Gå til innhold

Diskusjon omkring våpen og perks i Call of Duty 4


Favorittvåpen og perk?  

391 stemmer

  1. 1. Primary

    • AK-47
      46
    • G3
      31
    • M4
      75
    • M16
      48
    • G36C
      32
    • MP44
      1
    • M14
      10
    • W1200
      2
    • M1014
      2
    • Dragunov
      8
    • M40a3
      12
    • M21
      6
    • Barrett M107
      15
    • Remington 700
      4
    • AK74u
      8
    • MP5
      24
    • P90
      32
    • Skorpion
      9
    • Uzi
      1
    • M249 SAW
      6
    • M60e4
      3
    • RPD
      16
  2. 2. Secondary

    • Colt .45
      48
    • Desert Eagle
      247
    • M9
      38
    • USP .45
      58
  3. 3. Perk 1

    • Bomb Squad
      11
    • C4
      17
    • Claymore
      67
    • RPG-7
      20
    • Special Grenades x 3
      30
    • Bandolier
      101
    • Frag x 3
      104
    • Grip
      19
    • Grenade launcher
      22
  4. 4. Perk 2

    • Juggernaut
      39
    • Sleight of Hand
      29
    • Sonic Boom
      8
    • Stopping Power
      182
    • Double Tap
      29
    • UAV Jammer
      70
    • Overkill
      34
  5. 5. Perk 3

    • Deep Impact
      145
    • Extreme Conditioning
      22
    • Last Stand
      26
    • Martyrdom
      65
    • Steady Aim
      61
    • Dead Silence
      54
    • Iron Lungs
      18


Anbefalte innlegg

alt av "noobs" våpen er mine favoritter.. bruker stort sett p90 med silencer, uav jam, 3 grantater, røyk granat og last stand...

Har slutta og bry meg om folk som absolutt mener att vist du ikke skyter noen med ei rifle, så er du n00b.. :) jeg har sånn ca 30% granat kill/45% kniv kill og 25% våpen kill på en runde...

på shipment går jeg full noob med sonic boom og hagle..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 3 sett jeg bytter imellom:

 

RPD med grip, stopping power og deep impact

P90 med lyddemper, dead silence og UAV jammer

M14 med red dot, stopping power og last stand

 

Ganske fett med den pump shotgunen med grip, hip accuracy og double tap også :)

Endret av Urinator
Lenke til kommentar

De beste våpnene er helt klart M14 med red dot, og G36C med silencer/red dot. Bruker som regel Stopping Power eller Doubletap, Claymores og Last stand. Hender også jeg drar frem M60'n eller sniper litt med R700

 

Bruker aldri grenade launcher. Ikke fordi folk kaller den n00btube, men fordi jeg haater å bli drept med den selv :p Da er det mye kulere å slakte de som har drept meg med den med kniv etterpå :p haha

Endret av Phreak^
Lenke til kommentar
N00b-tube burde forbys. Irriterende å bli drept av fjortisser (antar jeg) som ikke har ferdigheter til å treffe deg med et gevær.

 

Ellers loker jeg mest med M4 for øyeblikket. Er litt begrenset siden jeg kun har kommet til rank 18 eller noe lignende. Savner noe som er tilsvarende Kar98 fra CoD2. Men det spørs om et slikt våpen ville vært like effektivt i firern, da multiplayeren holder oftest et mye høyere tempo her.

 

Jeg er ikke enig at frag-våpen er "n00b", men der får man vel være enig i å være uenig. Jeg, for min del, mener at de er en fin måte å sikre seg noen kills på når du møter klynger av fiender, og jeg mener at det krever skills når man "cook'er" granatene slik at de lander med et direkte smell. Da gjør man seg nemlig sårbar for skudd mens man drøyer kastet.

 

Når det gjelder en Kar98-klone, så synes jeg M14 kan sammenlignes. Den skyter raskt og hardt, med et tålelig stort magasin. Problemet er at det føles litt stort og uhåndterlig, men det er jo for så vidt et tegn på god spilldesign, slik at det ikke blir for bra.

 

Tror du låser det opp rundt level 40 et sted, og det funker knallbra med red dot. ACOG har jeg ikke prøvd, men er skeptisk til AGOC på generell basis, så jeg tror jeg lar være...

Lenke til kommentar
og jeg mener at det krever skills når man "cook'er" granatene slik at de lander med et direkte smell. Da gjør man seg nemlig sårbar for skudd mens man drøyer kastet.

 

Når det gjelder en Kar98-klone, så synes jeg M14 kan sammenlignes. Den skyter raskt og hardt, med et tålelig stort magasin. Problemet er at det føles litt stort og uhåndterlig, men det er jo for så vidt et tegn på god spilldesign, slik at det ikke blir for bra.

Dette er jeg helt enig i. Granatene er fint balansert. Og det krever absolutt skill for å drepe skikkelig med granater, og ikke bare ha "flaks" (ala dem som kaster alle de har over den høye bygningen i starten på Crash...). Som du sier er man jo utsatt når man holder på granaten, så det skaper en fin risk vs reward-balanse.

 

Etter hva jeg har erfart er ikke M14 så veldig lik Kar98. Sistnevnte var egentlig en sniper-rifle som du kunne bruke med eller uten kikkert-sikte. Ingen av riflene i CoD4 kan du bruke uten kikkert-sikte, som er litt synd, om realistisk.

Lenke til kommentar

MAn skal ikke bare ha flaks for å drepen noen med granater ganske langt ifra, hender det skjer med meg hele tiden(at jeg blir drept)

Dere sier at det er vanskelig å drepe noen med bare granat, synes egentlig ikke det. Ikke for å skryte, men så har jeg f.eks 10 kills med granat og 5 med guns på en runde der jeg dreper 15 folk. husker en gang på Ambush så var det Headquarters, jeg heiv en cooked nade inn i tunnellen, tok rundt 6-7 personer som var der!

Lenke til kommentar

Favoritt våpnene er i tilfeldig rekkefølge:

1. SAW med red dot/grip+bandolier, stopping power og steady aim - Digger rett og slett å spraye, har blue tiger på denne og har vært det mest brukte våpenet til nå.

2. M16 med silencer/red dot+ Claymore, sleight of hand og deep impact - ble forelsket i dette våpenet nå, liker det bedre enn M4 pga. accuracy og damage.

3. M14 med red dot - har ikke fått dette enda, men prøvde det en gang og ble :love:! Kraftig og med god accuracy.

4. AK47 med red dot+ claymore, double tap og deep impact - liker også AK47 godt, usikkert hvorfor, men synes jeg spiller bedre når jeg bytter til AK.

 

Har egentlig ikke noen favoritt, alt avhenger av dagsform og humør ^^

Lenke til kommentar

@ andi : Enig... jeg begynner å like G3 mer og mer jeg også...det er ett herlig våpen ! Må skyte seg inn litt og bli litt trygg på den siden den faktisk bare skyter ett og ett skudd. dessverre er den null verdt på nærkamp og kan ikke brukes som ett allroud våpen, men den er dødlig på 1 skudd med stopping power, selv om du ikek treffer i hodet. Kan nesten brukes som ett sniper våpen. Den er helt super på det nye Village kartet der det er mye avstand og gode gjemme steder :)

 

En annen vinner er som nevnt tidligere M16 - stopping power-deep inpact- og scope

 

@ alle last stand/martyrdom : dere er fjollete og spiller som små jenter

Endret av Cri
Lenke til kommentar
den er dødlig på 1 skudd med stopping power, selv om du ikek treffer i hodet.

G3 dødelig på ett skudd? Det er en smule feil. Trenger som regel 2-3 skudd. M14 derimot er det eneste våpenet som kan drepe på ett skudd i hodet, utenom sniperne.

 

@ alle last stand/martyrdom : dere er fjollete og spiller som små jenter

Der tok du ordene rett ut av kjeften min.

Og min.

Lenke til kommentar
@ alle last stand/martyrdom : dere er fjollete og spiller som små jenter

Der tok du ordene rett ut av kjeften min.

Og min.

 

Det der er egentlig en ganske dum kommentar..

 

Hvorfor spiller alle som bruker last stand og martyrdom som "fjollete små jenter"? Ingen av dere vet overhode hvordan noen andre spiller.. Selv bruker jeg martyrdom, og det er ganske enkelt av strategiske årsaker. Dreper noen meg, klager ikke jeg hvis jeg kan greie å få 5+/10+ poeng for deres dårlige reaksjonsevne og ikke tape noe på K/D ratioen min. Selv om dere blir sure fordi folk dreper dere med martyrdom og last stand, så betyr ikke det at de som bruker det spiller feigt.

 

Hvis dere blir drept av folk som bruker last stand/martyrdom, har dere bare dere selv å skylde for å ikke å reagert raskt nok. Skjønt er det no dritt hvis du akkurat har greid å skutt en fyr som bruker last stand og du er skada, og må lade om .. men det er en del av spillet. Det kan skje med hvem som helst, og alle kan bruke de perksene. Å bruke noe til din egen fordel, som er tilgjengelig for alle, er ikke feigt.. det er smart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...