Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke arester meg fordi jeg ikke har lest igjennom alle postene..

 

Jeg har følgende ?

 

Hvordan fungerer Crossfire med de nye ati kortene?

Jeg har ett gammelt hovedkort 975x chipsett som støtter ati crossfire , men da med de gamle ati kortene der man trengte ett moder kort, vil de nye ati kortene fungere på disse hovedkortene, hvis nei hvile hovedkort med intel chipsett funger med de nye ati kortene HD3850/HD3870

Lenke til kommentar
Ikke arester meg fordi jeg ikke har lest igjennom alle postene..

 

Jeg har følgende ?

 

Hvordan fungerer Crossfire med de nye ati kortene?

Jeg har ett gammelt hovedkort 975x chipsett som støtter ati crossfire , men da med de gamle ati kortene der man trengte ett moder kort, vil de nye ati kortene fungere på disse hovedkortene, hvis nei hvile hovedkort med intel chipsett funger med de nye ati kortene HD3850/HD3870

 

Mener på å ha lest at 975 skal gå greit.

Lenke til kommentar
Har testa litt overklokking ved ati overdrive

men får så og si ikke noe bedre score

 

def er 777 og 2232 på minnet

jeg kjørte 840 og 2532 på minnet og fikk 18800 i 3DMark06 mens får 18100 på def

 

 

 

har en STERK misstanke om at ati har kutta inn på strøm for og få ett kort som bruker minst mulig strøm. så får man gidd gpu litt ekstra volt har jeg stor tro på meget fine klokker

Lenke til kommentar
Har testa litt overklokking ved ati overdrive

men får så og si ikke noe bedre score

 

def er 777 og 2232 på minnet

jeg kjørte 840 og 2532 på minnet og fikk 18800 i 3DMark06 mens får 18100 på def

 

 

 

har en STERK misstanke om at ati har kutta inn på strøm for og få ett kort som bruker minst mulig strøm. så får man gidd gpu litt ekstra volt har jeg stor tro på meget fine klokker

Husk på at trygghetsgrensen (kom ikke på noe bedre ord, har ikke sovd på ~20 timer) blir lavere og lavere ettersom vi krymper produksjonsteknikken.

Lenke til kommentar
er moro med impulskjøp =)

kortene overrasket på støynivå. PC-en er stille selv med 2 kort =)

men er litt varmt i kabinettet mitt nå..

2 gpuer og chipset som nesten koker + 4 x 1 gb brikker som freser + en Q6600 @ 3,6 luftkjølt =)

 

fin ovn på kalde høstkvelder

 

 

tenker i di banene jeg også, har en oljeovn jeg tengte og bytte ut med et CF system. så jeg driver og bygger om tv bordet. 2stk 14cm mist vifter som luftintak i front, 2 stk bak inkludert psu. så håper jeg berger fine temps.

Lenke til kommentar
er moro med impulskjøp =)

kortene overrasket på støynivå. PC-en er stille selv med 2 kort =)

men er litt varmt i kabinettet mitt nå..

2 gpuer og chipset som nesten koker + 4 x 1 gb brikker som freser + en Q6600 @ 3,6 luftkjølt =)

 

fin ovn på kalde høstkvelder

 

 

tenker i di banene jeg også, har en oljeovn jeg tengte og bytte ut med et CF system. så jeg driver og bygger om tv bordet. 2stk 14cm mist vifter som luftintak i front, 2 stk bak inkludert psu. så håper jeg berger fine temps.

Forløpig varmer jeg kontoret med en 24/7 server, pc, store skjermer og flisgensere :) På de kaldeste dagene må oljeovnen trekkes inn på hjemmekontoret ved siden av IKEA filmtittingsstolen.

Lenke til kommentar

hm etter litt leting på nettet fant jeg dette på guru3d:

 

Now if you decide to go the guru path of righteousness (read: Crossfire) then please understand you'll need to connect both the CF bridges. The Crossfire connectors will be supplied with the graphics cards, by the way. One per card. As stated, we are awaiting a new test system (AMD Phenom based) and then will have a close look at the new Crossfire options and obviously, performance.

 

Fant bilde av 2900xt i crossfire på nettet, der var begge i bruk.

 

Men klart når en ser bilde av 790fx chipsettet til amd med 4 stk 3850/3870 på nettet har da topp kortet og bunn kortet bare 1 plugg i seg....

 

Jeg skal koble dette på et p35 chipset, blir nok samme som x38 med tanke på koblinger.

 

Men så lol finner jeg dette på nettet: http://www.firingsquad.com/media/article_image.asp/2268/19

 

Her er bare en connector brukt....

 

Så fant jeg: Even though this card can be used in the new “Crossfire X” setup which daisy-chains up to four HD3870 or HD3850 cards together, the Crossfire connector on this card is no different than that of the HD2900XT. There are two connectors, both of which need to be hooked up to another card via a Crossfire bridge if you want to enable Crossfire. Her: http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardw...ce-preview.html

 

Tipper på at dette betyr at jeg må bruke begge da?

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...