaut og Last Stand. Special grenade; stun.

Close/medium: G36C med red dot sight, M1911, Stun x 3, Stopping Power og Deep Impact. Special grenade; stun.

Medium/long: M14 med red dot sight, M1911, Stun x 3, Stopping Power og Deep Impact. Special grenade; stun.

Long: R700, M1911 med silencer, Claymore x 2, Stopping Power og Extreme Conditioning. Special grenade; flash.

Lenke til kommentar
Ny favoritt: M16 Red Dot. Dreper som bare sa**n med den.

 

Sniper med red dot faktisk?

Hadde jeg aldri kommet på engang.

 

Liker godt M14 nå jeg. Veksler mellom denne og M1A14(? Burst assault rifla)

På små maps som vacant liker jeg P90.

 

Bruker stopping power alltid, i tillegg liker jeg "ekstra kuler i magasin". Etter jeg fikk Deagle har jeg også begynt å bruke last stand, ettersom jeg er dårlig til å skyte gjennom vegger osv (deep penetration eller hva det heter)

Lenke til kommentar

Hmm, kommer egentlig veldig ann på bane og gametype

 

Om det er Hardcore Server er nok AG'en med red dot favoritten. Effektiv og faktisk ganske treffsikker på langre hold

Men for Close Quarter (Som i vacant og shipment) er 249 Saw'en fantastisk.

Ellers er sniperen over alle snipere R700 eller Barret'en

Lenke til kommentar
Ny favoritt: M16 Red Dot. Dreper som bare sa**n med den.

 

Sniper med red dot faktisk?

Hadde jeg aldri kommet på engang.

M16_2.jpg

M16 er da ikke sniper.

 

Ahh.. Hva heter den sniperen du får tidlig, som du kan skyte flere skudd med uten å lade (ikke bolt-action - og ikke Dragunov)

Blander alle disse M'ene.

Lenke til kommentar

Mp5 Silencer, Fordi Silencer er et must.

SideArm: Desert eagle

Perk 1: 3x Frag

Perk 2: Stopping Power, Fordi det er et must.

Perk 3: Deadsilence, Fordi Lyden er halve spillet

 

Trenger ikke et våpen for close, medium og long ranged. Du trenger en spille stil som er effektiv.

 

Ser at veldig mange liker Red Dot sight, Vær bevist på at du da vises på radar'en som igjen gjør at spillere med en agresiv spille stil vil bli oppmerksom (gjelder ikke HC).

 

Jeg får også inntrykk av mye TDM spillere her, vi med silencere er veldig glad dere bruker red dot =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...