Gå til innhold

Problemer med seagate ekstern hd


Fløffy

Anbefalte innlegg

Har problem med ein seagate freeagent 500 gb ekstern hd.

 

Harddisken har funka nesten feilfritt sidan eg fekk den men no i det siste får eg plutseleg ikkje tilgang til harddisken. I dag får eg opp ein feil når eg prøver å opne harddisken der det står F:\ er ikke tilgjengelig. Parameteren er feil. Kva kan dette kome av?

 

Takkar for svar :)

 

Edit: I vista kjem det opp at filen eller mappa er skada og kan ikkje lesast..

Endret av Actrm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme feil på min, tror man må være påpasselig på å alltid bruke den trygg fjerning funksjonen til xp før man drar ut kabelen.

 

Min har vært slik du forklarer, + at den dukker opp men er helt blank inne(selv når den er fylt opp med 300GB etc).

 

Men nå plutselig er den helt ok igjen, så vi får se. Skjer det en gang til sender jeg den inn.

Lenke til kommentar

tror du skal bruke GetDataBack først.

 

Mitt problem er med mybook 500gb premium. Konstant cyclic redundancy check med skriving til disken.

 

Kanskje litt dumt, men har lagt inn en åpen ordre på en ny en. Er den billigste en fant med usb og firewire.

 

Problemet med 500GB er å redde data, så håper den holder til nye disken kommer.

Lenke til kommentar

Hvis du kjører windows xp kommer det opp en sånn "pil"(i mangel på noe bedre ord) nede i høyre når du setter inn hardisken

Hver gang du skal ta ut hardisken må du trykke på den, også trykke på "trygg fjerning av usb masselagringsenhet" eller noe sånt

Du bør heller ikke dra ut strømmen osv på PC-en mens den er på fordi det da kan få hd'n til å klikke

 

Dette fikser ikke problemet ditt, men forhindrer at det skjer igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...